Doktora Programları
Yüksek Lisans Programları
Lisans Programları
Önlisans Programları
 
Lisans Programları

Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu - Halkla İlişkiler ve Reklamcılık - Halkla İlişkiler ve Reklamcılık



Program Tanımları
Kuruluş
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık bölümü 30.10.2018 tarihli Yükseköğretim Genel Kurulu Toplantısında alınan kararla kurulmuştur. Lisans düzeyinde eğitime 2019-2020 öğretim yılından itibaren başlamıştır.
Kazanılan Derece
Programı tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar “Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında Lisans Diplomasi” derecesi alırlar.
Derecenin Düzeyi (Ön Lisans , Lisans, Yüksek Lisans, Doktora)
Lisans
Kabul ve Kayıt Koşulları
Kabul ve kayıt koşulları, Iğdır Üniversitesi Senatosu tarafından kabul edilen Eğitim-Öğretim Yönergesine tabiidir. Adayların ortaöğretim diplomasına sahip olması ve yüksek öğretim kurumlarına yerleştirme sınavından ilgili puan türünde yeterli puan almış olmaları gerekir.
Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar
Halkla İlişkiler bölümü, önceki formal (örgün) öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler, Yüksek Öğretim Kurulu’nun belirlemiş olduğu “Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” kapsamında gerçekleştirilmektedir.
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Öğrenciler tüm derslerini başarmış olması ve bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.
Program Profili
Halkla ilişkiler ve reklamcılık birer iletişim disiplinidir. Bu disiplin, sosyal psikoloji, ekonomi, siyaset, hukuk gibi çeşitli disiplinlerle yakın ilişki içinde olan disiplinler arası bir yapıya sahiptir. Farklı fikirlere sahip, alanında marka ve iletişim stratejisi geliştirip uygulayan, reklam ve halkla ilişkiler kampanyası yürütürken dijital medya ile geleneksel medyayı etkin biçimde kullanabilen, ekip çalışmasına yatkın, edindiği bilimsel bilgiyi pratiğe dönüştürebilen mezunlar verir. Ayrıca en güncel bilgi ve uygulamalara yönelik bir donanım kazanılması sağlamak. Bu hedefler doğrultusunda program öğrencilerine, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanlarında kendilerini geliştirmelerine imkân sağlayacak şekilde hazırlanmış temel ve seçmeli derslerden oluşan bir ders havuzu sunar.
Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü’nden mezun olan öğrenciler iletişim ve medya alanında faaliyet gösteren birimlerde görev alabilirler. Ayrıca her türlü kamu kuruluşlarında, özel sektör işletmelerinde ve sivil toplum örgütlerinde; reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili sorumluluklar üstlenebilirler. Bölümümüzdeki kuramsal derslerin niteliği, akademisyen olmak isteyen öğrencilere, teorik alanda da donanım sahibi olma imkanı vermektedir.
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Iğdır Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu’nda Güz ve Bahar dönemi olmak üzere iki ders dönemi içerisinde öğrencilerin derslerdeki başarı durumları, mutlak değerlendirme sistemine göre hesaplanır. Öğrencilerin girdikleri sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Ders geçme notu en az 60’tır. Öğrencilerin dersi geçebilmeleri için, final ve bütünleme sınav notlarının 50’nin altında olmaması gerekmektedir. Sınavlar ve bu sınavların ölçme ve değerlendirmesi Iğdır Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine uygun şekilde yapılır.
Mezuniyet Koşulları
Programımızdaki müfredatta yer alan zorunlu ve seçmeli derslerini başarıyla tamamlayan ve Iğdır Üniversitesi lisans eğitim-öğretim yönetmeliğinde belirtilen şartları sağlayan öğrenciler lisans diploması almaya hak kazanırlar.
Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )
Tam Zamanlı
Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)
Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Ali UGAN (Bölüm Başkanı), e-posta: aali.ugan@igdir.edu.tr Telefon: (0476) 223 00 10 / 3728 Adres: Iğdır Üniversitesi Şehit Bülent Yurtseven Kampüsü, Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu, 76000 Iğdır/Türkiye
Bölüm Olanakları
Kütüphane, Derslikler, Konferans Salonu

Program Çıktıları
1Alanındaki temel kavram, kuram, yöntem ve modelleri bilir.
2Hedef kitleyi tanıma, uygun mesajlar oluşturma ve iletme çabası içinde olur.
3Kurum ve kuruluşların algı ve itibar yönetimi hakkında bilgi sahibi olur ve buna uygun medya planlaması yapar.
4Alanındaki yasal düzenlemeleri ve etik değerleri bilir.
5Kurum ve kuruluşların reklam ve tanıtımında geleneksel medya, dijital medya ve diğer tanıtım ortamlarında kullanılan teknikleri bilir.
6Alan bilgisini kullanarak, alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları tespit eder ve çözer.
7Alanında kampanya hazırlama, planlama ve yönetme becerisine sahiptir.
8Reklam mesajlarını, iletişim ortamlarının farklı özelliklerini dikkate alarak oluşturur.
9Alanın gerektirdiği iletişim araç ve ortamlarını; geleneksel medya ve dijital medyayı etkili biçimde kullanır.
10Kurum ve kuruluşların reklam, kampanya ve etkinliklerini oluşturur, planlar ve yürütür.
11Tüketici davranışlarına ilişkin yapılan araştırmaları takip eder ve edindiği bilgileri alanında ürettiği iletilerde uygular.
12Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
13Halkla ilişkiler kampanyaları ve reklam projelerinde yer alarak, ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
14Alanın dinamiklerine bütünleşik bir bakış açısıyla yaratıcı ve eleştirel yaklaşarak, özgün ve yenilikçi stratejiler yaratır.
15Alanıyla ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak, iletişim planı tasarlar.
16Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
17Mesleki uzmanlıklarını destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini tanımlar.
18Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
19Reklam, halkla ilişkiler, pazarlama gibi konularda düşünce ve fikirlerini yazılı ve sözlü olarak ilgili kişi ve kurumlara etkili bir şekilde açıklar.
20Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler tasarlar.
21Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki değişme ve gelişmeleri izleme.
22Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
23Alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda, sektörle işbirliği kurarak, kariyer hedeflerini belirler.
24İletişimle ilgili konuların toplumsal ve küresel boyutlardaki etkilerini analiz eder ve yorumlar.
25Alanıyla ilgili teknik ve kuramsal bilgi ve becerilerini kullanarak yeni bilgi ve teknikler tasarlar.

TYYÇ - Program Çıktıları - Temel Alan İlişkisi
TYYÇProgram ÇıktılarıTemel Alan
1111112222223333333333333
Müfredat
D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
1. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 9900000106 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ -I Zorunlu 2 0 0 0
2 190500201103 GENEL EKONOMİ Zorunlu 2 0 0 0
3 190500201101 HALKLA İLİŞKİLERDE TEMEL KAVRAMLAR Zorunlu 3 0 0 0
4 190500201100 İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞ Zorunlu 3 0 0 0
5 9900001157 KARİYER PLANLAMA Zorunlu 1 0 0 0
6 190500201105 PSİKOLOJİ Zorunlu 2 0 0 4
7 190500201102 SİYASET BİLİMİ Zorunlu 2 0 0 3
8 190500201104 SOSYOLOJİ Zorunlu 2 0 0 4
9 9900000113 TÜRK DİLİ - I Zorunlu 2 0 0 0
10 9900000115 YABANCI DİL -I Zorunlu 2 0 0 2
Toplam 21 0 0 13
 
2. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 9900000206 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II Zorunlu 2 0 0 0
2 180500102100 DİJİTAL OKURYAZARLIK Zorunlu 3 0 0 3
3 190500202101 HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMA TEKNİKLERİ Zorunlu 3 0 0 0
4 190500202102 HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARI Zorunlu 3 0 0 5
5 190500202100 İŞLETME VE YÖNETİM Zorunlu 2 0 0 0
6 190500202103 ÖRGÜTSEL İLETİŞİM Zorunlu 2 0 0 4
7 190500202105 PAZARLAMA Zorunlu 2 0 0 0
8 190500202104 SOSYAL PSİKOLOJİ Zorunlu 3 0 0 4
9 9900000213 TÜRK DİLİ - II Zorunlu 2 0 0 0
10 9900000214 YABANCI DİL - II Zorunlu 2 0 0 2
Toplam 24 0 0 18
 
3. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 190500203105 BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ Zorunlu 3 0 0 0
2 190500203104 MARKA VE YÖNETİMİ Zorunlu 3 0 0 0
3 0500001000 SEÇMELİ DERSLER GRUBU-1 Seçmeli - - - 0
4 190500203102 SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Zorunlu 3 0 0 0
5 190500203101 SÖZLÜ VE SÖZSÜZ İLETİŞİM Zorunlu 3 0 0 0
6 190500203103 STRATEJİK İLETİŞİM Zorunlu 3 0 0 0
7 190500203100 YENİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ Zorunlu 3 0 0 0
Toplam 18 0 0 0
 
4. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 190500204104 HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM YAZARLIĞI Zorunlu 3 0 0 0
2 190500204100 HALKLA İLİŞKİLER YÖNETİMİ Zorunlu 3 0 0 0
3 190500204102 İLETİŞİM ARAŞTIRMALARI Zorunlu 3 0 0 0
4 190500204105 İŞ GÜVENLİĞİ VE SAĞLIĞI Zorunlu 2 0 0 0
5 190500204101 KURUMSAL İLETİŞİM Zorunlu 3 0 0 0
6 190500204103 REKLAMCILIĞA GİRİŞ Zorunlu 3 0 0 0
7 0500002000 SEÇMELİ DERSLER GRUBU-2 Seçmeli - - - 0
Toplam 17 0 0 0
 
5. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 190500205101 GRAFİK TASARIMI -I Zorunlu 3 0 0 4
2 190500205105 HALKLA İLİŞKİLER STRATEJİLERİ Zorunlu 3 0 0 0
3 190500205103 HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI VE ÖRNEK OLAYLAR Zorunlu 3 0 0 0
4 190500205102 İLETİŞİM KURAMLARI -I Zorunlu 3 0 0 0
5 190500205100 REKLAM STRATEJİLERİ Zorunlu 3 0 0 3
6 0500003000 SEÇMELİ DERSLER GRUBU-3 Seçmeli - - - 0
7 190500205104 TEMEL FOTOĞRAFÇILIK Zorunlu 1 2 0 0
Toplam 16 2 0 7
 
6. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 190500206104 FOTOĞRAFÇILIK UYGULAMALARI Zorunlu 2 2 0 0
2 190500206101 GRAFİK TASARIMI -II Zorunlu 3 0 0 4
3 190500206100 İLETİŞİM BİLİMLERİNDE UYGULAMALI İSTATİSTİK TEKNİKLER Zorunlu 3 0 0 0
4 190500206102 İLETİŞİM KURAMLARI -II Zorunlu 3 0 0 0
5 190500206105 MEDYA PLANLAMA Zorunlu 3 0 0 0
6 0500004000 SEÇMELİ DERSLER GRUBU-4 Seçmeli - - - 0
7 190500206103 TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Zorunlu 3 0 0 0
Toplam 17 2 0 4
 
7. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 190500207103 HALKLA İLİŞKİLER ARAŞTIRMALARI VE KAMPANYA ANALİZİ Zorunlu 1 2 0 0
2 190500207101 KAMU KURUMLARINDA HALKLA İLİŞKİLER Zorunlu 3 0 0 0
3 190500207102 MEDYA OKURYAZARLIĞI Zorunlu 3 0 0 0
4 190500207104 MESLEKİ UYGULAMA -I Zorunlu 0 0 0 0
5 0500005000 SEÇMELİ DERSLER GRUBU-5 Seçmeli - - - 0
6 190500207100 VİDEO VE WEB YAYINCILIĞI -I Zorunlu 3 0 0 0
Toplam 10 2 0 0
 
8. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 190500208101 KURUM VE KURULUŞLARDA İLETİŞİM VE REKLAMCILIK Zorunlu 3 0 0 0
2 190500208104 MESLEKİ UYGULAMA -II Zorunlu 0 0 0 0
3 190500208103 REKLAMCILIK KAMPANYALARI VE ANALİZİ Zorunlu 3 0 0 0
4 190500208102 REKLAMCILIK UYGULAMALARI Zorunlu 1 2 0 0
5 0500006000 SEÇMELİ DERSLER GRUBU-6 Seçmeli - - - 0
6 190500208100 VİDEO VE WEB YAYINCILIĞI -II Zorunlu 3 0 0 0
Toplam 10 2 0 0
 
SEÇMELİ DERSLER GRUBU-1
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 190500203106 MESLEKİ İNGİLİZCE -I Seçmeli 2 0 0 0
2 190500203107 KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM Seçmeli 2 0 0 0
3 190500203108 KÜLTÜR TARİHİ Seçmeli 2 0 0 0
SEÇMELİ DERSLER GRUBU-2
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 190500204106 MESLEKİ İNGİLİZCE -II Seçmeli 2 0 0 0
2 190500204107 GÖRSEL İLETİŞİM Seçmeli 2 0 0 0
3 190500204108 YENİ MEDYA Seçmeli 2 0 0 0
4 190500204109 İKNA EDİCİ İLETİŞİM Seçmeli 2 0 0 0
SEÇMELİ DERSLER GRUBU-3
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 190000000000 AKADEMİK TÜRKÇE Seçmeli 2 0 0 0
2 190500205106 TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ -I Seçmeli 3 0 0 3
3 190500205107 FONETİK VE DİKSİYON Seçmeli 3 0 0 0
4 190500205108 ULUSLARARASI İLİŞKİLERDE SUNUM TEKNİKLERİ Seçmeli 3 0 0 0
5 190500205109 KURUM İÇİ HALKLA İLİŞKİLER Seçmeli 3 0 0 0
6 190500205110 TANITIM VE PAZARLAMA Seçmeli 3 0 0 0
7 190500205111 SPONSORLUK Seçmeli 3 0 0 0
8 9900000148 BİLİMLERİN DİLİNDEN YARATILIŞ Seçmeli 2 0 0 0
9 9900000149 SAĞLIKLI YAŞAM, MANEVİ BAKIM VE DEĞER Seçmeli 2 0 0 0
SEÇMELİ DERSLER GRUBU-4
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 190500206106 TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ -II Seçmeli 2 0 0 3
2 190500206107 KAMUSAL VE HALKLA İLİŞKİLER Seçmeli 2 0 0 0
3 190500206108 İNTERNET VE MOBİL PAZARLAMA Seçmeli 2 0 0 0
4 190500206109 LOBİCİLİK VE HALKLA İLİŞKİLER Seçmeli 2 0 0 0
5 190500206110 İMAJ YÖNETİMİ Seçmeli 2 0 0 0
6 190500206111 GİRİŞİMCİLİK VE İŞ KURMA Seçmeli 2 0 0 0
7 9900000000 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ BAĞIMLILIĞI Seçmeli 2 0 0 0
8 9900001158 GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMASI Seçmeli 1 2 0 0
9 9900001159 ÇEVRE BİLİNCİ Seçmeli 1 2 0 0
SEÇMELİ DERSLER GRUBU-5
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 190500207105 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ Seçmeli 3 0 0 0
2 190500207106 İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ Seçmeli 3 0 0 0
3 190500207107 MARKA YÖNETİMİ Seçmeli 3 0 0 0
4 190500207108 MEDYA VE KAMUOYU Seçmeli 3 0 0 0
5 190500207109 İLETİŞİM VE İKNA TEKNİKLERİ Seçmeli 3 0 0 0
6 190500207110 MEDYA VE ETİK Seçmeli 3 0 0 0
7 190500207111 MEDYA VE REKLAM Seçmeli 3 0 0 0
SEÇMELİ DERSLER GRUBU-6
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 190500208105 SOSYAL MEDYA VE YÖNETİM Seçmeli 3 0 0 0
2 190500208106 TELEVİZYON REKLAMCILIĞI Seçmeli 3 0 0 0
3 190500208107 SOSYAL SORUMLULUK KAMPANYA UYGULAMALARI Seçmeli 3 0 0 0
4 190500208108 HALKLA İLİŞKİLERDE PROTOKOL KURALLARI Seçmeli 3 0 0 0
5 190500208109 REKLAM AJANSI YÖNETİMİ Seçmeli 3 0 0 0
6 190500208110 İNOVASYON VE İLETİŞİM Seçmeli 3 0 0 0
7 190500208111 SİYASİ KAMPANYALAR Seçmeli 3 0 0 0
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr