Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190500206109LOBİCİLİK VE HALKLA İLİŞKİLER Seçmeli363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders kapsamında halkla ilişkilerin araştırma alanlarından birini oluşturan lobiciliğin tarihsel gelişimini, temel kavram ve uygulamalarını aktarmak, uluslararası düzeyde farklı örnekleri analiz ederek, etkili iletişim stratejileri oluşturmak yönünde öğrenciye bilgi ve deneyim kazandırmak hedeflenmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Lobiciliğin temel kavramlarını tanımlar
2Lobiciliğin tarihsel gelişim sürecini ve değişimini belirtir
3Lobicilik uygulamalarını analiz eder
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
Tarihsel Gelişim, Lobicilik ve Etik, Lobicilik Yöntem ve Biçimleri, Lobicilikte kullanılan araçlar, Türkiye’nin Lobi Faaliyetleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders planının ve ders kapsamında yapılacak çalışmaların tanıtılması. Genel Tanımlar: Baskı Grupları, Çıkar Grupları, Lobicilik
2Tarihsel Gelişim: Lobi faaliyetlerinin başlangıcı Gelişme süreci ve günümüz uygulamaları Türkiye’de Lobiciliğin Gelişimi
3Lobiciliğin Kavramsal ve Tarihsel Perspektifi Lobicilik ve Etik: Yasal düzenlemeler
4Lobicilik Biçimleri
5Lobicilik Yöntemleri
6Halkla İlişkiler Uygulaması olarak Lobicilik: Şirketlerin lobicilik uygulamaları
7Lobicilikte kullanılan araçlar: etkileşimli medya ortamlarının stratejik kullanımı
8Ara Sınav
9Lobicilikte Uygulanan Yöntemler
10Lobicilikte Uygulanan Yöntemler
11Lobicilikte Halkla İlişkiler Stratejileri ve Kampanyaları
12Lobicilikte Temel Aktörler Olarak Baskı Grupları
13Türk Lobiciliğinin Hedefleri ve Amerika Birleşik Devletleri'nden Örnek Olaylar
14Genel Değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kadir Canöz (2007). Lobicilik / Halkla İlişkiler Uygulaması Olarak. Konya: Nüve Kültür Merkezi. Tayyar Arı (2009). Amerika'da Siyasal Yapı Lobiler ve Dış Politika. Bursa: MKM Yayıncılık. Müjde Ker Dinçer (1999). Lobicilik. İstanbul: Alfa Yayınları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav180
Quiz15
Ev Ödevi115
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı195
Quiz15
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav12525
Final Sınavı12525
Quiz11010
Ev Ödevi14040
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)100
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25
ÖÇ15111131221111211111111111
ÖÇ25111131221111311111111111
ÖÇ35111331241111221111111111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr