Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190500206102İLETİŞİM KURAMLARI -IIZorunlu364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders, kitle iletişimini ve kitle iletişim teorilerinin tarihsel değişimini, bu değişimin ekonomik, politik, sosyal, siyasal, kültürel ve teknolojik değişkenlerle ilişkisini açıklar. Farklı teorik yönelimleri düşünsel temelleriyle inceleyen ders, çeşitli araştırma kesitleriyle teorik gövdeleri somutlar. Farklı teorilerin birbirleriyle karşılaştırılmasıyla, kitle iletişimi ve toplum arasındaki ilişki çok katmanlı olarak açıklanmaya çalışılır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr.Öğretim Üyesi Sinan AKSEKİ
Öğrenme Çıktıları
11) Kitle iletişim teorilerinin tarihsel gelişimini ve teorilerin farklı değişkenlerle olan ilişkisini anlamak.
22) Kitle iletişim teorilerinin yapısını kavrayarak, bu teorileri araştırmada kullanmak.
33) Kitle iletişim teori ve araştırmalarının ortaya koyduğu bulgulara, uygulama alanında başvurmak.
44) Kitle iletişim araçlarının toplumsal yaşamdaki işlevini ayırt etmek.
55) Kitle iletişimi ve kitle iletişim araçlarına ilişkin eleştirel bir kavrayış elde etmek.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Temel İletişim kuramlarıyla ilgili dersleri almış ve tamamlamış olmak.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Farklı içeriğe ve değerlendirmeye sahip kaynaklardan dersin işlenişinin sağlanması faydalı olabilir.
Dersin İçeriği
Modern toplumla birlikte ortaya çıkan iletişim araçlarını ve işlevlerini tanımlar. Bu doğrultuda geliştirilen kuramlar ve yaklaşımlar, siyasal-tarihsel-ekonomik-toplumsal bir arkaplana yaslanarak, ana akım ve eleştirel yönelimlerin karşılaştırılmasıyla ele alınır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Derse Giriş: Dersin işleyişinin, temel kavramların ve konuların aktarımı.
2Bilim Sosyal Bilim, İletişim Bilimleri ve Araştırma
3Kitle İletişimi ve Modern Toplum: Kitlelerin Ortaya Çıkışı, Kitle Toplumu ve Kitlelerden Korku
4Güçlü Etkiler Varsayımı
5Kitle İletişimi ve Propaganda
6Normatif İletişim Kuramları
7Sınırlı Etkiler Paradigması
8VİZE SINAVI
9Orta Menzil Kuramlar ve Fonksiyonalizm
10(Aktif) İzleyici Araştırmaları 1
11İzleyici Araştırmaları 2
12Eleştirel Kuramlar 1: Kültür Temelli Kuramlar
13Eleştirel Kuramlar 2: Medyanın Ekonomi Politiği I Eleştirel Kuramlar 3: Medyanın Ekonomi Politiği II
14Genel Değerlendirme FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ İLETİŞM KURAMLARI DERS KİTABI İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM KURAMLARI DERS KİTABI
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
BULUNMMUYOR
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav33090
Final Sınavı22040
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)130
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27
ÖÇ144444444444444444  4444 444
ÖÇ233433333444443433  3433 434
ÖÇ343333344443444444  4444 444
ÖÇ444444344434544444  4444 444
ÖÇ544444345445444444  4444 455
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr