Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190500202104 | SOSYAL PSİKOLOJİ | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, sosyal psikolojiye ilişkin temel kavram ve kuramsal yaklaşımları, ilgili literatür temelinde öğrenciye aktarmak ve öğrencilerin günlük yaşamı ve kendilerini daha iyi anlamasını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Ümmü BULUT KESKİN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sosyal psikolojinin anlamı, kapsamı, işlevini açıklar | 2 | Sosyal ve kültürel ortamdaki iletişim unsurlarının ve sosyal davranışın sebeplerinin farkına varabilir. | 3 | İkna olma davranışının sebeplerini, sosyal grupların işleyişini ve sosyal çevrenin fert, ferdin çevre üzerindeki etkisinin yönünü tayin edebilir | 4 | Halkla ilişkiler, gazetecilik, radyo televizyon ve sinama bölümlerinde yer alan sosyal etkileşim kaynaklı derslerin temel içeriklerini karşılaştırarak, geliştirebilir ve bilgilerin temellerini sağlamlaştırır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Sosyal Psikolojinin tarihi gelişimi, konuları, yaklaşımı, yöntemleri, sosyal etki ve uyma davranışının incelenmesi, tutumlar, tutum değiştirme, önyargı, iletişim ve propagandanın uygulamalı çerçevesinde tutumlar, toplumsal roller, statü, otorite, gruplar arası iletişim , kültür vb konular ele alınmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sosyal Psikolojinin Tanımlanması | | | 2 | Sosyal psikolojide temel kuramlar | | | 3 | Sosyal psikolojide araştırma yöntemleri | | | 4 | Sosyal Psikoloji Metot Ve Teknikleri | | | 5 | Sosyal Algı | | | 6 | Benlik: Kendimize ilişkin görüşlerimiz | | | 7 | Çelişkiyi azaltmak | | | 8 | Tutum ve Önyargı | | | 9 | Tutum değişimine kuramsal yaklaşımlar | | | 10 | İletişim, propaganda: Tutum değiştirme süreci | | | 11 | İletişimin özellikleri, ortam ve kültürün özellikleri | | | 12 | Sosyalleşme ve sosyal gelişim | | | 13 | Toplum yanlısı davranışlar: Neden yardım ederiz? | | | 14 | Grup Dinamiği | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Elliot Aronson, Timothy Wilson, Robin Akert (2018). Sosyal Psikoloji. İstanbul: Kaknüs Yayınları. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 80 | 80 |
Derse Katılım | 1 | 14 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | 2 | 2 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 3 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | 2 | 2 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 1 | 4 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | 3 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | 2 | 2 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 2 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | | | 5 | 1 | 1 | 1 | | 2 | 5 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|