Description of Individual Course Units
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYear of StudyYarıyılAKTS
190500202104SOSYAL PSİKOLOJİZorunlu124
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Bu dersin amacı, sosyal psikolojiye ilişkin temel kavram ve kuramsal yaklaşımları, ilgili literatür temelinde öğrenciye aktarmak ve öğrencilerin günlük yaşamı ve kendilerini daha iyi anlamasını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Ümmü BULUT KESKİN
Learning Outcomes
1Sosyal psikolojinin anlamı, kapsamı, işlevini açıklar
2Sosyal ve kültürel ortamdaki iletişim unsurlarının ve sosyal davranışın sebeplerinin farkına varabilir.
3İkna olma davranışının sebeplerini, sosyal grupların işleyişini ve sosyal çevrenin fert, ferdin çevre üzerindeki etkisinin yönünü tayin edebilir
4Halkla ilişkiler, gazetecilik, radyo televizyon ve sinama bölümlerinde yer alan sosyal etkileşim kaynaklı derslerin temel içeriklerini karşılaştırarak, geliştirebilir ve bilgilerin temellerini sağlamlaştırır.
Mode of Delivery
Birinci Öğretim
Prerequisites and co-requisities
YOK
Recommended Optional Programme Components
YOK
Course Contents
Sosyal Psikolojinin tarihi gelişimi, konuları, yaklaşımı, yöntemleri, sosyal etki ve uyma davranışının incelenmesi, tutumlar, tutum değiştirme, önyargı, iletişim ve propagandanın uygulamalı çerçevesinde tutumlar, toplumsal roller, statü, otorite, gruplar arası iletişim , kültür vb konular ele alınmaktadır.
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Sosyal Psikolojinin Tanımlanması
2Sosyal psikolojide temel kuramlar
3Sosyal psikolojide araştırma yöntemleri
4Sosyal Psikoloji Metot Ve Teknikleri
5Sosyal Algı
6Benlik: Kendimize ilişkin görüşlerimiz
7Çelişkiyi azaltmak
8Tutum ve Önyargı
9Tutum değişimine kuramsal yaklaşımlar
10İletişim, propaganda: Tutum değiştirme süreci
11İletişimin özellikleri, ortam ve kültürün özellikleri
12Sosyalleşme ve sosyal gelişim
13Toplum yanlısı davranışlar: Neden yardım ederiz?
14Grup Dinamiği
Recommended or Required Reading
Elliot Aronson, Timothy Wilson, Robin Akert (2018). Sosyal Psikoloji. İstanbul: Kaknüs Yayınları.
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Ara Sınav1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Sınavı1100
SUM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
SUM100
Language of Instruction
Türkçe
Work Placement(s)
YOK
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Ara Sınav13030
Final Sınavı18080
Derse Katılım11414
TOTAL WORKLOAD (hours)124
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27
ÖÇ151113111113112211  1111 224
ÖÇ254212111115343211  1111 224
ÖÇ355514221115343211  1111 224
ÖÇ455252555553531111  5111 252
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr