Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190500202103 | ÖRGÜTSEL İLETİŞİM | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bireysel iletişim becerilerini geliştirmenin yanısıra iletişim türleri, kişilerarası iletişim kurma, iletişim sürecini etkileyen faktörler, örgütlerde iletişim ve etkin örgütsel iletişim gibi konuların sınıf tartışmaları ve vaka çalışmaları yardımıyla kavranması |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Turgay KARATAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1- Bireyin kendi ile ve çevresi ile olan iletişim becerilerini geliştirmektedir. | 2 | 2- Çalıştığı kurum içerisindeki iletişim sorunlarına anlayış ve çözüm geliştirmesi konusunda beceri kazandırır. | 3 | 3- Etkin iletişim kurabilmesini sağlamaktadır. | 4 | 4- Etkin dinlemenin öğrenilmesi konusunda beceri sağlamaktadır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bireyin kendi ile olan iletişiminden başlayarak, iletişim prensipleri, engelleri ve işletmelerde iletişim biçimleri, kanalları ve etkin iletişimin sağlanmasına ilişkin çeşitli konulara ve vaka analizlerine yer verilmesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İletişim Kavramı ve Süreci | Slayt Gösterimi | Yok | 2 | İletişim Biçimleri, Fonksiyonları ve İletişim Modelleri | Slayt Gösterimi | Yok | 3 | Örgütlerde İletişim ve Örgütsel İletişim Biçimleri | Slayt Gösterimi, Öğrencilerle Konunun Tartışılması | Yok | 4 | Örgütsel İletişimde Engeller ve İletişimin Geliştirilmesi | Slayt Gösterimi, Öğrencilerle Konunun Tartışılması | Yok | 5 | Yönetim Yaklaşımlarına Göre İşletmelerde İletişim Biçimleri | Slayt Gösterimi, Öğrencilerle Konunun Tartışılması | Yok | 6 | Yazılı İletişim | Slayt Gösterimi, Öğrencilerle Konunun Tartışılması | Yok | 7 | Genel Tekrar | Slayt Gösterimi, Soru-cevap | Yok | 8 | Ara Sınav | Sınav | Yok | 9 | Sözsüz İletişim, Etkin Dinleme ve Profesyonel İmaj | Slayt Gösterimi | Yok | 10 | İletişimde Kültürel Farklılıkların Rolü | Slayt Gösterimi, Öğrencilerle Konunun Tartışılması | Yok | 11 | Etkin Sunuş Teknikleri | Slayt Gösterimi | Yok | 12 | Küçük Gruplarda İletişim | Slayt Gösterimi, Öğrencilerle Konunun Tartışılması | Yok | 13 | Etkin Toplantı Yönetimi | Slayt Gösterimi, Konunun Öğrencilerle Tartışılması | Yok | 14 | Mülakat Süreci | Slayt Gösterimi | Yok | 15 | Final Sınavı | Sınav | Yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Sınıf içi ders notları
Hasan Tutar, Örgütsel İletişim, Seçkin Yayıncılık, 2003.
Üstün Dökmen, İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Kitabevi, 2008. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 70 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | Ev Ödevi | 1 | 15 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 70 | Makale Yazma | 1 | 20 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 10 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Makale Yazma | 1 | 30 | 30 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | | | 4 | 3 | 1 | 2 | | 4 | 4 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|