Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190500205100REKLAM STRATEJİLERİZorunlu353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
1.Reklamcılığın kavramlarını ve konularını stratejik planlama çerçevesinde derinlemesine inceleyerek müşteri ilişkilerini planlama ve yönetmek için gerekli bilgi ve yeteneği edinmeleri, 2.Düşünsel gelişiminlerine katkıda bulunarak reklamcılık literatürü okumaları ve ulusal, uluslararası toplumdaki gelişmelerden haberdar olmaları, 3.Stratejik düşünme, yazma, ve sunum yeteneklerini geliştirmeleri; bunu yaparken reklamın yaratıcısı olmayan fakat reklamın stratejisini tasarlayanların da yaratıcılık kavramı ve süreçlerine aşina olmaları beklenmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr.Öğr.Üyesi Sinan AKSEKİ
Öğrenme Çıktıları
11- Stratejik planlamanın ne olduğunu ve kullanımını anlamak, grup projesinde kullanabilmek.
22- Pazarlama araştırması planlayabilmek ve sonuçları yorumlayabilmek.
33- Tüketici psikolojisi ve sosyolojisiyle aşina olmak
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu ders reklam ajanslarındaki fonksiyonların birbirleriyle olan ilişkilerini, yaratıcı ekip ve marka stratejistlerinin ilişkilerini, güncel reklamcılık literatürünü, stratejik marka hamleleri, stratejik düşünme, stratejik yazma ve stratejik iletişimi içermektedir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İletişim, İletişim Hedefleri, Pazarlama İletişimi, Kurumsal İletişim, Siyasal İletişim, Sosyal ve Kamusal İletişimSlayt GösterimiYok
2İletişim, İletişim Hedefleri, Pazarlama İletişimi, Kurumsal İletişim, Siyasal İletişim, Sosyal ve Kamusal İletişimSlayt GösterimiYok
3Reklamcılık Temel İlkeleri (Tarihçe, Gelişim, Günümüz)Slayt Gösterimi, Öğrencilerle Konunun TartışılmasıYok
4Reklam nedir? Amaçları ve Hedefleri nelerdir?Slayt Gösterimi, Öğrencilerle Konunun TartışılmasıYok
5Hedef Kitle Olgusu, Reklamın Oluşum SüreçleriSlayt Gösterimi, Öğrencilerle Konunun TartışılmasıYok
6Reklam Planlaması, Reklam Stratejileri, Reklam Programı, Reklam BütçesiSlayt GösterimiYok
7Reklamda Hedef Kitle StratejileriSlayt GösterimiYok
8Vize SınavıYazılı SınavYok
9Reklam Araçları Ve Reklam Ortamları(Medya), Medya PlanlamaSlayt Gösterimi, Öğrencilerle Konunun TartışılmasıYok
10Reklam Etkinliğinin ÖlçümlenmesiSlayt Gösterimi, Konunun Öğrencilerle TartışılmasıYok
11Reklam Etkinliğinin ÖlçümlenmesiSlayt Gösterimi, Konunun Öğrencilerle TartışılmasıYok
12Reklam Etkinliğinin ÖlçümlenmesiSlayt Gösterimi, Konunun Öğrencilerle TartışılmasıYok
13Reklamda Etik ve Hukuksal DenetimSlayt Gösterimi, Konunun Öğrencilerle TartışılmasıYok
14Reklamda Etik ve Hukuksal DenetimSlayt Gösterimi, Konunun Öğrencilerle TartışılmasıYok
15Final SınavıYazılı SınavYok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Truth, Lies, and Advertising: The Art of Account Planning, Jon Steel (1998). Publisher John Wiley & Sons, Inc. How to Plan Advertising (2nd edition), edited by Alan Cooper, The Account Planning Group, London, 1997. Qualitative Market Research: A comprehensive guide, by Dr. Hy Mariampolski (2001). Sage Publications
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav170
Beyin Fırtınası110
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma110
Ev Ödevi110
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı180
Final Sınavı için Bireysel Çalışma120
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14228
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
Ev Ödevi14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)86
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27
ÖÇ1                           
ÖÇ2                           
ÖÇ3                           
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr