Ders Öğretim Planı
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
190500204101KURUMSAL İLETİŞİMCompulsory244
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Kurumsal iletişim, kurumun çalışanlar, müşteriler, hissedarlar, medya gibi paydaşları ile ilişkilerini içermektedir. Öğrencilere kurumların farklı amaçlarla ve farklı paydaşlara yönelik gerçekleştirdikleri iletişim çalışmalarını nasıl yöneteceği öğretilmesi.
Name of Lecturer(s)
Dr.Öğr.Üyesi Sinan AKSEKİ
Learning Outcomes
1Kurumu ve kuruluşları, kurumsal iletişim açısından değerlendirir
2Kurum ve kuruluş için kurumsal iletişim planı tasarlar, uygular,
3Kurumsal iletişim çalışmalarını yürütür
4Kurum ve kuruluşların kurumsal iletişim çalışmalarını analiz eder.
Mode of Delivery
Birinci Öğretim
Prerequisites and co-requisities
Temel iletişim derslerini almış ve tamamlamış olmak.
Recommended Optional Programme Components
Görsel ve işitsel örnek uygulamalarla desteklenerek işlenmesi daha yararlı ve tamamlayıcı olabilir.
Course Contents
Kurumsal iletişim kavramlarının tanınması, kurumsal iletişim kanallarının incelenmesi, kurumsal iletişimin önündeki engellerin kaldırılması.
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Kurumsal İletişim Kavramı ve Kurumların İletişime Yaklaşımı
2Kurumsal İletişimin Sınıflandırılması – İşlevi, Öğeleri, Hedefler
3Kurumsal İletişim Kanalları ve İletişim Ağları
4Kurumsal İletişimi Engelleyen Faktörler
5Kurumsal İletişimde Stratejik Yönetim ve Planlama
6Kurumsal İletişimde Stratejik Yönetim ve Planlama II
7Ara Sınav
8Kurumsal İletişimde Medya İlişkileri
9Bilgi İletişim Teknolojileri ve Kurumsal İletişim
10Kurumsal İletişimde Online Krizler
11Online Krizlerin Yönetilmesi
12Kurumlarda İç İletişim Kavramı ve Yazılı İletişim
13Kurumsal İletişim ve Etik
14Genel Değerlendirme - Final Öncesi Tekrar
Recommended or Required Reading
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ KURUMSAL İLETİŞİM DERS KİTABI kıncı, B., Bat, M. (2013). Teoriden Pratiğe Kurumsal İletişim, İstanbul: İletişim Yayınları. Akyürek, R. (2005). Kurumsal İletişim Yönetimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını. Uzunoğlu, E. vd, (2009). İnternet Çağında Kurumsal İletişim, Ankara: Say Yayınları. Sabuncuoğlu, Z., Gümüş, M. (2012). Örgütlerde İletişim, Ankara: Arıkan Yayınları.
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Ara Sınav1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Sınavı1100
SUM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
SUM100
Language of Instruction
Türkçe
Work Placement(s)
HAYIR
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma2510
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10770
TOTAL WORKLOAD (hours)125
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27
ÖÇ144454545444544444  4444 545
ÖÇ244344544444444445  4444 445
ÖÇ334344545445545444  5544 455
ÖÇ455445444544545444  4545 445
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr