|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190500207104 | MESLEKİ UYGULAMA -I | Zorunlu | 4 | 7 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin akademik çalışmalarını saha deneyimi ile güçlendirmeleridir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr.Öğr.Üyesi Sinan AKSEKİ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | 2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | 3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | 4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | 5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | 6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | BULUNMAMAKTA | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi | Dersin İçeriği | Bu ders; Mesleki uygulama,Mesleki uygulama ,Mesleki uygulama,Mesleki uygulama; konularını içermektedir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Halkla ilişkiler disiplini altında, etkinlik yönetimi, halkla ilişkiler kampanyaları, lobicilik, sponsorluk, marka iletişimi ve sosyal sorumluluk kampanyaları gibi konular kavramsal olarak ele alındı. | | | 2 | Reklamcılık disiplini altında ise, reklam yazarlığı, TV reklamcılığı, reklam prodüksiyonu, medya planlama, reklam fotoğrafçılığı ve kreatif reklamcılık gibi konular yer almaktadır. | | | 3 | Tanımı ve Kapsamı, insan faktörleri, öğeleri, önemi ve hedef kitleler, halkla ilişkilerin reklam ve programda ayırımı ve ortak yönleri, kurumsal reklamcılık ve önemi, kişisel ilişkiler, sosyal yapı içerisinde insan, haberleşme kültür ve çevre, dört adım ilkesi ve halkla ilişkiler çalışmalarında izlenecek yol, Halkla ilişkilerde dikkate alınacak ilkeler. | | | 4 | Halkla İlişkilerin genel amacı, halkla ilişkiler biliminin temel kavramalarını, uygulama şekillerini, tarihçesini anlatıp, reklam, propaganda, gibi ilgili diğer kavram ve kuramlarla arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları inceleyerek, meslek etik ve ahlak kurallarını vererek öğrencilerin halkla ilişkilere ilişkin genel çerçeveye sahip olmalarını sağlamaktır. | | | 5 | Medyadaki haber mesajlarını toplama, bir kurum hakkındaki haberleri toplama ve halkla ilişkiler kampanyası yapma. | | | 6 | Mesleki metinleri etkin okuma ve yazma, Türkçeyi etkin konuşma ve sunuculuk için gerekli konuşma kuralları ve görgü kuralları. | | | 7 | Reklam süreci, reklam ortamları, reklamcılıkta araştırma, reklamcılıkta planlama ve
değerlendirme, yazılı basında yenilikçi faaliyetler, görsel/işitsel medyada yenilikçi
faaliyetler işlemlerini yapma. | | | 8 | Yeni medyada marka iletişimi kurma. | | | 9 | Modern pazarlama, pazarlama ve iletişim ve pazarlama karması elemanları | | | 10 | Çağrı merkezi temel kavramları, çağrı merkezi hizmet kuralları ve çağrı merkezinde
kullanılan teknolojiler. | | | 11 | Halkla ilişkiler, reklamcılık, marka iletişimi, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi, kurumsal iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumların yapısal ve yönetsel özelliklerini tanır. | | | 12 | Halkla ilişkiler, reklamcılık, marka iletişimi, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi, kurumsal iletişim alanlarındaki paydaşların iletişim özelliklerini, ihtiyaçlarını ya da farklılıklarını dikkate alarak uygun iletişim strateji yöntem ve teknikleri geliştirir ve uygular. | | | 13 | Uzman ve uzman olmayan dinleyici gruplarına, halkla ilişkiler, reklamcılık, marka iletişimi, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi, kurumsal iletişim alanlarında ya da bu alanlarla kesişen toplumsal konularda yazılı ve sözlü açıklamalar yapar ve dili etkin biçimde kullanır. | | | 14 | Ulusal ve uluslararası gündemde yer alan olay ve gelişmeleri izler ve yorumlar. | | | 15 | FİNAL SINAVI | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Eğitim müfretaadı dahilindeki kitaplar | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Performans | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Rapor Hazırlama | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | HAYIR |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 4 | 30 | 120 | Final Sınavı | 1 | 20 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | 5 | 5 | 5 | 5 | | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|