Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190500208106TELEVİZYON REKLAMCILIĞISeçmeli483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencilerin televizyon reklamı çekme adımlarını öğrenmesi, televizyon reklamcılığına ilişkin kavramların özetlenmesi ve öğrenciler tarafından reklamın yaratım sürecinin değerlendirilmesidir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Hatice KARADAĞ
Öğrenme Çıktıları
1Senaryo, kast, bütçeleme, montaj kavramlarını doğru bir biçimde tanımlar.
2Senaryo, storyboard ve metin yazım aşamasında dikkat edilmesi gereken özelliklerden en az 3’ünü listeler.
3Televizyon reklamcılığının sanat ve teknoloji ile bağlantısını bir reklam filmi üzerinden açıklar.
4Televizyon reklam formatları, oluşum aşaması ve teknikleri arasında bağlantı kurar.
5Televizyon reklamında olması gereken özelliklerden en az 3’ünü açıklar.
6Reklamın karar aşamasında televizyon reklamı için gerekli unsurları doğru seçer.
7Reklam yapımı sırasında televizyon reklamcılığı için gerekli yaratıcı sürecin aşamalarını değerlendirir.
8Film yapımını tamamlamayı bir reklam filmi örneğini üzerinden değerlendirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Bulunmuyor
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Uygulamalı örneklerin yapımı ve yayını üzerinden işlenilmesi.
Dersin İçeriği
Dersin içeriği, Film çekimi adımlarının özetlenmesi, Montaj ve bütçeleme kavramlarının açıklanması, Televizyon reklamcılığına yönelik kavramlar açıklanması, Reklamın oluşturulmasından televizyona ulaşana kadar reklamın geçtiği aşamaların listelenmesi, televizyon reklamlarının değerlendirilmesi, yaratıcı reklam örneklerinin gösterilmesi gibi konulardan oluşmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Televizyon Reklamcılığının Kavramsal Temelleri
2Televizyon reklamcılığına yönelik kavramlar
3Prodüksiyon firmalarının çalışma biçimleri
4Reklam ajansları ve prodüksiyon firmaları arasındaki ilişki
5Prodüksiyon aşamaları I
6Prodüksiyon aşamaları II
7Prodüksiyon aşamaları III
8ARA SINAV
9Prodüksiyon aşamaları IV
10Ürün ve hizmete yönelik araştırmalar
11Yaratıcı strateji
12Slogan, senaryo, sinopsis, treatment, storyboard, pack shot
13Reklam kurgusu
14Reklam çekimi aşamaları
15FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Anadolu Üniversitesi TV Reklamcılığı Ders Kitabı İstannbul Üniversitesi TV Reklamcılığı Ders Kitabı
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Bulunmuyor
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma25125
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10110
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12112
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)91
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27
ÖÇ154444333433344444  4444 444
ÖÇ254444455455444444  5544 544
ÖÇ334444554444444444  5544 544
ÖÇ444545555455555444  5455 554
ÖÇ555534443444544444  4445 555
ÖÇ645545454555454454  3444 434
ÖÇ744444454445454444  4445 544
ÖÇ854445445444455444  4555 445
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr