Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190500204103REKLAMCILIĞA GİRİŞZorunlu245
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencileri reklam sürecine ilişkin kavramlarla tanıştırmak, reklamcılık mesleği ile ve mesleğe dairi kurum, dernek ve meslek örgütleri ile ilgili temel bilgileri anlatmak, ve bir reklam kampanyasının nasıl planlanıp gerçekleştirildiğini, giriş seviyesinde uygulamalı olarak göstermektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr.Öğr.Üyesi Sinan AKSEKİ
Öğrenme Çıktıları
11) Reklam ve pazarlama iletişimi ilişkisini kavrar.
22) Reklamcılık mesleğinin özelliklerine ve temel stratejilerine dair bilgi sahibi olur.
33) Reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları ve etik kodları konusunda bilgi sahibi olur.
44) Reklamcılıkta araştırma sürecinin önemini kavrar.
55) Bir reklam kampanyasının planlama ve uygulama süreçlerine dair bilgi sahibi olur.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
BULUNMUYOR
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
UYGULAMA
Dersin İçeriği
Reklamın tanımı, diğer tanıtım yöntemleriyle kıyaslanması, reklam sürecine katılan meslek mensuplarının tanımı, reklam türleri, pazarlama ve pazarlama iletişimi içindeki yeri, reklamın araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme aşamaları, segmentasyon ve hedef kitle seçimi, medya seçimi ve planlaması, mesaj stratejileri, konumlandırma, bütçelendirme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş: Reklamcılık, yaratıcı ajans, medya planlama ajansı, ajans bölümleri, meslek mensuplarının iş tanımları ve reklam türlerine genel bir bakış
2Pazarlama ve pazarlama iletişimi içinde reklamın yeri reklamcılık alanında faaliyet gösteren dernek ve meslek örgütleri (ICC-Uluslararası Ticaret Odası, Reklam Kurulu, Basın İlan Kurumu, Reklamcılık Vakfı, Reklamverenler Derneği, Reklamcılar Derneği, Reklam Özdenetim Kurumu misyon ve amaçları ile çalışma ilke ve esasları, RTÜK-Radyo TV Üst Kurulu, IAB-Interactive Advertising Bureau, Açıkhava Reklamcıları Derneği, TİAK-Televizyon İzleme Araştırmaları Kurumu, Dijital mecraları ölçümleme kurumları)
3Reklam araştırmaları, pazar araştırması, SWOT analizi
4Reklamda planlama süreci
5Reklamda segmentasyon, hedef kitle seçimi,medya seçimi ve planlaması, iletişim stratejileri, bütçeleme: Genel bir bakış
6Örnek olay incelemesi
7ARA SINAV
8Reklam iletişimi modelleri
9Reklam medyası
10Pazarlama iletişimi türleri (Doğrudan pazarlama, sponsorluk, olay pazarlama, satış promosyon, halkla ilişkiler; tanımlama ve farkları).
11Kampanya planının uygulanması, kampanya örneklerinin gözden geçirilmesi I, Dönem Ödevi danışmaları
12Kampanya planının uygulanması, kampanya örneklerinin gözden geçirilmesi II, Dönem Ödevi Danışmaları
13Reklam kampanya örnekleri, Dönem Ödevi Danışmaları
14Reklam kampanya örnekleri, Dönem Ödevi hakkında görüşler Ders ile ilgili son tartışma, yorumlar, sorular. Final Sınavı ve Dönem Ödevlerinin Teslimi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ REKLAMCILIĞA GİRİŞ DERS KİTABI
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
HAYIR
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav430120
Final Sınavı14040
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)160
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27
ÖÇ144555554445555555  5555 444
ÖÇ245544454545455544  4455 555
ÖÇ354455555555544544  5555 545
ÖÇ445444554444444445  5554 444
ÖÇ545545545554454444  4554 534
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr