Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190500206101GRAFİK TASARIMI -IIZorunlu364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Grafik Tasarımı disiplininde tasarlama sürecine ilişkin teorik ve uygulama bilgisinin aktarılması ve grafik tasarımının projelendirme süreçlerine ilişkin ölçütlerin aktarılması ve uygulamalar ile pekiştirilmesi.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Turgay KARATAŞ
Öğrenme Çıktıları
11- Tasarım problemini tanımlar.
22- Araştırma ve gözlem becerilerini geliştirir.
33- Problem odağında çeşitli, farklı çözümler önerir.
44- Yaratıcı çözüm/fikir üretme yöntemlerini tanımış olur.
55- Grafik tasarıma ilişkin projelendirme esaslarına ve tekniklerine hakim olur.
66- Mesleki anlatım ve görselleştirme tekniklerini uygular.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğrencileri ,grafik tasarımın başlıca kavram ve elemanları ile tanıştırmayı amaçlayan bu derste; eğitim planında belirlenen konular ders süresinde teorik ve örnekler eşliğinde aktarılmakta ve uygulaması aşamasına geçilmektedir. Uygulama içerisinde öğrencinin yaratıcılığının geliştirilmesi desteklenmekte yapılan çalışma not ile değerlendirilmektedir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Derse giriş, tanışma, ders planı hakkında bilgi verilmesi.Slayt GösterimiYok
2Grafik Tasarımda Format/Biçim Nedir? Sayfa Düzeni ve Grid Nasıl uygulanır? Örnekler eşliğinde aktarılması ve uygulama için giriş.Slayt GösterimiYok
3Uygulama ve DeğerlendirmeSınıf içi UygulamaYok
4Tipografinin Tanımı, Kuralları ve Terimleri I - Örnekler eşliğinde anlatım ve uygulama için giriş.Slayt GösterimiYok
5Uygulama ve DeğerlendirmeSınıf İçi UygulamaYok
6Tipografinin Tanımı, Kuralları ve Terimleri - Örnekler eşliğinde anlatım ve uygulamaSlayt GösterimiYok
7Vize SınavıUygulama SınavıYok
8Tipografinin Tanımı, Kuralları ve Terimleri - Örnekler eşliğinde anlatım ve uygulama Uygulama ve DeğerlendirmeSlayt Gösterimi - Sınıf İçi DeğerlendirmeYok
9Grafik Tasarımda İmge Kullanımı örnekler eşliğinde aktarılması ve uygulama için giriş.Slayt GösterimiYok
10Uygulama ve DeğerlendirmeSınıf İçi UygulamaYok
11Baskı Nedir? Baskı Çeşitleri Nelerdir?Örnekler eşliğinde anlatım.Slayt GösterimiYok
12Baskı Nedir? Baskı Çeşitleri Nelerdir?Örnekler eşliğinde anlatım.Slayt Gösterimi - Sınıf İçi DeğerlendirmeYok
13Final Projesi Tanımlama ve Uygulama Öncesi Ön ÇalışmaSınıf İçi DeğerlendirmeYok
14Final SınavıUygulama SınavıYok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
•ATALAYER, F. (1999). SDÜ GSF Temel Sanat Eğitimi Ders Notları, Isparta • BARNARD, M., (2012) «İşlevsel ya da İletişimsel Amaç: Tasarım», Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür, Çev: Güliz Korkmaz, Ütopya yay., Ankara • BECER, E., (1997) ,İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Yay., Ankara • ÖZTUNA, H.Y. (2007). Görsel İletişimde Temel Tasarım, Tibyan Yay., İstanbul • SUNER, C. (2008). KHÜ GSF Temel Grafik Tasarım Bilgileri Ders Notları, İstanbul •AMBROSE, G. ve HARRİS, P. (2013). Grafik Tasarımda Sayfa Düzeni, Literatür Yay., İstanbul •AMBROSE, G. ve HARRİS, P. (2012). Grafik Tasarımın Temelleri, Literatür Yay., İstanbul •YANIK, H. (2004). Masaüstü Yayıncılık, Pınarbaş Matbaa, İstanbul •AMBROSE, G.ve –BIILSON, Nigel Aono. (2013) Grafik Tasarımda Dil ve Yaklaşım, Literatür Yay., İst. •AMBROSE, G. ve HARRİS, P. (08,2012). Tipografinin Temelleri, Literatür Yay., İstanbul •UÇAR, T.F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap Yay., İstanbul
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav170
Bireysel Çalışma110
Ev Ödevi120
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı160
Proje Hazırlama130
Proje Sunma110
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Proje Hazırlama12020
Proje Sunma12020
Bireysel Çalışma14228
Ev Ödevi12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)118
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27
ÖÇ1                           
ÖÇ2                           
ÖÇ3                           
ÖÇ444233343343233323  4412 333
ÖÇ5                           
ÖÇ6                           
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr