Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190500207109 | İLETİŞİM VE İKNA TEKNİKLERİ | Seçmeli | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders iknanın temel prensiplerini ve kuramlarını öğretmeyi amaçlamaktadır. Bu dersin öğrencileri ikna ile ilgili teorileri uygulamaları ile bütünleştirebilecektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Hakan Irak |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler iknaya ilişkin teorileri öğrenecekler. | 2 | Öğrenciler ikna tekniklerine ilişkin anlayış geliştirecekler. | 3 | Günlük hayatta ikna edici mesajların tüketicisi olarak bunlara ilişkin bir farkındalık geliştirecekler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Bu dersin konuları arasında: İkna, Algı, Tutum ve Tutum Değişimine İlişkin Teoriler, İkna Edici Mesajın Kaynağının özellikleri, Mesaj ve Alıcının Özellikleri, Reklamlarda Kullanılan İkna Teknikleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş Dersi | | | 2 | İkna Tanımları ve Benzer Kavramlar | | | 3 | Tutumlar | | | 4 | Tutum ve Davranışlara ile ilişkin Teoriler | | | 5 | Tutumlar ve davranışlar: Sosyal Yargı Kuramı.. | | | 6 | İkna Edici İletişimde Kaynak | | | 7 | İkna Edici İletişimde Mesaj | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | İkna Edici İletişimde Mesaj 2 | | | 10 | Alıcının özellikleri ve İkna | | | 11 | Alıcının özellikleri ve İkna | | | 12 | Reklam ve İkna | | | 13 | İletişim Kampanyalarında İkna | | | 14 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Robert B. Cialdini, İknaya Açılan Kapı, İstanbul: Media Cat, 2016. Robert B. Cialdini, İknanın Psikolojisi, İstanbul: Media Cat, 2012. Nuray Sakallı, Sosyal Etkiler Kim kimi Nasıl Etkiler, İstanbul: İmge, 5. Baskı, 2016. Andaç Demirtaş Madran, Tutum, Tutum Değişimi ve İkna, Ankara: Nobel, 2019. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 80 | Derse Katılım | 1 | 10 | Bireysel Çalışma | 1 | 5 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Derse Katılım | 1 | 14 | 14 |
Bireysel Çalışma | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 8 | 16 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | | | 5 | 1 | 1 | 1 | | 2 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 5 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 2 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | | | 2 | 1 | 1 | 1 | | 2 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 4 | 1 | 1 | 3 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | | | 2 | 1 | 1 | 1 | | 2 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|