Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190500207109İLETİŞİM VE İKNA TEKNİKLERİSeçmeli473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders iknanın temel prensiplerini ve kuramlarını öğretmeyi amaçlamaktadır. Bu dersin öğrencileri ikna ile ilgili teorileri uygulamaları ile bütünleştirebilecektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Hakan Irak
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler iknaya ilişkin teorileri öğrenecekler.
2Öğrenciler iknaya ilişkin teorileri öğrenecekler.
3Öğrenciler ikna tekniklerine ilişkin anlayış geliştirecekler.
4Öğrenciler ikna tekniklerine ilişkin anlayış geliştirecekler.
5Günlük hayatta ikna edici mesajların tüketicisi olarak bunlara ilişkin bir farkındalık geliştirecekler.
6Günlük hayatta ikna edici mesajların tüketicisi olarak bunlara ilişkin bir farkındalık geliştirecekler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
Bu dersin konuları arasında: İkna, Algı, Tutum ve Tutum Değişimine İlişkin Teoriler, İkna Edici Mesajın Kaynağının özellikleri, Mesaj ve Alıcının Özellikleri, Reklamlarda Kullanılan İkna Teknikleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş Dersi
2İkna Tanımları ve Benzer Kavramlar
3Tutumlar
4Tutum ve Davranışlara ile ilişkin Teoriler
5Tutumlar ve davranışlar: Sosyal Yargı Kuramı..
6İkna Edici İletişimde Kaynak
7İkna Edici İletişimde Mesaj
8Ara Sınav
9İkna Edici İletişimde Mesaj 2
10Alıcının özellikleri ve İkna
11Alıcının özellikleri ve İkna
12Reklam ve İkna
13İletişim Kampanyalarında İkna
14Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Robert B. Cialdini, İknaya Açılan Kapı, İstanbul: Media Cat, 2016. Robert B. Cialdini, İknanın Psikolojisi, İstanbul: Media Cat, 2012. Nuray Sakallı, Sosyal Etkiler Kim kimi Nasıl Etkiler, İstanbul: İmge, 5. Baskı, 2016. Andaç Demirtaş Madran, Tutum, Tutum Değişimi ve İkna, Ankara: Nobel, 2019.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav180
Derse Katılım110
Bireysel Çalışma15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma15
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav188
Final Sınavı11414
Derse Katılım11414
Bireysel Çalışma4832
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma2816
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)84
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25
ÖÇ15441211111111111155111211
ÖÇ25341111244111111212111211
ÖÇ35441113444111111312111211
ÖÇ4                         
ÖÇ5                         
ÖÇ6                         
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr