Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190500205109KURUM İÇİ HALKLA İLİŞKİLERSeçmeli353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Halkla ilişkiler, reklamcılık, marka iletişimi, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi, kurumsal iletişim alanları ile ilişkili olay ve olgular arasındaki ilişkileri, problemleri saptama ve açıklama becerisini kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr.Öğr.Üyesi Sinan AKSEKİ
Öğrenme Çıktıları
1Kurum içi iletişimde halkla ilişkilerin gerçekleştirdiği faaliyetleri belirleyebilecek
2Liderlik kavramını tanımlayabilecek
3Kurum kültürü kavramını tanımlayabilecek
4Hedef kitle türlerini açıklayabilecek
5Kurum içi halkla ilişkilerin amaçlarını açıklayabilecek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
BULUNMAMAKTA
Dersin İçeriği
Halkla ilişkiler, reklamcılık, marka iletişimi, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi, kurumsal iletişim alanlarındaki paydaşların iletişim özelliklerini, ihtiyaçlarını ya da farklılıklarını dikkate alarak uygun iletişim strateji yöntem ve teknikleri geliştirir ve uygular. Halkla ilişkiler, reklamcılık, marka iletişimi, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi, kurumsal iletişim alanlarında bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevleri yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. Halkla ilişkiler, reklamcılık, marka iletişimi, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi, kurumsal iletişim alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.Öğrenme gereksinimlerini belirler ve bu gereksinimleri karşılar.Bireysel ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik Halkla ilişkiler, reklamcılık, marka iletişimi, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi, kurumsal iletişim alanlarında etkinlikleri planlar ve yönetir. Bilgiye ulaşma yolarını bilir, Halkla ilişkiler, reklamcılık, marka iletişimi, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi, kurumsal iletişim alanlarıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kurumiçi İletişim ve Halkla İlişkiler Faaliyetleri
2Kurumiçi İletişim ve Halkla İlişkiler Faaliyetleri
3Kurumiçi Halkla İlişkilerin Yönetimi ve Liderlik
4Kurumiçi Halkla İlişkilerin Yönetimi ve Liderlik
5Kurumiçi Halkla İlişkilerde Kurum Kültürü ve Önemi
6Kurumiçi Halkla İlişkilerde Kurum Kültürü ve Önemi
7VİZE SINAVI
8Kurumiçi Halkla İlişkilerde Hedef Kitle
9Kurumiçi Halkla ilişkiler Amaçları, Araç ve Ortamları
10Kurumiçi Halkla ilişkiler Amaçları, Araç ve Ortamları
11Kurumiçi Halkla İlişkilerin İlişkili Olduğu Alanlar
12Kurumiçi Halkla İlişkilerin İlişkili Olduğu Alanlar
13Kurumiçi Halkla İlişkilerin Organizasyonu: Aktörler, Roller ve Yetenekler
14FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ KURUMSAL HALKLA İLİŞKİLER DERS KİTABI
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
BULUNMAMAKTA
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav32575
Final Sınavı11515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27
ÖÇ155554455555554555  5555 555
ÖÇ245544444444545545  5554 555
ÖÇ345544445544545555  5554 555
ÖÇ445544444445555555  5554 555
ÖÇ554544554544455545  5554 455
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr