Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190500205107FONETİK VE DİKSİYONSeçmeli353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerde diksiyon sanatı üzerine farkındalık yaratmak Öğrencilerin bedensel ve sözlü iletişim becerilerini geliştirmek Öğrencilerin düşüncelerini ve duygularını doğru sözcükler seçerek ve doğru bir ses ve söylenişe sahip olarak aktarmalarına destek olmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Recep ALTAY
Öğrenme Çıktıları
1Dersi başarıyla tamamlayan öğrenci, diksiyon sanatı hakkında genel bir bilgi sahibi olur.
2Hukuki bilgi birikimini etkin şekilde aktarmasında yardımcı olabilecek araçlara sahip olur.
3Etkili konuşma hazırlama teknikleri konusunda fikir sahibi olur.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
----
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Söz söyleme sanatı nedir? Ses aygıtının anatomisi ve fizyolojisi Ses ve nefes ilişkisine giriş: 1. Nasıl nefes alıyoruz? 2.Nefes alma biçimleri nelerdir? 3.Diyafram nefesi nedir ve neden gereklidir? 4.Diyafram nefesinin uygulanması. Nefes ve boğumlama (articulation) çalışmaları (1): 1. ses becerisinin kalitesi ve nefes çalışması A. Sesin volümü B.Sesin şiddeti C.Sesin tonu 2. Ses kirişlerinin düzenli titreşimiyle meydana gelen ünlülerin yapısının incelenmesi ve söyleniş egzersizleri 3. Boğumlanma (articulation): ünsüzlerin yapılarına göre ayrılması ve boğumlama egzersizleri Nefes ve boğumlama (articulation) çalışmaları (2) Nefes ve boğumlama (articulation) çalışmaları (3)
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Söz söyleme sanatı nedir?
2Ses aygıtının anatomisi ve fizyolojisi
3Ses ve nefes ilişkisine giriş: 1. Nasıl nefes alıyoruz? 2.Nefes alma biçimleri nelerdir? 3.Diyafram nefesi nedir ve neden gereklidir? 4.Diyafram nefesinin uygulanması.
4Nefes ve boğumlama (articulation) çalışmaları (1): 1. ses becerisinin kalitesi ve nefes çalışması A. Sesin volümü B.Sesin şiddeti C.Sesin tonu 2. Ses kirişlerinin düzenli titreşimiyle meydana gelen ünlülerin yapısının incelenmesi ve söyleniş egzersizleri 3. Boğumlanma (articulation): ünsüzlerin yapılarına göre ayrılması ve boğumlama egzersizleri
5Nefes ve boğumlama (articulation) çalışmaları (2)
6Nefes ve boğumlama (articulation) çalışmaları (3)
7Ara Sınav
8Nefes ve boğumlama (articulation) çalışmaları (4)
9Yazı dili ve konuşma dili arasındaki farklar
10Kelime, grup ve cümle vurgusu
11Fonetik bilimine giriş
12Topluluk önünde doğru biçimde duygu ve düşüncelerini ifade etmenin yolları
13Etkili ve inandırıcı konuşma yöntemleri
14Dönem Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Söz ve Diksiyon Sanatı- Nüzhet ŞENBAY Konuşma Sanatı- Emin ÖZDEMİR
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav14040
Final Sınavı16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)100
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27
ÖÇ1444442344443333 4  4343 234
ÖÇ233332333233233233  3224 334
ÖÇ332443434344333434  4334 444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr