Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190500205107 | FONETİK VE DİKSİYON | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerde diksiyon sanatı üzerine farkındalık yaratmak
Öğrencilerin bedensel ve sözlü iletişim becerilerini geliştirmek
Öğrencilerin düşüncelerini ve duygularını doğru sözcükler seçerek ve doğru bir ses ve söylenişe sahip olarak aktarmalarına destek olmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Recep ALTAY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dersi başarıyla tamamlayan öğrenci, diksiyon sanatı hakkında genel bir bilgi sahibi olur. | 2 | Hukuki bilgi birikimini etkin şekilde aktarmasında yardımcı olabilecek araçlara sahip olur. | 3 | Etkili konuşma hazırlama teknikleri konusunda fikir sahibi olur. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
---- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Söz söyleme sanatı nedir?
Ses aygıtının anatomisi ve fizyolojisi
Ses ve nefes ilişkisine giriş: 1. Nasıl nefes alıyoruz? 2.Nefes alma biçimleri nelerdir? 3.Diyafram nefesi nedir ve neden gereklidir? 4.Diyafram nefesinin uygulanması.
Nefes ve boğumlama (articulation) çalışmaları (1): 1. ses becerisinin kalitesi ve nefes çalışması A. Sesin volümü B.Sesin şiddeti C.Sesin tonu 2. Ses kirişlerinin düzenli titreşimiyle meydana gelen ünlülerin yapısının incelenmesi ve söyleniş egzersizleri 3. Boğumlanma (articulation): ünsüzlerin yapılarına göre ayrılması ve boğumlama egzersizleri
Nefes ve boğumlama (articulation) çalışmaları (2)
Nefes ve boğumlama (articulation) çalışmaları (3) |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Söz söyleme sanatı nedir? | | | 2 | Ses aygıtının anatomisi ve fizyolojisi | | | 3 | Ses ve nefes ilişkisine giriş: 1. Nasıl nefes alıyoruz? 2.Nefes alma biçimleri nelerdir? 3.Diyafram nefesi nedir ve neden gereklidir? 4.Diyafram nefesinin uygulanması. | | | 4 | Nefes ve boğumlama (articulation) çalışmaları (1): 1. ses becerisinin kalitesi ve nefes çalışması A. Sesin volümü B.Sesin şiddeti C.Sesin tonu 2. Ses kirişlerinin düzenli titreşimiyle meydana gelen ünlülerin yapısının incelenmesi ve söyleniş egzersizleri 3. Boğumlanma (articulation): ünsüzlerin yapılarına göre ayrılması ve boğumlama egzersizleri | | | 5 | Nefes ve boğumlama (articulation) çalışmaları (2) | | | 6 | Nefes ve boğumlama (articulation) çalışmaları (3) | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Nefes ve boğumlama (articulation) çalışmaları (4) | | | 9 | Yazı dili ve konuşma dili arasındaki farklar | | | 10 | Kelime, grup ve cümle vurgusu | | | 11 | Fonetik bilimine giriş | | | 12 | Topluluk önünde doğru biçimde duygu ve düşüncelerini ifade etmenin yolları | | | 13 | Etkili ve inandırıcı konuşma yöntemleri | | | 14 | Dönem Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Söz ve Diksiyon Sanatı- Nüzhet ŞENBAY
Konuşma Sanatı- Emin ÖZDEMİR |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | | 4 | | | 4 | 3 | 4 | 3 | | 2 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | | | 3 | 2 | 2 | 4 | | 3 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | | | 4 | 3 | 3 | 4 | | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|