Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190500204104HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM YAZARLIĞIZorunlu245
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Genelde pazarlama iletişimi özelde ise reklam ve halkla ilişkiler yazarlığının gerektirdiği düşünme ve dil kullanma becerilerini geliştirmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr.Öğr.Üyesi Sinan AKSEKİ
Öğrenme Çıktıları
1İlgili brifi çözümleyebilir, yorumlayabilir; ne yaratılacağı/yazılacağı konusunda mutabakat için görüşebilir.
2İlgili brifi çözümleyebilir, yorumlayabilir; ne yaratılacağı/yazılacağı konusunda mutabakat için görüşebilir.
3Gereken yaratıcı dil yaklaşımını zihninde tasarlayabilir, farklı biçimsel alternatiflerle yazıya dökebilir.
4Gereken yaratıcı dil yaklaşımını zihninde tasarlayabilir, farklı biçimsel alternatiflerle yazıya dökebilir.
5Grup direktörü veya süpervizörünün ya da deneyimli yazarının, yaklaşım veya uygulamaya ilişkin eleştirilerini anlar, gereken revizyonları yapabilir.
6Grup direktörü veya süpervizörünün ya da deneyimli yazarının, yaklaşım veya uygulamaya ilişkin eleştirilerini anlar, gereken revizyonları yapabilir.
7Direktörden/süpervizorden (nihai olarak da Müşteriden) gelen yönlendirme veya istekler doğrulturunda gereken revizyonları yapabilir.
8Direktörden/süpervizorden (nihai olarak da Müşteriden) gelen yönlendirme veya istekler doğrulturunda gereken revizyonları yapabilir.
9Dile ve yazım kurallarına hakim olmanın bu tür yazarlıktaki önemini somut örnekleriyle görür.
10Dile ve yazım kurallarına hakim olmanın bu tür yazarlıktaki önemini somut örnekleriyle görür.
11Bu alanda örnek gösterilen metinlerin inceliklerini, neden yaratıcı sayıldığını anlar, kendi çalışmalarında yararlanmayı dener.
12Bu alanda örnek gösterilen metinlerin inceliklerini, neden yaratıcı sayıldığını anlar, kendi çalışmalarında yararlanmayı dener.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Temel İletişim ve Rekalm Yazarlığı derslerini almış ve tamamlamış olmak.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
UYGULAMA ağırlıklı içeriklere yer verilmesi.
Dersin İçeriği
Sınıfta sunumlar ve çeşitli düzeyde metin yazma denemeleri ile öğrencilerin birer ‘jr copywriter’ gibi düşünmesi, yazması; yazdıklarının değerlendirilmesi ve tartışılması, takdir veya revize edilmesi temeline dayanan ‘yap – öğren’ yaklaşımlı bir ders.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders Tanımı ve içeriklerine yönelik bilgi verilmesi.
2Reklam Yazarının Reklam Ajansındaki Konumu
3İyi Metin Yazımı vs Kötü Metin Yazımı
4Konvansiyonel Reklam Yazarlığı - I
5Konvansiyonel Reklam Yazarlığı - II
6Dijital Reklam Yazarlığı
7Sadeleştirmenin Önemi
8Yaratıcı Sunum Ödevi
9Hedef Kitlenin Önemi
10Ödev Sunumları
11Mecra ≠ Fikir
12Final Sınavı için ders ve konu tekrarları
13Dersin gözden geçirilmesi ve genel tekrarlar.
14Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ REKLAM YAZARLIĞI DERS KİTABI
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
HAYIR
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav33090
Final Sınavı22550
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)140
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25
ÖÇ14444444454444434444454444
ÖÇ24435545444455444454545545
ÖÇ34445454445454554545445445
ÖÇ44444443555454444445555454
ÖÇ54544444444544354445454545
ÖÇ64544543454444444544444545
ÖÇ7                         
ÖÇ8                         
ÖÇ9                         
ÖÇ10                         
ÖÇ11                         
ÖÇ12                         
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr