Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190500204104 | HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM YAZARLIĞI | Zorunlu | 2 | 4 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Genelde pazarlama iletişimi özelde ise reklam ve halkla ilişkiler yazarlığının gerektirdiği düşünme ve dil kullanma becerilerini geliştirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr.Öğr.Üyesi Sinan AKSEKİ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İlgili brifi çözümleyebilir, yorumlayabilir; ne yaratılacağı/yazılacağı konusunda mutabakat için görüşebilir. | 2 | Gereken yaratıcı dil yaklaşımını zihninde tasarlayabilir, farklı biçimsel alternatiflerle yazıya dökebilir. | 3 | Grup direktörü veya süpervizörünün ya da deneyimli yazarının, yaklaşım veya uygulamaya ilişkin eleştirilerini anlar, gereken revizyonları yapabilir. | 4 | Direktörden/süpervizorden (nihai olarak da Müşteriden) gelen yönlendirme veya istekler doğrulturunda gereken revizyonları yapabilir. | 5 | Dile ve yazım kurallarına hakim olmanın bu tür yazarlıktaki önemini somut örnekleriyle görür. | 6 | Bu alanda örnek gösterilen metinlerin inceliklerini, neden yaratıcı sayıldığını anlar, kendi çalışmalarında yararlanmayı dener. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Temel İletişim ve Rekalm Yazarlığı derslerini almış ve tamamlamış olmak. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
UYGULAMA ağırlıklı içeriklere yer verilmesi. |
Dersin İçeriği |
Sınıfta sunumlar ve çeşitli düzeyde metin yazma denemeleri ile öğrencilerin birer ‘jr copywriter’ gibi düşünmesi, yazması; yazdıklarının değerlendirilmesi ve tartışılması, takdir veya revize edilmesi temeline dayanan ‘yap – öğren’ yaklaşımlı bir ders. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders Tanımı ve içeriklerine yönelik bilgi verilmesi. | | | 2 | Reklam Yazarının Reklam Ajansındaki Konumu | | | 3 | İyi Metin Yazımı vs Kötü Metin Yazımı | | | 4 | Konvansiyonel Reklam Yazarlığı - I | | | 5 | Konvansiyonel Reklam Yazarlığı - II | | | 6 | Dijital Reklam Yazarlığı | | | 7 | Sadeleştirmenin Önemi | | | 8 | Yaratıcı Sunum Ödevi | | | 9 | Hedef Kitlenin Önemi | | | 10 | Ödev Sunumları | | | 11 | Mecra ≠ Fikir | | | 12 | Final Sınavı için ders ve konu tekrarları | | | 13 | Dersin gözden geçirilmesi ve genel tekrarlar. | | | 14 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ REKLAM YAZARLIĞI DERS KİTABI |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | HAYIR |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 3 | 30 | 90 |
Final Sınavı | 2 | 25 | 50 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | | | 4 | 4 | 5 | 4 | | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | | | 4 | 5 | 4 | 5 | | 5 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | | | 5 | 4 | 4 | 5 | | 4 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | | | 5 | 5 | 5 | 5 | | 4 | 5 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | | | 5 | 4 | 5 | 4 | | 5 | 4 | 5 | ÖÇ6 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | | | 4 | 4 | 4 | 4 | | 5 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|