Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190500204108YENİ MEDYASeçmeli243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı 50 yıldır hızlı bir gelişme sürecinde olan Yeni Medya ve Bilgi Teknolojileri``nde kullanılan kavramları ve terimleri aktarmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr.Öğr.Üyesi Sinan AKSEKİ
Öğrenme Çıktıları
1Yeni Medya terimleri ve stratejilerini temel birtakım örnekleriyle anlaşılması ve estetik, görsel ve işitsel kültürel sözlüğün geliştirilmesini gözlemleyabilme.
2Yeni Medya içindeki tasarımların ve bilgi teknolojilerinin nasıl bir süreçten geçirilebileceğini ve onun sınırlarını analiz etme ve eleştirebilme.
3Web 2.0, Cyberspace,Simulacra, Rhizome, Sanal Gerçeklik,Fiziksel Etkileşim Tasarımı, Açık Kaynak Toplumu, Digital Film ve Ses bv.gibi temel terminolojik terimlerini sınıflandırabilme.
4Güncel medyadaki temel kavramları ve dili değerlendirme.
5Okuldan sonraki hayatı için yeni terminolojiler ve sanat yönetimi hakkında bilgi toplayabilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
BULUNMUYOR
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
UYGULAMA ORTAMI VE DİJİTAL PLATFORMALRIN KULLANIMIYLA İŞLENMESİ
Dersin İçeriği
Yeni medyada, bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaratıcılıkla ilgili toplumsal, ekonomik ve yönetsel süreçler. Siberortamda giderek yaygınlaşan sosyal iletişim ve onun sonucu olarak ortaya çıkan sosyal ağların incelenmesi. Siberortamın sanallığının birey üzerindeki etkileri ve bunun sonucu oluşan sosyalleşme dinamikleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tanışma ve ders içeriği ile ilgili genel bilgiler
2Medya nedir? Medya tarihine genel bakış
3Yeni medya nedir?
4Yeni medyanın geleneksel medyadan farkları nelerdir?
5İnternet’in çıkışı, gelişimi ve gündelik hayattaki etkileri
6Tartışma/Panel (misafir konuşmacılar)
7Ara Sınav
8Teknolojinin yeni medyanın gelişimi üzerindeki etkileri
9Mobil cihazların çıkışı ve gündelik hayattaki etkileri
10Sanal dünya ve sayısal oyun kültürü
11Web 2.0 ve internet ortamındaki değişimler
12Sosyal ağlar ve işlevleri
13Çevrimiçi kişisel mahremiyet, Yeni medyanın geleceği ile ilgili öngörüler
14Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ VE İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ YENİ MEDYA DERS KİTABI
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
HAYIR
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav21530
Final Sınavı23060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27
ÖÇ143453445544444554  5444 444
ÖÇ244554444444444444  4444 445
ÖÇ344444455555544445  5444 444
ÖÇ454544444455444445  4544 444
ÖÇ543454544545554545  4454 454
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr