Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190500204108 | YENİ MEDYA | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı 50 yıldır hızlı bir gelişme sürecinde olan Yeni Medya ve Bilgi Teknolojileri``nde
kullanılan kavramları ve terimleri aktarmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr.Öğr.Üyesi Sinan AKSEKİ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yeni Medya terimleri ve stratejilerini temel birtakım örnekleriyle anlaşılması ve estetik, görsel ve işitsel kültürel sözlüğün geliştirilmesini gözlemleyabilme. | 2 | Yeni Medya içindeki tasarımların ve bilgi teknolojilerinin nasıl bir süreçten geçirilebileceğini ve onun sınırlarını analiz etme ve eleştirebilme. | 3 | Web 2.0, Cyberspace,Simulacra, Rhizome, Sanal Gerçeklik,Fiziksel Etkileşim Tasarımı, Açık Kaynak Toplumu, Digital Film ve Ses bv.gibi temel terminolojik terimlerini sınıflandırabilme. | 4 | Güncel medyadaki temel kavramları ve dili değerlendirme. | 5 | Okuldan sonraki hayatı için yeni terminolojiler ve sanat yönetimi hakkında bilgi toplayabilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
BULUNMUYOR |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
UYGULAMA ORTAMI VE DİJİTAL PLATFORMALRIN KULLANIMIYLA İŞLENMESİ |
Dersin İçeriği |
Yeni medyada, bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaratıcılıkla ilgili toplumsal, ekonomik ve yönetsel süreçler.
Siberortamda giderek yaygınlaşan sosyal iletişim ve onun sonucu olarak ortaya çıkan sosyal ağların
incelenmesi. Siberortamın sanallığının birey üzerindeki etkileri ve bunun sonucu oluşan sosyalleşme
dinamikleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tanışma ve ders içeriği ile ilgili genel bilgiler | | | 2 | Medya nedir? Medya tarihine genel bakış | | | 3 | Yeni medya nedir? | | | 4 | Yeni medyanın geleneksel medyadan farkları nelerdir? | | | 5 | İnternet’in çıkışı, gelişimi ve gündelik hayattaki etkileri | | | 6 | Tartışma/Panel (misafir konuşmacılar) | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Teknolojinin yeni medyanın gelişimi üzerindeki etkileri | | | 9 | Mobil cihazların çıkışı ve gündelik hayattaki etkileri | | | 10 | Sanal dünya ve sayısal oyun kültürü | | | 11 | Web 2.0 ve internet ortamındaki değişimler | | | 12 | Sosyal ağlar ve işlevleri | | | 13 | Çevrimiçi kişisel mahremiyet, Yeni medyanın geleceği ile ilgili öngörüler | | | 14 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ VE İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ YENİ MEDYA DERS KİTABI |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | HAYIR |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 2 | 15 | 30 |
Final Sınavı | 2 | 30 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | | | 5 | 4 | 4 | 4 | | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | | | 4 | 4 | 4 | 4 | | 4 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | | | 5 | 4 | 4 | 4 | | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | | | 4 | 5 | 4 | 4 | | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | | | 4 | 4 | 5 | 4 | | 4 | 5 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|