Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190500207103 | HALKLA İLİŞKİLER ARAŞTIRMALARI VE KAMPANYA ANALİZİ | Zorunlu | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
İletişimi kampanyası geliştirmek ve yürütmek için gereken stratejik planlama ve yönetim sürecini aktarmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Hakan Irak |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İletişim projesine zemin oluşturacak araştırmayı yapma becerisini gösterebilir. | 2 | İletişim projesine zemin oluşturacak araştırmayı yapma becerisini gösterebilir. | 3 | İletişim amaçlarına en uygun iletişim karmasını (reklam, halkla ilişkiler, satış tutundurma, doğrudan pazarlama, kişisel satış) ve bu karmaya uygun taktikleri ge | 4 | İletişim amaçlarına en uygun iletişim karmasını (reklam, halkla ilişkiler, satış tutundurma, doğrudan pazarlama, kişisel satış) ve bu karmaya uygun taktikleri ge | 5 | Bir kampanya sürecindeki tüm basamakları (durum ve paydaş analizi, amaç belirleme, hedef kitle belirleme, strateji ve taktiği oluşturma, medya planı, bütçeleme ve ölçme-değerlendirme) planlayabilir. | 6 | Bir kampanya sürecindeki tüm basamakları (durum ve paydaş analizi, amaç belirleme, hedef kitle belirleme, strateji ve taktiği oluşturma, medya planı, bütçeleme ve ölçme-değerlendirme) planlayabilir. | 7 | Sektör öncesi deneyim kazandıracak kampanya yaratım sürecinde aktif bir rol alabilir. | 8 | Sektör öncesi deneyim kazandıracak kampanya yaratım sürecinde aktif bir rol alabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Bu dersin içeriği iletişim kampanyası geliştirmek ve yürütmek için gerekli olan stratejik planlama ve yönetim sürecine genel bir bakış ve anlayış sağlamak üzere tasarlanmıştır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş. Dersin içeriği hakkında bilgilendirme ‘Büyük fikir’e doğru: Fikir bulma egzersizi Grupların oluşturulması Vaka analizi (olumlu, olumsuz ve eksik yönlerin irdelenmesi) | | | 2 | Ajans sunumları yapma ve geribildirim alma ‘Tüketici içgörüsü’ kavramını tartışılması | | | 3 | ‘Tüketici içgörüsü’ kavramını tartışma Bütünleşik Kampanya Planlaması Adımları: BPİ güncel başlıkların belirlenmesi ve gruplarca paylaşılması Adım 1: Durum Analizi | | | 4 | Revize edilen ajans sunumları ve geri bildirim alma Reklam çekicilikleri Dönem projesinin kampanya briefinin paylaşılması | | | 5 | De-brief İkincil araştırma içeriğinin belirlenmesi Adım 2: Paydaş ve hedef kitlelerin tanımlanması | | | 6 | De-brief İkincil araştırma içeriğinin belirlenmesi Adım 2: Paydaş ve hedef kitlelerin tanımlanması | | | 7 | İkincil araştırma sonuçlarının sunumu Birincil araştırma içeriğinin belirlenmesi Adım 4: Kampanya Stratejisinin belirlenmesi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | ‘Büyük Fikir’ ve stratejinin sunumu 5. Kampanya taktiklerinin tasarım Vaka analizi | | | 10 | Taktikler Adım 6: Bütçenin oluşturulması | | | 11 | Revizyon sonrası taktiklerin sunumlar Adım 7: Uygulama. Adım 8: Kampanya değerlendirmesi | | | 12 | Medya planı ve bütçeyi içerir şekilde kampanya sunumu Quiz- BPİ güncel konular sunumu | | | 13 | Final Sunumları | | | 14 | Final Sunumları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ogden J.: Developing a Creative and Innovative Integrated Marketing Communication Plan (1st Ed. Prentice Hall,1998) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 4 | 14 | 56 |
Derse Katılım | 1 | 14 | 14 |
Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 1 | 1 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 1 | 2 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 2 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 1 | 1 | 4 | 2 | 5 | 3 | 4 | 4 | 1 | 2 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 1 | 1 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 1 | 2 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 1 | 1 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 1 | 2 | 5 | 5 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|