Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190500207103HALKLA İLİŞKİLER ARAŞTIRMALARI VE KAMPANYA ANALİZİZorunlu474
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
İletişimi kampanyası geliştirmek ve yürütmek için gereken stratejik planlama ve yönetim sürecini aktarmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Hakan Irak
Öğrenme Çıktıları
1İletişim projesine zemin oluşturacak araştırmayı yapma becerisini gösterebilir.
2İletişim amaçlarına en uygun iletişim karmasını (reklam, halkla ilişkiler, satış tutundurma, doğrudan pazarlama, kişisel satış) ve bu karmaya uygun taktikleri ge
3Bir kampanya sürecindeki tüm basamakları (durum ve paydaş analizi, amaç belirleme, hedef kitle belirleme, strateji ve taktiği oluşturma, medya planı, bütçeleme ve ölçme-değerlendirme) planlayabilir.
4Sektör öncesi deneyim kazandıracak kampanya yaratım sürecinde aktif bir rol alabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği iletişim kampanyası geliştirmek ve yürütmek için gerekli olan stratejik planlama ve yönetim sürecine genel bir bakış ve anlayış sağlamak üzere tasarlanmıştır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş. Dersin içeriği hakkında bilgilendirme ‘Büyük fikir’e doğru: Fikir bulma egzersizi Grupların oluşturulması Vaka analizi (olumlu, olumsuz ve eksik yönlerin irdelenmesi)
2Ajans sunumları yapma ve geribildirim alma ‘Tüketici içgörüsü’ kavramını tartışılması
3‘Tüketici içgörüsü’ kavramını tartışma Bütünleşik Kampanya Planlaması Adımları: BPİ güncel başlıkların belirlenmesi ve gruplarca paylaşılması Adım 1: Durum Analizi
4Revize edilen ajans sunumları ve geri bildirim alma Reklam çekicilikleri Dönem projesinin kampanya briefinin paylaşılması
5De-brief İkincil araştırma içeriğinin belirlenmesi Adım 2: Paydaş ve hedef kitlelerin tanımlanması
6De-brief İkincil araştırma içeriğinin belirlenmesi Adım 2: Paydaş ve hedef kitlelerin tanımlanması
7İkincil araştırma sonuçlarının sunumu Birincil araştırma içeriğinin belirlenmesi Adım 4: Kampanya Stratejisinin belirlenmesi
8Ara Sınav
9‘Büyük Fikir’ ve stratejinin sunumu 5. Kampanya taktiklerinin tasarım Vaka analizi
10Taktikler Adım 6: Bütçenin oluşturulması
11Revizyon sonrası taktiklerin sunumlar Adım 7: Uygulama. Adım 8: Kampanya değerlendirmesi
12Medya planı ve bütçeyi içerir şekilde kampanya sunumu Quiz- BPİ güncel konular sunumu
13Final Sunumları
14Final Sunumları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ogden J.: Developing a Creative and Innovative Integrated Marketing Communication Plan (1st Ed. Prentice Hall,1998)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav188
Final Sınavı41456
Derse Katılım11414
Bireysel Çalışma11414
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma21428
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)134
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27
ÖÇ154132443412453542  4111 122
ÖÇ254142534412543341  3111 122
ÖÇ354132443412543342  3111 122
ÖÇ454132433412552242  3111 133
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr