Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190500202105PAZARLAMAZorunlu123
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersi alan öğrencilerin mezun olduktan sonraki iş hayatında pazarlamanın temel ilkelerine hakim olarak bunları iş yaşamında da uygulayabilecekleri şekilde yetkinliğe ulaştırmak için gerekli bilgileri ve becerileri edindirmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
De.Öğr.Üyesi Turgay OYMAN
Öğrenme Çıktıları
1Pazarlamayı etkileyen işletme yönetiminin kontrolü dışındaki makro ve mikro çevre faktörleri ve özelliklerinin işletmeye yansımasının stratejik planlamayla kontrol edilebilirliğini öğrenir ve uygulayacak örnekler verebilir.
2Pazarlama kararları için gerekli bilgileri ve edinme yollarını bilir ve uygulayabilir. Pazarlama araştırma sürecinin metodlarını ve nasıl uygulanacaklarını bilir.
3Pazarlama karması unsurlarını bilir ve pazarlama faaliyetlerinde aktif kullanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
Pazarlamanın kavram olarak ele alınması, kapsamı, planlanması ve pazar araştırması yapma süreci. Ayrıca pazarın aktörlerinden tüketici ve tüketici davranış ve gereksinimleri . Pazarlamada kullanılacak hizmet ya da ürün , fiyat, tutundurma politikaları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Özellikleri
2Pazarlamanın Gelişimi ve Müşteri Odaklı Pazarlama
3Pazarlama Kavramının Uygulanması : Müşteri İlişkileri Yönetimi
4Pazarlamayı Etkileyen Yeni Trendler
5Bilgi Teknolojilerindeki Gelişmeler
6Müşteri Değeri ve Müşteri İlişkilerinin Artan Önemi
7Kar amaçsız Kuruluşlarda Pazarlamanın Önem Kazanması Daha fazla Etik Davranış ve Sosyal Sorumluluk Talep Edilmesi
8Ara Sınav
9Pazarlama Çevresi ; Pazarlama Dış Çevresi
10Dış Çevrenin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi
11Makro Çevre Faktörleri
12Mikro Çevre Faktörleri; Pazar , Aracı Kuruluşlar
13Pazarlamayı Etkileyen İşletme İçi Faktörler
14Pazarlama Karmasının Unsurları ; Mamül - Fiyat - Tutundurma - Dağıtım
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Pazarlama İlkeleri Prof. Dr. İsmet Mucuk
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav180
Quiz15
Derse Katılım15
Ev Ödevi110
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı295
Quiz15
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav12020
Final Sınavı12020
Quiz155
Derse Katılım11414
Ev Ödevi12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)79
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27
ÖÇ1                           
ÖÇ2                           
ÖÇ3                           
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr