Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190500208110İNOVASYON VE İLETİŞİMSeçmeli483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı dijital medya ortamlarının ve bu alanlardaki inovatif gelişmeleri incelemek ve ilişkili teknolojilerin tanıtılarak iletişimle olan yakın ilişkisinin açıklanmasıdır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrt. Gör. Turgay KARATAŞ
Öğrenme Çıktıları
1İnovasyon kavramını detaylı bir şekilde öğrenerek, iletişimde gerçekleşen yenilikleri yorumlayabilir.
2Teknolojinin medya alanında ortaya çıkardığı gelişmeleri öğrenerek, bu teknolojilerin iletişimdeki yansımalarını öğrenir.
3Sosyal medya ve diğer medya yeniliklerini tanıyarak iletişimde farklı inovatif yaklaşımlar ortaya koyabilir.
4Global manada teknolojik gelişmeleri yakından inceleyerek, iletişim alanına yansımalarını değerlendirir. Toplumsal iletişimde teknoloji kullanımının avantaj ve dezavantajlarını irdeleyebilir.
5Toplumsal ve kültürlerarası olarak teknolojiyi, inovasyonu ve birbirleriyle olan ilişkilerini öğrenerek, iletişim alanının geleceğine dair fikir, öneri ve proje geliştirebilir.
6İletişimde Yeni Materyal Hazırlayabilir.
7İnternet ortamında nelere dikkat edeceğini öğrenir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Yeni medya, sosyal medya, artırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik, mobil teknolojiler, web sitesi, bloglar, kurumsal iletişim ve inovasyon kavramının detayı
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İnovasyon Kavramı ve Yeni Medya TeknolojileriSlaytYok
2Yeni Medya Teknolojilerinin Neler Olduğu, Tarihi ve ÖzellikleriSlaytYok
3İnternetSlaytYok
4Web Siteleri ve Değişim Aracı Olarak Yeni MedyaSlaytYok
5Sosyal AğlarSlaytYok
6Sosyal Ağ Platformları ve ÖzellikleriSlaytYok
7Sosyal Platformlarda EtkileşimSlaytYok
8İnovasyonel İletişimde RisklerSlaytYok
9Yeni Medya Ortamlarında Üreticilik ve TüketicilikSlaytYok
10Mobil Teknolojiler, Artırılmış ve Sanal Gerçeklik Teknolojisi ve İletişimSlaytYok
11Sosyal Medya ve Kurumsal İletişimSlaytYok
12Sosyal Medya ve Kurumsal İleişim 2SlaytYok
13Sosyal Medya Üzerinde Marka İletişimiSlaytYok
14Küreselleşme ve Sosyal Medya PlatformlarıSlaytYok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
(Der) Binark, M. (2007). Yeni Medya Çalışmaları. Ankara: Dipnot, (Der.) Mutlu Binark ve Barış Kılıçbay. (2005) İnternet, Toplum, Kültür. Ankara: Epos.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Soru-Yanıt125
Ev Ödevi125
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı150
Quiz150
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri39
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri61
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Quiz236
Derse Katılım14228
Beyin Fırtınası133
Proje Sunma236
Makale Yazma11414
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10220
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma122
Performans111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)82
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27
ÖÇ1444443433344453334433443533
ÖÇ2533324331334353344242343444
ÖÇ3443434344222323332232535334
ÖÇ4333244434353434332343344433
ÖÇ5434334335345322245333434344
ÖÇ6444423435433422433343444423
ÖÇ7535544435433433343343334445
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr