Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190500205108 | ULUSLARARASI İLİŞKİLERDE SUNUM TEKNİKLERİ | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin hedef kitleye aktarılacak içeriklerin bir kurgu ve metodoloji çerçevesinde hazırlanması, hedef kitlenin özellikleri ve beklentilerini dikkate alarak asal ve tali mesajların belirlenmesi ve bu mesajların zihinde yer edebilmesi için öğrencilerinin tüm iletişim becerilerini kullanarak etkili sunum gerçekleştirmeyi kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Burak İli |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sunumda görsel ve yazılı materyal kullanmanın önemini açıklar. | 2 | Farklı sunum tekniklerini kullanarak, farklı içeriklere yönelik özgün sunumlar düzenler. | 3 | Sunum sırasında zaman kullanımı ve ilgiyi canlı tutma arasında bağlantı kurar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Bu ders, etkili ve amacına ulaşacak sunum teknikleri, sunum araçlarının belirlenmesi, hedef kitleye hitap etme özellikleri, etkili sözlü ve sözsüz iletişim kurallarını içermektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sunuma giriş | | | 2 | Bireysel farkındalık ve sunumlarda açılış ve kapanış | | | 3 | Sunum öncesi yapılması gerekenler | | | 4 | Sunum sırasında yapılması gerekenler | | | 5 | "Prova" / içerik hazırlama / sunuma hakim olmak | | | 6 | Sunum araçlarının tanıtılması | | | 7 | Sunum ipuçları | | | 8 | Sunum yapılacak hedef kitleye göre iletişim tarzını belirlemek | | | 9 | İçeriğin güncel tutulması; soru sorduracak içerik hazırlamak; interaktif soru-cevap ortamı | | | 10 | Sunum ve zamanlama ayarı | | | 11 | Dinleten ve uyutmayan ritimli bir sunuş; okumak değil, anlatmak değil, sunumu “satmak” | | | 12 | Slayt teknikleri (punto, yazı karakteri, slayt rengi ve ölçüsü, numaralandırma, zamanlama...) | | | 13 | Sunum hazırlama | | | 14 | Genel tekrar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Demet Gürüz ve Ayşen Temel Eğinli (2016). Etkili Sunum Teknikleri. Ankara: Detay Yayıncılık |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 40 | Derse Katılım | 1 | 30 | Ev Ödevi | 1 | 30 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ev Ödevi | 12 | 4 | 48 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | 5 | 5 | 5 | 5 | | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | | | 4 | 4 | 4 | 4 | | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | | | 4 | 4 | 4 | 4 | | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|