Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190500208107 | SOSYAL SORUMLULUK KAMPANYA UYGULAMALARI | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Halkla ilişkiler projeleri hazırlama ve uygulama konusunda temel bilgiler aktarmak; gerçekçi, uygulanabilir, tutarlı, özgün, sürdürülebilir halkla ilişkiler projeleri ortaya koyabilmek için izlenmesi gereken kriterlere ilişkin yol haritası sunmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Ümmü BULUT KESKİN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Farklı kişi ve guruplarla uyumlu çalışabilir | 2 | Etik değerlere bağlı kalır ve Sosyal adaleti, kalite kültürünü ve kültürel değerleri korur. | 3 | Yaşam boyu öğrenme isteği taşır ve buna zaman ayırır. | 4 | Ülke sorunlarına karşı duyarlı olur | 5 | Çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Bu derste, halkla ilişkilerde proje kavramı, projelerin kapsamı ve içeriğine ilişkin temel teorik bilgiler aktarılarak projelendirme süreci detaylı bir şekilde ele alınacaktır. Ayrıca, öğrencilerin ekip çalışması çerçevesinde halkla ilişkiler projesi hazırlama ve sunma konusunda gerekli bilgi ve becerileri kazanması temin edilecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kavramsal Giriş (Sosyal Sorumluluk, Proje ve Projelerde Kapsam ve İçerik) | | | 2 | Halkla İlişkiler Projeleri ve Gelişim Süreci | | | 3 | Proje Sürecinde İzlenmesi Gereken Genel Kriterler | | | 4 | Projelendirme Süreci-Araştırma | | | 5 | Projelendirme Süreci- Planlama | | | 6 | Projelendirme Süreci- Uygulama | | | 7 | Projelendirme Süreci- Değerlendirme | | | 8 | Arasınav | | | 9 | | Uygulanacak Projelerin Seçimi (Öğrencilere proje yazma ödevi verilecek ve öğrencilerin toplu olarak yapacağı projeler uygulanacak) | | 10 | | Uygulama 1 | | 11 | Uygulama 2 | Uygulama 2 | | 12 | | Uygulama 3 | | 13 | | Uygulamaların Değerlendirilmesi | | 14 | | Uygulamaların Değerlendirilmesi | | 15 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Başok, N; Değirmen, G. C. (2014). Teoriden Pratiğe Halkla İlişkiler Projeleri. (5. Basım). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 25 | Beyin Fırtınası | 1 | 25 | Bireysel Çalışma | 1 | 25 | Ev Ödevi | 1 | 25 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 25 | Rapor Hazırlama | 1 | 25 | Rapor Sunma | 1 | 25 | Proje Hazırlama | 1 | 25 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Beyin Fırtınası | 1 | 20 | 20 |
Proje Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje Sunma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | | | 4 | 4 | 4 | 4 | | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 1 | 1 | 4 | 3 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | | | 5 | 5 | 1 | 1 | | 3 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | | | 5 | 5 | | 1 | | 3 | 2 | 1 | ÖÇ4 | 3 | 4 | 4 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | | | 5 | 5 | 1 | 1 | | 3 | 2 | 1 | ÖÇ5 | 3 | 4 | 4 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | | | 5 | 5 | 1 | 1 | | 3 | 2 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|