Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190500203107 | KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersi alan öğrencilerin:
Kültürlerarasılık kavramı ile zenginleşmeleri;
Kültürlerarası iletişimde başarılı olacakları kültürlerarası iletişimin kavramlarını, terminolojisini, yaklaşımlarını, ve teorilerini öğrenmeleri beklenmektedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Recep ALTAY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kültürel farklılıkların ayırdına varmak ve değişik kültürlerin birbirine göre üstün olmadığını görmek. | 2 | Ana dili, değerler sistemi, iletişim biçemi ve farklı dünya görüşüne sahip olanlarla iletişimde yeterlilik kazanmak. | 3 | Kültürlerarası iletişim kavram kuramlarını ayırt edebilir ve gündelik yaşamda kullanabilir hale gelmek. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
--- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
--- |
Dersin İçeriği |
Giriş: kültürlerarasılık
İletişim Bağlamı Olarak Kültür: Kültürün bir dalı olarak iletişim
İletişim Bağlamı Olarak Kültür: Kültürün Algıya Etkisi
İletişim Konteksti Olarak Kültür: Kültür Nedir? Bu konudaki farklı görüşler nelerdir?
İletişimin Değişkenleri: Stereotip ve Önyargı
İletişimin Değişkenleri: Sözsüz İletişim
Ara Sınav
Kültürün Boyutları: Kültürel Değerler
Kültürün Boyutları: Kültürlerin Karşılaşması Kültürün Boyutları: Kadın, Aile, Çocuk |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş: kültürlerarasılık | | | 2 | İletişim Bağlamı Olarak Kültür: Kültürün bir dalı olarak iletişim | | | 3 | İletişim Bağlamı Olarak Kültür: Kültürün Algıya Etkisi | | | 4 | İletişim Konteksti Olarak Kültür: Kültür Nedir? Bu konudaki farklı görüşler nelerdir? | | | 5 | İletişimin Değişkenleri: Stereotip ve Önyargı | | | 6 | İletişimin Değişkenleri: Sözsüz İletişim | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Kültürün Boyutları: Kültürel Değerler | | | 9 | Kültürün Boyutları: Kültürlerin Karşılaşması Kültürün Boyutları: Kadın, Aile, Çocuk | | | 10 | Kültürün Boyutları: Kültürlerin Karşılaşması | | | 11 | Kültür İçinde Kültürler: Kimlik ve Altkültürler | | | 12 | İletişim Konteksti Olarak Kültür: Kültür Nedir? Bu konudaki farklı görüşler nelerdir? | | | 13 | Alan araştırması | | | 14 | Dönem Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kartarı, A. (2014). Kültür, Farklılık ve İletişim. İstanbul: İletişim Yayınları. Parekh, B. (2002). Çokkültürlülüğü Yeniden Düşünmek. (B. Tanrıseven, Çev.) Ankara: Phoenix yayınevi. Hall, S. (1999b). “Kültür, Medya ve İdeolojik Etki”, Medya, İktidar İdeoloji, Der. Mehmet Küçük, Ark Yayınları, Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | --- |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 45 | 45 |
Final Sınavı | 1 | 45 | 45 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|