Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190500203107KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİMSeçmeli233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersi alan öğrencilerin: Kültürlerarasılık kavramı ile zenginleşmeleri; Kültürlerarası iletişimde başarılı olacakları kültürlerarası iletişimin kavramlarını, terminolojisini, yaklaşımlarını, ve teorilerini öğrenmeleri beklenmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Recep ALTAY
Öğrenme Çıktıları
1Kültürel farklılıkların ayırdına varmak ve değişik kültürlerin birbirine göre üstün olmadığını görmek.
2Ana dili, değerler sistemi, iletişim biçemi ve farklı dünya görüşüne sahip olanlarla iletişimde yeterlilik kazanmak.
3Kültürlerarası iletişim kavram kuramlarını ayırt edebilir ve gündelik yaşamda kullanabilir hale gelmek.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
---
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
---
Dersin İçeriği
Giriş: kültürlerarasılık İletişim Bağlamı Olarak Kültür: Kültürün bir dalı olarak iletişim İletişim Bağlamı Olarak Kültür: Kültürün Algıya Etkisi İletişim Konteksti Olarak Kültür: Kültür Nedir? Bu konudaki farklı görüşler nelerdir? İletişimin Değişkenleri: Stereotip ve Önyargı İletişimin Değişkenleri: Sözsüz İletişim Ara Sınav Kültürün Boyutları: Kültürel Değerler Kültürün Boyutları: Kültürlerin Karşılaşması Kültürün Boyutları: Kadın, Aile, Çocuk
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş: kültürlerarasılık
2İletişim Bağlamı Olarak Kültür: Kültürün bir dalı olarak iletişim
3İletişim Bağlamı Olarak Kültür: Kültürün Algıya Etkisi
4İletişim Konteksti Olarak Kültür: Kültür Nedir? Bu konudaki farklı görüşler nelerdir?
5İletişimin Değişkenleri: Stereotip ve Önyargı
6İletişimin Değişkenleri: Sözsüz İletişim
7Ara Sınav
8Kültürün Boyutları: Kültürel Değerler
9Kültürün Boyutları: Kültürlerin Karşılaşması Kültürün Boyutları: Kadın, Aile, Çocuk
10Kültürün Boyutları: Kültürlerin Karşılaşması
11Kültür İçinde Kültürler: Kimlik ve Altkültürler
12İletişim Konteksti Olarak Kültür: Kültür Nedir? Bu konudaki farklı görüşler nelerdir?
13Alan araştırması
14Dönem Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kartarı, A. (2014). Kültür, Farklılık ve İletişim. İstanbul: İletişim Yayınları. Parekh, B. (2002). Çokkültürlülüğü Yeniden Düşünmek. (B. Tanrıseven, Çev.) Ankara: Phoenix yayınevi. Hall, S. (1999b). “Kültür, Medya ve İdeolojik Etki”, Medya, İktidar İdeoloji, Der. Mehmet Küçük, Ark Yayınları, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
---
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav14545
Final Sınavı14545
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25
ÖÇ13333333333444432333334334
ÖÇ24333323423334423443333443
ÖÇ31332334133333333234443333
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr