Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190500206110 | İMAJ YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Kişi imajını oluşturan etmenler bağlamında etkili iletişim, beden dili, özgüven, özsaygı, karizma, giyim-kuşam, renkler, statü göstergeleri, uzam dili konuları irdelenerek kurum imajı çerçevesinde kurum kimliği, kurum imajının türleri ve kurum imajının işlevleri örneklerle irdelenmektedir.Bu ders kapsamında kişilerarası ilişkiler bağlamında kişisel imajı oluşturan öğeler, ilk izlenimin önemi, imaj yönetimi ve kişisel imaj yönetiminde sözsüz iletişimin önemine gündelik yaşamdan örneklerle kültürler ve kültürlerarası düzeyde ele alınmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr.Öğr.Üyesi Sinan AKSEKİ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1.İletişim becerilerimizi geliştirmek. | 2 | 2. Dili daha doğru ve güzel kullanma ve toplum önünde konuşma konularında kendini geliştirmek. | 3 | 3. Beden dilini sözlerle birlikte uyumlu biçimde kullanmak. Beden diliyle olumlu ve açık mesajlar vermek. | 4 | 4. Başkalarının beden dilini doğru okumaya çalışmak ve onlarla uyum sağlamak için çaba sarfetmek. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
BULUNMUYOR |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Örneklendirme uygulamalarının yapılması ve uygun örnekler üzerinden ders işlenişinin sağlanması. |
Dersin İçeriği |
Bu ders kapsamında kişilerarası ilişkiler bağlamında kişisel imajı oluşturan öğeler, ilk izlenimin önemi, imaj yönetimi ve kişisel imaj yönetiminde sözsüz iletişimin önemine gündelik yaşamdan örneklerle kültürler ve kültürlerarası düzeyde ele alınmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Açılış dersi ve genel giriş. Kişi imajının kişilerarası iletişimindeki önemi tartışılarak bir olgu olarak imaj ve imaj yönetiminin tanımı ve kökenbilimsel açıdan incelenmesi. | | | 2 | Kişi imajını oluşturan etmenlerin belirlenerek bu etmenlerin önemi ve işlevlerinin tartışılması. Kişisel imaj çerçevesinde etkin iletişimin önemi ve ilk izlenimi olumlu kılmanın yollarının saptanması. | | | 3 | Kişi imajı türlerinin tartışılmasının ve sınıflandırılmasının yapılması. | | | 4 | Etkili konuşma, etkin dinleme, anlama, anlatma, değerlendirme, sunum tarzı ve yazılı iletişim süreçlerinin etkili iletişim çerçevesinde değerlendirilmesi. | | | 5 | Olumlu düşüncenin, özgüvenin ve özsaygının imaj yaratımındaki öneminin tartışılması. | | | 6 | Kişisel imajın oluşmasında önemli işlev üstlenen giyim-kuşam biçimlerinin irdelenerek iş yaşamında erkeklerin ve kadınların nasıl giyinmeleri gerektiğinin tartışılması. | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Giyim-kuşamda tercih ettiğimiz renklerin aktardığı anlamların saptanması. | | | 9 | Kişilerarasındaki mesafe alanları, statü rolleri ve oturma biçimlerinin aktardığı anlamların tartışılması. İlk izlenimi olumlu kılmada önemli rol üstlenen bir diğer önemli etmen sözsüz iletişim çerçevesinde, jestler ve mimiklerin aktardığı anlamlar. | | | 10 | Kurumsal imaj çeşitleri ve imaj oluşturmada etken olan öğelerin tartışılması. | | | 11 | Kurumsal imajı etkileyen unsurların tartışılarak, planlı bir imaj değişimi için yapılması gereken aşamaların belirlenmesi. | | | 12 | İmaj reklamının amaçları ve marka imajıyla kurum imajının değerlendirilmesi. | | | 13 | İmaj reklamının amaçları ve marka imajıyla kurum imajının değerlendirilmesi. | | | 14 | Genel Tekrar.FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ İMAJ YÖNETİMİ DERS KİTABI |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | BULUNMUYOR |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 3 | 30 | 90 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | | | 5 | 4 | 4 | 5 | | 5 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | | | 5 | 4 | 5 | 5 | | 4 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | | | 4 | 4 | 4 | 5 | | 4 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | 4 | 5 | 4 | 4 | | 4 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|