Kuruluş |
Iğdır Üniversitesi Rektörlüğünün, Fen Edebiyat Fakültesi bünyesinde bölüm ve Ana bilim dalları açılmasındaki teklifi 16.06.2011 tarihli yükseköğretim yürütme toplantısında incelenmiş ve 2547 sayılı kanunun 2880 sayılı kanunla değişik 7/d-2. Maddesi uyarınca Fen Edebiyat Fakültesi bünyesinde Matematik bölümü açılması uygun görülmüştür |
Kazanılan Derece |
Programı başarı ile tamamlayan öğrencilere MATEMATİK alanında lisans diploması verilir. |
Derecenin Düzeyi (Ön Lisans , Lisans, Yüksek Lisans, Doktora) |
Lisans |
Kabul ve Kayıt Koşulları |
1. Lise veya dengi okul diploması, 2. Yükseköğretime Kurumları Sınavı (YKS)’den yeterli puanın alınmış olması. |
Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar |
Türk Yüksek Öğretim Kurullarında öncel öğrenimin tanınması süreci daha başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Iğdır Üniversitesi’nin tüm programlarında da öncel eğitimin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. |
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları |
Matematik alanında lisans derecesi elde edebilmek için (Matematikçi unvanı kazanmak için) öğrencilerin sağlaması gereken şartlar; Müfredattaki tüm derslerden en az DC derecesiyle geçmiş olmak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı ortalamayı elde etmiş olmaktır. |
Program Profili |
Bölümümüz 2 profesör, 5 doktora öğretim üyesi, 1 öğretim görevlisi ve 1 araştırma görevlisi olmak üzere 9 öğretim elemanından oluşmaktadır. Bölümümüzde, matematiğin temel alanları sayılabilecek, Analiz, Cebir, Geometri, Topoloji ve Uygulamaları Matematik gibi alanlarda eğitim, öğretim ve araştırmalar yapılmaktadır. Bölümümüz ayrıca eş zamanlı olarak diğer bölümlerdeki matematik lisans derslerinin yürütülmesi görevini de üstlenmektedir. Vizyonumuz Matematik alanında ulusal ve uluslararası düzeyde söz sahibi olan, teorik ve uygulamalı matematikteki araştırmaları ile bilime ve teknolojiye katkıda bulunabilecek çalışmalar yapan, kendisini sürekli geliştirebilen, toplumsal liderlik vasıflarına uygun kadroları oluşturmak ve desteklemektir. |
Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle) |
Matematik Bölümünden mezun olan, Pedagojik Formasyon Eğitim programını tamamlayanlar resmi veya özel ortaöğretim kurumlarında matematik öğretmeni; ayrıca çeşitli kamu ve özel kuruluşlarda, bankalarda bilgisayarcı, araştırmacı, planlamacı olarak çalışabilmektedir. Başarılı mezunlarımız üniversitede araştırma görevlisi olma, yurt dışında lisansüstü öğrenim görme olanağı da bulabilmektedir.
|
Üst Derece Programlarına Geçiş |
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşulu ile lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarında öğrenim görebilirler. |
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme |
Öğrenciler tüm derslerden en az bir ara sınav ve bir de yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60’dır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Notlar 4’ lü sistemle ifade edilir. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC notu alıp ilgili dönemde 2’ nin üzerinde not ortalaması sağlayan adaylar ilgili dersi başarmış sayılırlar. |
Mezuniyet Koşulları |
Programda mevcut olan 240 AKTS karşılığı elde etmek ve derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak gerekir. |
Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme ) |
Tam Zamanlı |
Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü) |
Iğdır Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü Şehit Bülent Yurtseven Kampüsü, 76000 – Iğdır, Bölüm Başkanı: Prof. Dr. Elman HAZAR |
Bölüm Olanakları |
Bölümümüzde 2018-2019 öğretim yılı itibariyle , 2 profesör, 5 doktora öğretim üyesi, 1 öğretim görevlisi ve 1 araştırma görevlisi olmak üzere 9 öğretim elemanı bulunmaktadır. Gereken şartları sağlayan öğrencilerimiz İnşaat Mühendisliği, Makine Mühendisliği veya Elektrik-Elektronik Mühendisliği bölümlerinden çift anadal veya yandal yapabilirler. |