Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
170300401706NÜMERİK ANALİZSeçmeli476
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Özellikle matematik ve mühendislik problemlerini Real sayılarda ardışık yaklaşım tekniklerini kullanarak çözme ve çözüm yöntemlerini bilgisayara uygulama hedeftir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Dinçer Atasoy
Öğrenme Çıktıları
11.Matematik ve mühendislik problemlerinin ardışık teknikler kullanılarak yaklaşık çözümlerini bulabilme
22.çözüm yöntemlerini algoritmik olarak ifade edebilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
TEMEL ALGORİTMA BİLGİSİ
Dersin İçeriği
0 En küçük kareler yaklaşımı. 1 Nümerik türev, 2 Lagrange İnterpolasyonu aracılığında Nümerik türev. 3 Sonlu farklarla Nümerik türev. 4 nümerik integralin temel yaklaşımları 5 nümerik integral teknikleri1 6 nümerik integral teknikleri 2 7 İki katlı integralin yaklaşık hesabı 1 8 İki katlı integralin yaklaşık hesabı 2 9 Başlangıç ve sınır değer problemleri 10 Adi diferansiyel denklemlerin nümerik yöntemlerle çözümü 1. 11 Adi diferansiyel denklemlerin nümerik yöntemlerle çözümü 2. 12 Kısmi diferansiyel denklemlerin nümerik yöntemlerle çözümü 1. 13 . Kısmi diferansiyel denklemlerin nümerik yöntemlerle çözümü 2.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
10 En küçük kareler yaklaşımı.
2Nümerik türev,
3Lagrange İnterpolasyonu aracılığında Nümerik türev.
4Sonlu farklarla Nümerik türev.
5nümerik integral teknikleri1
6nümerik integral teknikleri 2
7İki katlı integralin yaklaşık hesabı 1
8İki katlı integralin yaklaşık hesabı 2
9Başlangıç ve sınır değer problemleri
10Adi diferansiyel denklemlerin nümerik yöntemlerle çözümü 1.
11Adi diferansiyel denklemlerin nümerik yöntemlerle çözümü 2.
12Kısmi diferansiyel denklemlerin nümerik yöntemlerle çözümü 1.
13Kısmi diferansiyel denklemlerin nümerik yöntemlerle çözümü 2.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Mathews,J.H.,Numerical methods for mathematics,science and engineering,Printice Hall,Englewood cliff,1992.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma22040
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)169
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1454    44 
ÖÇ2454    44 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr