Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
170300401306OLASILIK VE İSTATİSTİK - IZorunlu235
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Olasılık kuramına giriş ve temel istatistiksel kavramların öğretilmesidir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Alkan ÖZKAN
Öğrenme Çıktıları
1Matematikle ilgili olayları yorumlama yeteneği kazanırlar.
2Matematikle ilgili olayların sonuçlarını kestirme yeteneği kazanırlar.
3İstatistiksel analiz yapma, yorumlama, sonuç çıkarma ve kestirme bilgisi edinirler.
4Disiplinler arası takım çalışmalarında etkin rol alma yeteneği kazanırlar.
5Model oluşturmada verileri toplama becerisi kazanır.
6Toplanan verileri düzenleme ve değerlendirme bilgisi edinir.
7 Olasılık fonksiyonlarını bilir ve günlük problemlere uygulayabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
Kümeler Teorisi Temel kavramlar İstatistik veri, veri toplama, tablo ve grafik desteği Merkezi Eğilim Ölçüleri Merkezi Dağılım Ölçüleri 6 Olasılık ve Olasılık dağılışları Sürekli olasılık dağılışları Sürekli olasılık dağılışları II Kesikli olasılık dağılışları Ara sınav Ders notları ve dersle ilgili kitaplar. Hipotez testleri-I Hipotez testleri II Regresyon ve korelasyon analizi Varyasyon Analizi Genel tekrar ve uygulamalar
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kümeler Teorisi
2Temel kavramlar
3İstatistik veri, veri toplama, tablo ve grafik desteği
4Merkezi Eğilim Ölçüleri
5Merkezi Dağılım Ölçüleri
6Olasılık ve Olasılık dağılışları
7Sürekli olasılık dağılışları
8Sürekli olasılık dağılışları II
9Kesikli olasılık dağılışları
10Ara sınav
11Hipotez testleri-I
12Hipotez testleri II
13Regresyon ve korelasyon analizi
14Varyasyon Analizi
15Genel tekrar ve uygulamalar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Temel Bilgisayar Teknolojileri Ders Kitabı, Harran Üniversitesi Yayınları,2003. 2. Bütün Yönleriyle Bilgisayar - Office XP. Ömer Akgöbek. Beta Basım Yayın. 2003. 3. Başlangıçtan ileri seviyeye Bilgisayar. Hasan Çebi BAL. Akademi Yayınları. 2004. 4. Probability and Statistics for Engineering and Scientists, R.E. Walpole, R.H. Myers, S.L. Myers, K. Ye, Prentice 5. Hall,2007 Olasılık, Doç. Dr. Cevdet Cerit, Y.Doç.Dr. Muserref Yuksel, Beta Yayınevi, 2004 6. Olasılık, Doç. Dr. Cevdet Cerit, Y.Doç.Dr. Muserref Yuksel, Beta Yayınevi, 2004 7. Prof. Dr. Ibrahim Sezginman, “Olasılık Teori ve Problemleri”, YUVAK Yay., 2001 8. P.L. Meyer, “Introductory Probability and Statistical Applications”, Addison-Wesley Pub.,1978 9. Prof. Dr. Aziz Bener, “Matematik İstatistik”, C.I.II, YTÜVAK Yay.,2002 10. Prof.Dr. Fikri Akdeniz, “Olasılık ve İstatistik”, Nobel Kitabevi, 2007
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14456
Uygulama/Pratik14228
Problem Çözümü14114
Tartışma14228
Beyin Fırtınası14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)143
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ14445554   
ÖÇ25444455   
ÖÇ33445555   
ÖÇ45445444   
ÖÇ55445555   
ÖÇ65545555   
ÖÇ75445555   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr