Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 180300002100 | DİJİTAL OKURYAZARLIK | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı öğrencilerin dijital teknolojileri, dijital ortam ve araçları tanımasını ve yetkin şekilde kullanabilecek düzeye gelmelerini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Ögr. Gör. Özlem Özdemir |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yeni medya ortamı, yeni medya ortamındaki olay ve olguları değerlendiren kavramlar ve yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olacak. | 2 | Dijital teknolojileri, dijital ortam ve araçları tanıyacak ve yetkin şekilde kullanabilecek düzeye gelecek. | 3 | Eleştirel medya okuryazarlığının unsurları olan eleştirel okuma ve alternatif içerik üretimi süreçleri hakkında bilgi sahibi olacak. | 4 | Dijital teknolojileri kullanarak bilgiyi bulma, işleme, düzenleme, paylaşma, değerlendirme ve analiz etme becerileri kazanacak. | 5 | Dijital ortam ve araçları kullanım hakimiyeti kazanacak ve bu alanlarla ilgili farkındalık, sorgulama düzeyleri gelişecek. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Dijital teknolojileri kullanarak bilgiyi bulma, işleme, düzenleme, paylaşma, değerlendirme ve analiz etme dersin temel konularını oluşturmaktadır. Dersin sonunda öğrencilerin dijital ortam ve araçları kullanım hakimiyetlerinin sağlanması ve bu alanlarla ilgili farkındalık, sorgulama düzeylerinin yükselmesi amaçlanmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders konularına giriş | | | 2 | Dijital okuryazarlık kavramına giriş | | | 3 | İşletim sistemleri | | | 4 | Dijital araçlar | | | 5 | Dijital platformlar | | | 6 | Örnek uygulamalar | | | 7 | Mobil kültür | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Yakınsama | | | 10 | Büyük veri | | | 11 | Açık veri | | | 12 | Dijital demokrasi | | | 13 | Kolektif zeka ve Dijital uçurum | | | 14 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Understanding digital literacies, A practical introduction, Rodney H. Jones, Christoph A. Hafner, Routledge, 2012. Digital literacy: A primer on media, identity and the evolution of technology, Susan Wiesinger, Ralph Beliveau, |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 2 | 26 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 10 | 3 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|