Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
210300407101SAYILAR TEORİSİ - IZorunlu476
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bölünebilme kavramını, kongrüansları, lineer Diophant denklemlerini, aritmetik fonksiyonları ve bunlarla ilgili temel kavram ve sonuçları öğretebilecek ve uygulamasını yapabilecek oranda öğretmek, kavramların tarihsel gelişiminden haberdar etmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Ezgi AYDEMİR
Öğrenme Çıktıları
1Tamsayılarda bölünebilme kavramını ve buna bağlı olarak elde edilen diğer kavramları bilir.
2Kullanılan temel kavramların İngilizce’deki karşılıklarını bilir.
3Asal ve bileşik sayıların farkını ve bunlarla ilgili ispatlardaki farklılıkların sebeplerini bilir.
4Kongrüansların güncel hayattaki uygulamalarını bilir.
5Diophant denklemlerinin güncel hayattaki uygulamalarını bilir
6Kavramların ilk ortaya çıkış sebeplerini ve tarihsel gelişimini bilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
-
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
Tamsayıların Bölünebilme Özellikleri, Euler fonksiyonu, Diophant Denklemleri, Kongrüanslar ve Kongrüans Sistemleri, Asal Sayıların Özellikleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tamsayılarda Bölünebilme
2Euclid Algoritması
3Aritmetiğin Temel Teoremi
4Euler fi Fonksiyonu
5Diophant Denklemleri
6Tamsayılar ve Modüler Aritmetik
7Tek değişkenli lineer kongrüanslar
8Arasınav
9Lineer kongrüanslar ve lineer Diophant denklemleri
10Lineer kongrüans örnekleri, Lineer kongrüanslar ve lineer Diophant denklemleri arasında geçiş
11Kongrüans sistemleri
12Kongrüans sistemlerinin çözümü
13Asal Sayıların Dağılımı
14Asal Sayı Özellikleri
15Genel Tekrar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Sayılar Teorisi, İsmail Naci Cangül , 2015 2. Sayılar Teorisi Problemleri, İsmail Naci Cangül & Basri Çelik, 2005
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav170
Ev Ödevi130
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı11,51,5
Derse Katılım14228
Problem Çözümü14228
Bireysel Çalışma14342
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12525
Ev Ödevi11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)169,5
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ14433522344
ÖÇ22333343234
ÖÇ34443533343
ÖÇ44453432345
ÖÇ53434343434
ÖÇ64444444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr