Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170300401403 | DİFERANSİYEL DENKLEMLER - II | Zorunlu | 2 | 4 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Yüksek mertebeden sabit ve değişken katsayılı diferansiyel denklemler için bazı çözüm yöntemlerini incelemek, diferansiyel denklem sistemi kavramını tanıtmak ve bu sistemlerin çözümleri için bazı yöntemler vermek. Laplace dönüşümü metodu ile diferansiyel denklemleri çözmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr.Öğr.Üyesi Gökçe Dilek KÜÇÜK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yüksek mertebeden diferansiyel denklemlerin tanımını yapabilir | 2 | Yüksek mertebeden diferansiyel denklemlerin çözümünü bulabilme ve yorumlayabilir | 3 | Laplace metoduyla başlangıç değer problemlerini çözebilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Yüksek mertebeden sabit katsayılı diferansiyel denklemler, Yüksek mertebeden değişken katsayılı diferansiyel denklemlerin teorisi, varlık ve tekliği, , Yüksek mertebeden değişken katsayılı diferansiyel denklemlerin çözüm yöntemleri, Denklem sistemleri ve çözüm yöntemleri, Lineer olmayan denklem sistemleri ve çözüm. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Yüksek mertebeden sabit katsayılı diferansiyel denklemlerin tanımı | | | 2 | Yüksek mertebeden değişken katsayılı diferansiyel denklemlerin teorisi, varlık ve tekliği | | | 3 | Temel Çözüm Kümesini Bulma | | | 4 | Yardımcı Denklemin Köklerine Göre Çözümleri Elde Etme | | | 5 | Sabit Katsayılı İkinci Taraflı Lineer Denklemler
| | | 6 | Operatör ayrıştırma metodu | | | 7 | Parametrenin Değişimi Yöntemi | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Adi noktada çözümler | | | 10 | Düzgün tekil noktada çözümler | | | 11 | Bazı özel diferansiyel denklemlerin seri çözümleri | | | 12 | Laplace Dönüşümü Metodu | | | 13 | Lineer diferansiyel denklem sistemleri | | | 14 | Lineer olmayan denklem sistemleri | | | 15 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Mehmet ÇAĞLIYAN,Nisa ÇELİK,Setenay DOĞAN Adi Diferansiyel Denklemler |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|