Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
170300401105MATEMATİK TARİHİ - IZorunlu113
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Matematiğin tarihsel gelişimi hakkında bilgi vermek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Arş. Gör. Dr. Ezgi KAYA
Öğrenme Çıktıları
1Eski sayı sisteminden hesaplamanın icadına kadar matematiksel gelişmeleri ifade edebilme
2Hesaplama yöntemlerini ifade edebilme
3Pisagor Teoreminin farklı ispatlarını yapabilme
4Euclid Algoritmasını ifade edebilme
5Yakın ve Uzak Doğu’ da Matematik ve Harezmi Cebiri ile ilgili bilgileri ifade edebilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Eski Sayı Sistemleri ve Semboller, Eski Uygarlıklarında Matematik, Eski uygarlıklarda Matematik Problemleri, Yunan Matematiğinin Başlangıcı, Pisagor matematiği ve Figüratif Sayılar Teorisi, Pisagor Teoremi ve İspatları, Antik Üç Konstrüksiyon Problemleri, İskenderiye Okulu: Euclid, Euclid Geometrisi ve Euclid’in Pisagor Teoremi İspatı, Euclid’in Sayılar Teorisi ve Euclid Algoritması, Dünyanın Ölçümü, Yunanistan, Hindistan ve Çin'de Diophantine Denklemleri, Eski Hint Matematiği,Yakın ve Uzak Doğu’ da Matematik ve Harezmi Cebiri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Eski Sayı Sistemleri ve Semboller
2Eski Uygarlıklarda Matematik
3Eski uygarlıklarda Matematik Problemleri
4Yunan Matematiğinin Başlangıcı
5Pisagor matematiği ve Figüratif Sayılar Teorisi
6Pisagor Teoremi ve İspatları
7Antik Üç Konstrüksiyon Problemleri
8Ara Sınav
9İskenderiye Okulu: Euclid
10Euclid Geometrisi ve Euclid’in Pisagor Teoremi İspatı
11Euclid’in Sayılar Teorisi ve Euclid Algoritması
12Dünyanın Ölçümü
13Eski Hint Matematiği
14Yakın ve Uzak Doğu’ da Matematik ve Harezmi Cebiri
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. R. Mankiewicz, Matematiğin Tarihi, Güncel, 2002 2. L. Göker, Matematik Tarihi ve Türk-İslam Matematikçilerinin Yeri, M.E.B. Yayınları, No 3026, 1997 , İstanbul. 3. Matematik Tarihi, Hüseyin Etikan
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma10220
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)91
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ14444444444
ÖÇ24444444444
ÖÇ34444444444
ÖÇ44444444444
ÖÇ54444444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr