Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170300401105 | MATEMATİK TARİHİ - I | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Matematiğin tarihsel gelişimi hakkında bilgi vermek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Arş. Gör. Dr. Ezgi KAYA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eski sayı sisteminden hesaplamanın icadına kadar matematiksel gelişmeleri ifade edebilme | 2 | Hesaplama yöntemlerini ifade edebilme | 3 | Pisagor Teoreminin farklı ispatlarını yapabilme | 4 | Euclid Algoritmasını ifade edebilme | 5 | Yakın ve Uzak Doğu’ da Matematik ve Harezmi Cebiri ile ilgili bilgileri ifade edebilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Eski Sayı Sistemleri ve Semboller, Eski Uygarlıklarında Matematik, Eski uygarlıklarda Matematik Problemleri, Yunan Matematiğinin Başlangıcı, Pisagor matematiği ve Figüratif Sayılar Teorisi, Pisagor Teoremi ve İspatları, Antik Üç Konstrüksiyon Problemleri, İskenderiye Okulu: Euclid, Euclid Geometrisi ve Euclid’in Pisagor Teoremi İspatı, Euclid’in Sayılar Teorisi ve Euclid Algoritması, Dünyanın Ölçümü, Yunanistan, Hindistan ve Çin'de Diophantine Denklemleri, Eski Hint Matematiği,Yakın ve Uzak Doğu’ da Matematik ve Harezmi Cebiri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eski Sayı Sistemleri ve Semboller | | | 2 | Eski Uygarlıklarda Matematik | | | 3 | Eski uygarlıklarda Matematik Problemleri | | | 4 | Yunan Matematiğinin Başlangıcı | | | 5 | Pisagor matematiği ve Figüratif Sayılar Teorisi | | | 6 | Pisagor Teoremi ve İspatları | | | 7 | Antik Üç Konstrüksiyon Problemleri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | İskenderiye Okulu: Euclid | | | 10 | Euclid Geometrisi ve Euclid’in Pisagor Teoremi İspatı | | | 11 | Euclid’in Sayılar Teorisi ve Euclid Algoritması | | | 12 | Dünyanın Ölçümü | | | 13 | Eski Hint Matematiği | | | 14 | Yakın ve Uzak Doğu’ da Matematik ve Harezmi Cebiri | | | 15 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. R. Mankiewicz, Matematiğin Tarihi, Güncel, 2002
2. L. Göker, Matematik Tarihi ve Türk-İslam Matematikçilerinin Yeri, M.E.B. Yayınları, No 3026, 1997 , İstanbul.
3. Matematik Tarihi, Hüseyin Etikan |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|