Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170300401803 | SAYILAR TEORİSİ - II | Zorunlu | 4 | 8 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı problem kurabilme ve çözebilme becerisi kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Ezgi KAYA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kuadratik rezidü kavramı hakkında teorik bilgi sahibidir ve verilen bir sayının belirli bir modüle göre kuadratik rezidü olup olmadığını ve ikinci dereceden kongrüansların çözümlü olup olmadığını belirler. | 2 | Primitif kök teorisine ait teoremlerin ispatlarını bilir, hangi tip sayıların primitif köklere sahip olduğu hakkında bilgi sahibidir ve bu sayıların bütün primitif köklerini araştırabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
İkinci dereceden kalanlar, Kare toplamları ve Fermat'ın son teoremi, Aritmetik Fonksiyonlar, Sürekli kesirler, Fibonacci ve Lucas Sayıları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İkinci Dereceden Kalanlar | | | 2 | İkinci dereceden denklikler | | | 3 | Legendre Sembolü | | | 4 | Gauss’un 2. Derece İndirgeme Kuralı | | | 5 | Kare Toplamları | | | 6 | Fermat'ın son teoremi | | | 7 | Aritmetik Fonksiyonlar | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Möbious Fonksiyonu ve Mobious Tersinme Formülü | | | 10 | Dirichlet Çarpımı | | | 11 | Sürekli Kesirler | | | 12 | Sayıların Sürekli Kesirlerle Temsil Edilmesi | | | 13 | Fibonacci Sayıları | | | 14 | Lucas Sayıları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Sayılar Teorisi, İsmail Naci Cangül , 2015
2. Sayılar Teorisi Problemleri, İsmail Naci Cangül & Basri Çelik, 2005 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü | 14 | 2 | 28 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 4 | 2 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|