Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 210300404105 | MESLEKİ YABANCI DİL | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, matematik bölümü öğrencilerinin akademik ve mesleki hayatta kullanabilecekleri yabancı dil becerilerini geliştirmektir. Öğrenciler, matematik alanında ıngilizce terimleri öğrenerek akademik metinleri okuma, anlama, yazma ve sunma yeteneklerini geliştireceklerdir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Ögr. Gör. Özlem Özdemir |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Mesleki Yabancı Dile Giriş ve Temel Matematik Terimleri | 2 | Matematiksel Tanımlar ve Kavramlar | 3 | Matematik Alanında Akademik Makale Okuma ve Analiz | 4 | Matematiksel Formüller ve Denklem Yazım Kuralları | 5 | Bilimsel Yazım Kuralları ve Makale Hazırlama | 6 | Matematiksel Sunum Teknikleri | 7 | Matematikte İngilizce Rapor Yazma | 8 | Ara Sınav | 9 | Matematiksel Problem Çözme ve İngilizce Anlatım | 10 | Matematiksel Kanıtlama Yöntemleri ve Sunumu | 11 | Matematik Alanında Uluslararası Kaynaklar ve Veri Tabanları | 12 | Akademik Yazımda Alıntı Yapma ve Kaynak Gösterme | 13 | Matematiksel Sunumlar ve Tartışmalar | 14 | Genel Değerlendirme ve Tartışmalar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Genel İngilizce |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Bu ders, matematik öğrencilerinin mesleki ve akademik İngilizce becerilerini geliştirmek için tasarlanmıştır. Öğrenciler, temel matematik terimlerini öğrenecek, akademik makaleleri okuyarak analiz edecek ve matematiksel kavramları İngilizce yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecektir. Bilimsel yazım kuralları, akademik makale hazırlama ve kaynak gösterme teknikleri üzerinde durulacaktır. Ayrıca, matematiksel problem çözme sürecinde İngilizce açıklamalar yapma becerileri kazandırılacaktır. Ders süresince, öğrenciler uluslararası akademik kaynaklardan faydalanarak, bilimsel araştırmalara dayalı yazılı ve sözlü sunumlar gerçekleştirecektir. Grup çalışmaları ve tartışmalar yoluyla akademik iletişim yetkinliklerini artıracaklardır. Bu ders, öğrencilerin matematik alanındaki İngilizce dil yetkinliklerini geliştirerek, uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda etkin olmalarını sağlamayı amaçlamaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Mesleki Yabancı Dile Giriş ve Temel Matematik Terimleri | | | 2 | Matematiksel Tanımlar ve Kavramlar | | | 3 | Matematik Alanında Akademik Makale Okuma ve Analiz | | | 4 | Matematiksel Formüller ve Denklem Yazım Kuralları | | | 5 | Bilimsel Yazım Kuralları ve Makale Hazırlama | | | 6 | Matematiksel Sunum Teknikleri | | | 7 | Matematikte İngilizce Rapor Yazma | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Matematiksel Problem Çözme ve İngilizce Anlatım | | | 10 | Matematiksel Kanıtlama Yöntemleri ve Sunumu | | | 11 | Matematik Alanında Uluslararası Kaynaklar ve Veri Tabanları | | | 12 | Akademik Yazımda Alıntı Yapma ve Kaynak Gösterme | | | 13 | Matematiksel Sunumlar ve Tartışmalar | | | 14 | Genel Değerlendirme ve Tartışmalar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kevin Houston, How to Think Like a Mathematician: A Companion to Undergraduate Mathematics, Cambridge University Press, 2009.
Nicholas J. Higham, Handbook of Writing for the Mathematical Sciences, SIAM, 1998.
David M. Burton, Elementary Number Theory, McGraw-Hill, 2007. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 4 | 52 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ11 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ12 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ13 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ14 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|