|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170300401304 | TOPOLOJİ - I | Zorunlu | 2 | 3 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Kümeler üzerinde matematiksel yapılar kurmak, soyut düşünme becerisini geliştirmek, analiz derslerinde verien kavramları geliştirmek,ileriki dönemlerde verilecek reel analiz, fonksiyonel analiz gibi teorik dersler için gerekli altyapıyı sağlamak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Alkan ÖZKAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Topoloji kurma metotlarını öğrenmek
| 2 | Süreklilik kavramını anlamak,
| 3 | Soyut düşünme becerisini geliştirmek.
|
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Topolojik uzaylar ve temel kavramlar, Topoloji Kurma Metotları (Kuratowski ve iç operatörleri ile), Topoloji kurma metotları, taban, alttaban ve komşuluk tabanı, Süreklilik, Başlangıç topolojisi ve çarpım uzayları, Sonuç topolojisi ve bölüm uzayları, Alt uzaylar, Kalıtsal ve topolojik özellikler | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Topolojik uzaylar ve temel kavramlar
| | | 2 | Topolojik uzaylar ve temel kavramlar
| | | 3 | Topolojik uzaylar ve temel kavramlar
| | | 4 | Topolojik uzaylar ve temel kavramlar
| | | 5 | Topoloji Kurma Metotları (Kuratowski ve iç operatörleri ile)
| | | 6 | Topoloji kurma metotları, taban, alttaban ve komşuluk tabanı
| | | 7 | Süreklilik | | | 8 | ara sınav | | | 9 | Süreklilik
| | | 10 | Süreklilik
| | | 11 |
Süreklilik
| | | 12 | Başlangıç topolojisi ve çarpım uzayları
| | | 13 | Sonuç topolojisi ve bölüm uzayları
| | | 14 | final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Munkers, James R., Topology, Prentice-Hall of India, 1994.
2. Kelly J. L. ,General Topology , D. Van Nostrand Company, Canada, 1961.
3. Lipschutz, S.,General Topology,. Schaum Publ, New York, 1965.
4. Erdoğan Bulut, Topoloji, Güven Yayıncılık, 1992.
5. A. Bülbül, Genel Topoloji, KTÜ yayınları, 1994
6. Bozhöyük M. E. ,Genel Topolojiye Giriş, Atatürk Üniversitesi, 1984.
7. Şaziye Yüksel, (2012), Genel Topoloji, Eğitim Kitabevi. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 | Problem Çözümü | 14 | 2 | 28 | Tartışma | 14 | 1 | 14 | Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 | Beyin Fırtınası | 14 | 2 | 28 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|