Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
170300401304TOPOLOJİ - IZorunlu235
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Kümeler üzerinde matematiksel yapılar kurmak, soyut düşünme becerisini geliştirmek, analiz derslerinde verien kavramları geliştirmek,ileriki dönemlerde verilecek reel analiz, fonksiyonel analiz gibi teorik dersler için gerekli altyapıyı sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Alkan ÖZKAN
Öğrenme Çıktıları
1Topoloji kurma metotlarını öğrenmek
2Süreklilik kavramını anlamak,
3Soyut düşünme becerisini geliştirmek.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Topolojik uzaylar ve temel kavramlar, Topoloji Kurma Metotları (Kuratowski ve iç operatörleri ile), Topoloji kurma metotları, taban, alttaban ve komşuluk tabanı, Süreklilik, Başlangıç topolojisi ve çarpım uzayları, Sonuç topolojisi ve bölüm uzayları, Alt uzaylar, Kalıtsal ve topolojik özellikler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Topolojik uzaylar ve temel kavramlar
2Topolojik uzaylar ve temel kavramlar
3Topolojik uzaylar ve temel kavramlar
4Topolojik uzaylar ve temel kavramlar
5Topoloji Kurma Metotları (Kuratowski ve iç operatörleri ile)
6Topoloji kurma metotları, taban, alttaban ve komşuluk tabanı
7Süreklilik
8ara sınav
9Süreklilik
10Süreklilik
11 Süreklilik
12Başlangıç topolojisi ve çarpım uzayları
13Sonuç topolojisi ve bölüm uzayları
14final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Munkers, James R., Topology, Prentice-Hall of India, 1994. 2. Kelly J. L. ,General Topology , D. Van Nostrand Company, Canada, 1961. 3. Lipschutz, S.,General Topology,. Schaum Publ, New York, 1965. 4. Erdoğan Bulut, Topoloji, Güven Yayıncılık, 1992. 5. A. Bülbül, Genel Topoloji, KTÜ yayınları, 1994 6. Bozhöyük M. E. ,Genel Topolojiye Giriş, Atatürk Üniversitesi, 1984. 7. Şaziye Yüksel, (2012), Genel Topoloji, Eğitim Kitabevi.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik14114
Problem Çözümü14228
Tartışma14114
Soru-Yanıt14228
Beyin Fırtınası14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)157
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ14444444444
ÖÇ25444444444
ÖÇ35555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr