Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
170300401402LİNEER CEBİR - IIZorunlu245
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Vektör uzayları, Lineer Dönüşümler, Lineer Dönüşümler ve matrisler, iç çarpım uzayları, normlu uzaylar, özdeğerler, özvektörler, matris köşegenleştirilmesi kavramlarını anlama becerisi kazandırmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Ezgi AYDEMİR
Öğrenme Çıktıları
1Vektör uzayı kavramını tanımlayabilme ve sonlu boyutlu vektör uzaylarının özelliklerini ifade edebilme
2Lineer Dönüşümler ile matrisler arasında bir izomorfizm kurmak
3İç çarpım uzayları ile Normlu uzaylar arasındaki bağıntıları kavratmak
4Özdeğer ve Özvektörler ile ilgili temel bilgileri öğretmek
5Matrislerin köşegenleştirilmesi ve köşegenleştirmenin uygulamalarının kavratılması
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Vektör Uzaylar, İç çarpım uzayları, Vektör ve matris normları, Ortogonal ve ortonormal vektörler, Lineer dönüşümler, Lineer dönüşümler ve matrisler, Lineer fonksiyoneller ve dual uzay, Lineer dönüşümlerin tersi ve transpozu, Özdeğer ve özvektörler, Bazı özel matrislerin özdeğerleri, Bir matrisin mimimum polinomu ve Cayley-Hamilton Teoremi, Matrislerin köşegenleştirilmesi, Benzer matrisler ve özellikleri, Köşegenleştirmenin bazı uygulamaları, Simetrik matrislerin köşegenleştirilmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Vektör uzayları, alt vektör uzayları
2Lineer bağımlılık ve lineer bağımsızlık
3Bir vektör uzayının boyutu, Alt vektör uzaylarının toplamı
4İç çarpım uzayları
5 Lineer dönüşümler ve matrisler
6 Lineer fonksiyoneller ve dual uzay
7Lineer dönüşümlerin tersi ve transpozu
8Ara sınav
9Özdeğer ve özvektörler
10Bazı özel matrislerin özdeğerleri
11 Bir matrisin mimimum polinomu ve Cayley-Hamilton Teoremi
12Matrislerin köşegenleştirilmesi
13Benzer matrisler ve özellikleri
14Köşegenleştirmenin bazı uygulamaları
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Lineer Cebir,D. Taşcı, Ankara ,2012
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav170
Ev Ödevi130
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Soru-Yanıt14342
Beyin Fırtınası10110
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12525
Ev Ödevi11515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)143
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ14444444444
ÖÇ24444444444
ÖÇ34444444444
ÖÇ44444444444
ÖÇ54444444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr