Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170300401810 | UYGULAMALI MATEMATİK | Seçmeli | 4 | 8 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Matematik, Fizik ve Mühendislikte sıkça karşılaşılan İş problemleri, Kütle, Ağırlık merkezi, Eylemsizlik momentleri ve Fourier serilerini tanıtıp, temel bilgileri vermek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Dinçer ATASOY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Uygulamalı matematiğin temel konularını öğrenir | 2 | Özel fonksiyonlar ve uygulamalarını öğrenir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Kuvvet alanları ve bir kuvvet alanında yapılan iş , korunumlu alanlar, potansiyel fonksiyonu, kütle hesabı, ağırlık merkezlerinin bulunması, Guldin teoremleri, eylemsizlik momentlerinin hesabı, parçalı sürekli fonksiyonlar, çift ve tek fonksiyonlar, periyodik fonksiyonlar, ortogonal ve ortonormal fonksiyonlar sistemi, Fourier serileri, çift ve tek fonksiyonlar için Fourier serileri, kompleks Fourier serileri, İntegral yardımı ile tanımlanan bazı özel fonksiyonlar, Leibnitz kuralı, Gamma fonksiyonu, Beta fonksiyonu. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kuvvet Alanları ve Bir Kuvvet Alanında Yapılan İş Kaynak | | | 2 | Korunumlu Alanlar Kaynak | | | 3 | Kütle Hesapları Kaynak | | | 4 | Ağırlık Merkezinin Bulunması Kaynak | | | 5 | Guldin Teoremleri Kaynak | | | 6 | Eylemsizlik Momenti Kaynak | | | 7 | Parçalı Sürekli Fonksiyonlar, Çift ve Tek Fonksiyonlar, Periyodik Fonksiyon Kaynak | | | 8 | Ortogonal ve ortonormal fonksiyonlar sistemi Kaynak | | | 9 | Fourier Serileri | | | 10 | Tek ve çift fonksiyonların Fourier serileri, Kompleks fourier serileri Kaynak | | | 11 | İntegral Yardımıyla Tanımlanan Fonksiyonlar ve Leibnitz Kuralı Kaynak | | | 12 | Gamma Fonksiyonu | | | 13 | Beta Fonksiyonu | | | 14 | Sturm Liouville Sistemleri Kaynak | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Prof. Dr. Abdullah ALTIN, Gazi kitabevi, Ankara (2020)
Öğr. Gör. Dinçer ATASOY, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara(2020) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 20 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 20 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|