|
|
|
Lisans Programları
Fen - Edebiyat Fakültesi
- İngiliz Dili ve Edebiyatı
- İngiliz Dili ve Edebiyatı
Program Tanımları
|
|
Kuruluş | Batı Dilleri ve Edebiyatları Bölümü 2547 sayılı Yüksek Öğretim Kanunun 2880 sayılı kanunla değişik 7/d-2. Maddesi uyarınca 2011 yılında Fen Edebiyat Fakültesi bünyesinde kurulmuştur. İngiliz Dili ve Edebiyatı Lisans Programı ilk defa 2019-2020 Akademik yılında öğrenci kabul ederek eğitim-öğretime başlamıştır. | Kazanılan Derece | İngiliz Dili ve Edebiyatı Lisans Diploması | Derecenin Düzeyi (Ön Lisans , Lisans, Yüksek Lisans, Doktora) | Lisans | Kabul ve Kayıt Koşulları | Öğrenciler, Iğdır Üniversitesi'nin Lisans Programlarına ÖSYM tarafından yapılan sınav sonucuna göre yerleştirilirler. | Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar | | Yeterlilik Koşulları ve Kuralları | 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı ortalamayı elde etmiş olmak | Yeterlilik Koşulları ve Kuralları | Ögrencilerin lisans programından mezun olabilmeleri için 146 kredi (242 AKTS) dersi başarıyla bitirmesi ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden 2,0 veya üzerinde olması gerekmektedir. | Program Profili | | Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle) | Iğdır Üniversitesi Batı Dilleri ve Edebiyatları Bölümü lisans programından mezun olup akademik gelişimlerini sürdürmek isteyen öğrenciler İngiliz edebiyatı, Amerikan edebiyatı, Batı kültürleri ve Edebiyatları, dilbilim, drama, karşılaştırmalı edebiyat, kültür araştırmaları, sanat, eğitimbilim, toplumbilim ve iletişim gibi alanlarda lisansüstü programlara katılabilirler.
Mezunlarımız ayrıca eğitim ve öğretim alanında, devlet ve vakıf kuruluşlarında ve özel sektörde çalışma olanağı bulurlar. Pedagojik formasyon olmak koşuluyla mezunlarımız öğretmenlik yapabilirler. İlgisi ve yeteneği dahilinde isteyenler çevirmenlik, yazılı ve görsel yayıncılık, reklamcılık, gazetecilik, eleştirmenlik, metin yazarlığı, sinema, halkla ilişkiler, uluslararası ilişkiler, insan kaynakları gibi alanlarda geleceklerine yön verebilirler. Bunun yanı sıra mezunlarımız devlet ve vakıf üniversitelerinde, çeşitli kamu ve özel eğitim kurumlarında, Dışişleri, Kültür ve Turizm, Ticaret Bakanlıklarında, yerel yönetimlerde, elçilik ve konsolosluklarda, bankalarda, turizm işletmelerinde ve çeşitli özel şirketlerde, kurumsal eğitim/öğretim ve ARGE projelerinde görev alabilirler. | Üst Derece Programlarına Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler yüksek lisans ve doktora programlarına başvurabilirler. | Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme | | Mezuniyet Koşulları | | Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme ) | Tam Zamanlı | Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü) | Iğdır Üniversitesi Rektörlüğü Fen-Edebiyat Fakültesi Dekanlığı Batı Dilleri ve Edebiyatları Bölümü Şehit Bülent Yurtseven Kampüsü 76000, Iğdır, Bölüm Başkanı: Dr. Öğr. Üyesi Didem ERDEL | Bölüm Olanakları | |
Program Çıktıları
|
|
1 | Bu bölümden başarıyla mezun olan öğrenciler İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kuramsal ve kavramsal bilgiye sahip olurlar. | 2 | Betimleyici ve tartışmacı yazılı anlatım biçimlerini uygulayarak bilimsel çalışmalar yapabilme becerisi kazanırlar. | 3 | Edebiyata ve kültüre değin edindiği bilgi birikimini mesleki sorumluluk çerçevesinde ve etik bir bilinçle kullanabilme becerisi ve sorumluluğu kazanırlar. | 4 | Başta İngiliz Edebiyatı içerisinde yer alan metin temelli evreni yorumlarken sözel ve yazınsal söylem analizi yapabilir ve kendi kültürlerinin ufkunu genişletebilirler. | 5 | Edebiyat teorisi ve eleştirisi ve edebi akımlar gibi derslerde edindiği edebi düşünce tarihi ve kuramsal bilgi dolayımı süzgecinde geçen farklı metinlerin üretiminde bulunabilmeleri amaçlanmaktadır. | 6 | Edindiği yorumlama kabiliyeti ve zihinsel kavrayış becerisini; sinema, televizyon, reklam endüstrisi ve dijital platformlardaki sunulan ürünlere ve hizmetlere yönlendirip bu mecralardaki derin yapılara ve alt metinlere karşı edilgen bir alıcı olmak yerine söz konusu değişkenleri çözebilen zihinsel yetkinliğe erişirler. | 7 | Bilmek, gelişmek ve gerçekleştirmek için hayat boyu öğrenme ilkesinin gerekliliğini benimsemiş olurlar. | 8 | Edebiyatın alımlanması ve açımlanmasında kazandığı tecrübeyi hayatın diğer alanlarına yansıtabilme becerisi gösterirler. | 9 | Biçim, içerik ve tarihsel art alanı göz önünde bulundurarak İngiliz Edebiyatı ile Amerikan Edebiyatı arasındaki bağı anlayabilir ve ifade edebilirler. | 10 | Kişilerarası iletişimi etkin bir biçimde kullanma becerisi edinirler. | 11 | Edindiği kültür ve edebiyat donanımıyla bağımsız düşünebilme ve yetkin karar verebilme süreçleri geliştirmiş olurlar. | 12 | Bölümde daha çok edebi eserlere uygulamayı öğrendiği yakın okumayla kazandığı metin çözümleme becerisini metnin dışına aktarabilme yetisini geliştirmiş olurlar. | 13 | İngilizcenin kullanıldığı alanlarda sözlü ve yazılı olarak kendilerini etkili ve yeterli bir biçimde ifade edebilme becerisi geliştirirler. | 14 | Toplumların tarihsel süreçte ortaya koyduğu edebi yapıtların ve kültürel mirasın boyutlarını kavrayarak içerisinde bulunduğu dünyada; hayata, toplumlara ve yakınında ve uzağında meydana gelen olaylara yönelik yansıtıcı, eleştirel, analitik ve hipotetik düşünme becerilerini geliştirmiş olurlar. | 15 | İngiliz kültürüne ve edebiyatına dair edindiği bilgi ve perspektifle farklı ülkelerin edebiyatlarına ve kültürlerine karşılaştırmalı olarak bakabilme yetisi kazanırlar | 16 | Batı kültüründe edebiyata yön veren ve/ya da edebiyat tarafından yön verilen kültürel, siyasal, sanatsal ve toplumsal olayları algılayabilme becerisi geliştirip ileriye dönük iz düşümlerde, kestirimlerde bulunabilirler. |
TYYÇ - Program Çıktıları - Temel Alan İlişkisi
| TYYÇ | Program Çıktıları | Temel Alan |
| 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Müfredat
|
|
D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
1
|
ING-HAZ
|
İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI HAZIRLIK
|
Zorunlu
|
0
|
0
|
0
|
0
|
Toplam |
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
1
|
190301503102
|
16. YÜZYIL İNGİLİZ EDEBİYATI
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
5
|
2
|
190301503104
|
17. YÜZYIL İNGİLİZ EDEBİYATI
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
5
|
3
|
190301503100
|
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
5
|
4
|
190301503103
|
İNGİLİZ TİYATROSU
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
5
|
5
|
190301503101
|
ORTA ÇAĞ İNGİLİZ EDEBİYATI
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
5
|
6
|
Formasyon-3
|
PEDAGOJİK FORMASYON SEÇMELİ DERS-3
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
0
|
7
|
0300003000
|
SEÇMELİ DERS GRUBU 3
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
0
|
Toplam |
15
|
0
|
0
|
25
|
|
|
1
|
190301504101
|
18. YÜZYIL İNGİLİZ EDEBİYATI
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
5
|
2
|
190301504102
|
EDEBİ TERİMLER VE AKIMLAR
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
5
|
3
|
190301504100
|
KISA HİKAYE
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
5
|
4
|
Formasyon-4
|
PEDAGOJİK FORMASYON SEÇMELİ DERS-4
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
0
|
5
|
190301504103
|
POPÜLER İNGİLİZ YAZINI
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
5
|
6
|
0300004000
|
SEÇMELİ DERS GRUBU 4
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
0
|
Toplam |
12
|
0
|
0
|
20
|
|
|
1
|
190301507100
|
20. YÜZYIL ROMANI
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
5
|
2
|
190301507102
|
ÇAĞDAŞ İNGİLİZ ŞİİRİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
5
|
3
|
190301507101
|
EDEBİYAT TEORİSİ VE ELEŞTİRİ I
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
5
|
4
|
Formasyon-7
|
PEDAGOJİK FORMASYON SEÇMELİ DERS-7
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
0
|
5
|
0300007000
|
SEÇMELİ DERS GRUBU 7
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
0
|
6
|
190301507103
|
SÖMÜRGE VE SÖMÜRGE SONRASI EDEBİYAT
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
5
|
Toplam |
12
|
0
|
0
|
20
|
|
|
1
|
190301508102
|
1950 VE SONRASI İNGİLİZ TİYATROSU
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
0
|
2
|
190301508103
|
ÇAĞDAŞ DÜŞÜNCE AKIMLARI
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
5
|
3
|
190301508101
|
EDEBİYAT TEORİSİ VE ELEŞTİRİ II
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
5
|
4
|
Formasyon-8
|
PEDAGOJİK FORMASYON SEÇMELİ DERS-8
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
0
|
5
|
190301508100
|
POSTMODERN ROMAN
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
5
|
6
|
0300008000
|
SEÇMELİ DERS GRUBU 8
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
0
|
Toplam |
12
|
0
|
0
|
15
|
|
|
1
|
190301501103
|
İLERİ İNGİLİZCE YAZI BECERİSİ I
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
5
|
2
|
190301501105
|
TEMEL EDEBİ KAVRAMLAR
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
5
|
3
|
9900001160
|
KURUMSAL KAYNAK PLANLAMASINA GİRİŞ
|
Seçmeli
|
2
|
2
|
0
|
0
|
|
1
|
190301502103
|
İNGİLİZCE YAZI BECERİSİ II
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
5
|
2
|
190301502105
|
KURGUSAL OLMAYAN DÜZYAZI, RETORİK VE TARTIŞMA ODAKLI ANALİZ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
0
|
3
|
190301502107
|
BAĞLAMSAL DİLBİGİSİ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
5
|
4
|
9900001161
|
KURUMSAL KAYNAK PLANLAMASI UYGULAMALARI
|
Seçmeli
|
2
|
2
|
0
|
0
|
|
1
|
PF201
|
EĞİTİME GİRİŞ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
0
|
|
1
|
190301503105
|
İNGİLİZ EDEBİYATINDA YERLİ KAYNAKLAR
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
5
|
2
|
190301503106
|
DİL VE DİLBİLİME GİRİŞ-I
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
5
|
|
1
|
PF202
|
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
0
|
|
1
|
PF301
|
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
0
|
2
|
PF303
|
SINIF YÖNETİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
|
1
|
190000000000
|
AKADEMİK TÜRKÇE
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
2
|
190301505104
|
AMERİKAN EDEBİYATINA GİRİŞ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
5
|
3
|
190301505105
|
SİNEMADA EDEBİYAT
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
5
|
4
|
190301505106
|
DİL ÖĞRETİMİNDE YAKLAŞIMLAR-I
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
5
|
5
|
9900000148
|
BİLİMLERİN DİLİNDEN YARATILIŞ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
6
|
9900000149
|
SAĞLIKLI YAŞAM, MANEVİ BAKIM VE DEĞER
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
7
|
9900000150
|
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
0
|
|
1
|
PF302
|
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
0
|
2
|
PF304
|
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
4
|
|
1
|
PF401
|
REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİM
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
0
|
2
|
PF403
|
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
|
1
|
PF404
|
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
|
Seçmeli
|
1
|
8
|
0
|
10
|
|
|
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|