Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190301507102ÇAĞDAŞ İNGİLİZ ŞİİRİ Zorunlu475
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders, Modernist şiirden günümüze kadar 20. yüzyıl İngiliz edebiyatı hakkında kapsamlı bir bilgi sunmayı ve bu bilgileri dönemi temsil eden eser incelemeleri ile somutlaştırmayı amaçlamaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğrt. Üye. Sevda Ayva
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler bu ders sonunda İngiliz şiirinde Modernism akımı ve sonrası ortaya çıkan değişiklik ve akımları gözlemler ve açıklayabilir. T.S. Eliot, Ted Hughes ve Seamus Heaney gibi şairlerin ingiliz şiirine katkılarını açıklayabilir ve önceki dönemlerle kıyaslarak inceleyebilir. Çağdaş İngiliz şiirini okuyup açıklar ve bu alandaki değişiklikleri gözlemleyip tanır. Çağdaş ingiliz şiirinin çok sesli ve çok uluslu bir şiir olduğunu anlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Öğrencilerin 18. ya da 19. yüzyıl gibi daha önceki edebi dönemlerin özelliklerini ve eserlerini iyi tanıması gerekir.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Derse giriş ve ders izlencesinin incelenmesi, 20. yüzyılın başlarında İngiliz tarihi ve siyaseti.
2Modernizm akımı ve özellikleri, başlıca temsilcileri.
3T.S.Eliot “The Love Song of J. Alfred Prufrock,” The Waste Land, I. “The Burial of the Dead,”
4D.H. Lawrence “Snake,” “Piano,” “Bavarian Gentians,”
5W.B.Yeats “Sailing to Byzantium,” “The Wild Swans at Coole”
6S.Smith “Is it Wise”, “Not Waving but Drowning”, L.Mac Neice “Bagpipe Music,”
7The Thirties: The Oxford School of Political Poetry; W.H.Auden “Petition,” “On This Land,”
8The Forties:Neo-Romanticism; Dylan Thomas “The Force that Through the Green Fuse Drives the Flower,” “Do not Go Gentle into That Good Night,”
9The Fifties: The Movement Poets; P. Larkin “Lines on a Young Lady’s Photograph Album,” “Church Going,”
10The Sixties and Seventies: Nature poetry: Ted Hughes ““Wind”,” “Thought-Fox”, “Relic” S.Heaney “Digging”, “Death of a Naturalist”
11Poetry of the 1980s and 1990s: Paul Durcan, “Poem Not Beginning with a Line by Pindar”, Simon Armitage “Very Simply Topping Up the Brake Fluid” from Zoom!”
12Postmodern Poetry: Ian MacMillan “Ted Hughes is Elvis Presley,”
13Carol Ann Duffy “Eurydice” Black Women poetry: Jackie Kay “So You Think I’m a Mule?”
14Genel tekrar ve final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
The Norton Anthology of English Literature. Vol II. The New Poetry. Ed. Michael Hulse et. Al.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Proje Sunma1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı160
Makale Yazma140
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri40
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı133
Tartışma14342
Soru-Yanıt14342
Proje Hazırlama144
Proje Sunma133
Proje Tasarımı /Yönetimi144
Okuma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)140
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ15               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr