Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190301507102 | ÇAĞDAŞ İNGİLİZ ŞİİRİ | Zorunlu | 4 | 7 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders, Modernist şiirden günümüze kadar 20. yüzyıl İngiliz edebiyatı hakkında kapsamlı bir bilgi sunmayı ve bu bilgileri dönemi temsil eden eser incelemeleri ile somutlaştırmayı amaçlamaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğrt. Üye. Sevda Ayva |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler bu ders sonunda İngiliz şiirinde Modernism akımı ve sonrası ortaya çıkan
değişiklik ve akımları gözlemler ve açıklayabilir. T.S. Eliot, Ted Hughes ve
Seamus Heaney gibi şairlerin ingiliz şiirine katkılarını
açıklayabilir ve önceki dönemlerle kıyaslarak inceleyebilir. Çağdaş
İngiliz şiirini okuyup açıklar ve bu alandaki değişiklikleri
gözlemleyip tanır. Çağdaş ingiliz şiirinin çok sesli ve çok
uluslu bir şiir olduğunu anlar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Öğrencilerin 18. ya da 19. yüzyıl gibi daha önceki edebi dönemlerin özelliklerini ve eserlerini iyi tanıması gerekir. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Derse giriş ve ders izlencesinin incelenmesi, 20. yüzyılın başlarında İngiliz tarihi ve siyaseti. | | | 2 | Modernizm akımı ve özellikleri, başlıca temsilcileri. | | | 3 | T.S.Eliot “The Love Song of J. Alfred Prufrock,” The Waste Land, I. “The Burial of the Dead,” | | | 4 | D.H. Lawrence “Snake,” “Piano,” “Bavarian Gentians,” | | | 5 | W.B.Yeats “Sailing to Byzantium,” “The Wild Swans at Coole” | | | 6 | S.Smith “Is it Wise”, “Not Waving but Drowning”, L.Mac Neice “Bagpipe Music,” | | | 7 | The Thirties: The Oxford School of Political Poetry; W.H.Auden “Petition,” “On This Land,” | | | 8 | The Forties:Neo-Romanticism; Dylan Thomas “The Force that Through the Green Fuse Drives the Flower,” “Do not Go Gentle into That Good Night,” | | | 9 | The Fifties: The Movement Poets; P. Larkin “Lines on a Young Lady’s Photograph Album,” “Church Going,” | | | 10 | The Sixties and Seventies: Nature poetry: Ted Hughes ““Wind”,” “Thought-Fox”, “Relic” S.Heaney “Digging”, “Death of a Naturalist” | | | 11 | Poetry of the 1980s and 1990s: Paul Durcan, “Poem Not Beginning with a Line by Pindar”, Simon Armitage “Very Simply Topping Up the Brake Fluid” from Zoom!” | | | 12 | Postmodern Poetry: Ian MacMillan “Ted Hughes is Elvis Presley,” | | | 13 | Carol Ann Duffy “Eurydice”
Black Women poetry: Jackie Kay “So You Think I’m a Mule?” | | | 14 | Genel tekrar ve final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
The Norton Anthology of English Literature. Vol II. The New Poetry. Ed. Michael Hulse et. Al. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Proje Sunma | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 60 | Makale Yazma | 1 | 40 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Tartışma | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
Proje Sunma | 1 | 3 | 3 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 1 | 4 | 4 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|