Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190301504102EDEBİ TERİMLER VE AKIMLAR Zorunlu245
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilerin edebi terimleri ve akımları tanımalarını hedeflerken edebi bir eseri belirli bir edebi akım içerisinde değerlendirebilmelerini amaçlar.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğretim Üyesi Zafer ŞAFAK
Öğrenme Çıktıları
1Edebi terimleri bilme.
2Edebi Akımları öğrenme.
3Belirli bir edebi akımın neden belirli bir dönemde ortaya çıktığını kavrama
4Edebi Akımların benzerlikleri, farklılıkları ve birbirleriyle çelişen yönleri hakkında değerlendirmelerde bulunabilme.
5Edebi akımlar ve ortaya çıkardığı eserler hakkında eleştirel denemeler yazabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Temel Edebi Kavramlar
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Öğrencilerin A Glossary of Literary Terms (Seventh Edition, by M. H. Abrams Cornell University), The Routledge Dictionary of Literary Terms (Third Edition, by Peter Childs, Roger Fowler), A History of Literary Criticism From Plato to the Present (by M. A. R. Habib, 2005), Literary Movements for Students/ Gale-Cengage Learning/2008, kitaplarını edinmeleri haftalık programda yer alan konulara çalışmaları beklenir.
Dersin İçeriği
Ders öncelikle öne çıkan şiire, romana ve tiyatroya ait edebi terimler/kavramlar üzerinde dururken edebi türleri ve eğilimleri yönlendiren edebi akımlara yer verir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Edebi Akımlara Giriş Klasik Edebiyat/Klasisizm--
2Edebiyat ve Edebi Kavramlar Kurgusal ve Kurgusal-olmayan edebiyat, yazılı ve sözlü edebiyat--
319. yüzyıl Realizm--
4Edebi Türler Kurgu, düzyazı, kısa hikaye, novella, masal, fabl, saga, efsane, destan mit, roman, Roman Türleri pikaresk roman, mektup roman, bilinç akışı romanı, yeni roman, anti-roman, gotik roman, bilim kurgu--
519. yüzyıl Natüralizm--
6Klasik Edebiyatta, Orta Çağda ve Erken Rönesans Döneminde Tiyatro Üç birlik Kuramı, ve klasik dönem tiyatro sanatında öne çıkan kavramlar (Hamartia, Tragic Flaw, Hubris, Nemesis, Catharsis, Anagnorisis) Tiyatro Türleri Trajedi, Seneca Trajedisi, İntikam Trajedisi, Domestik Trajedi,--
720. Yüzyıl Edebi akım olarak Modernizm--
8Ara Sınav--
9Edebi Bir Kurgunun Unsurları Olay örgüsü, alt/yan olay örgüsü, serim, rising action, düğüm, falling action, crisis, catastrophe, çözüm, önsöz, sonsöz, in media res, flashback, çatışma, Karakter ve Bakış Açısı Bakış açısı, participant character, non-participant character, karakterizasyon, flat and round characters, stock character, ana karakter, yan karakter, anti karakter--
1020. Yüzyılın İkinci Yarısı Edebi ve felsefi bir akım olarak Absurdizm--
11Söz Sanatları ve Diğer Önemli Edebi Kavramlar Mecaz Dili/Sembolik Dil Kullanımı, betimleme, sembol, basit benzetme, metafor, kişileştirme, paradox, oksimoron, ironi, dramatik-trajik ironi, abartı, örtmece, aliterasyon, aside, soliloquy--
1220. Yüzyılın İkinci Yarısı Postmodernizm--
13Yirminci Yüzyılın İkinci Yarısı Poskolonyalizm--
14Yirminci Yüzyılın İkinci Yarısı Büyülü Gerçekçilik--
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
A Glossary of Literary Terms The Routledge Dictionary of Literary Terms The Concise Oxford Dictionary of Literary Terms/2001 Penguin Dictionary of Literary Terms and Literary Theory Literary Movements for Students/Gale Cengage Learning-Second Edition/2009 A Dictionary of Literary Terms and Literary Theory/2013 A History of Literary Criticism from Plato to the Present/2005 Literary Movements for Students/ Gale-Cengage Learning/2008.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav12020
Final Sınavı12020
Derse Katılım14342
Tartışma12020
Makale Kritik Etme14040
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)142
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ15453543455434535
ÖÇ24534544555435545
ÖÇ34545554454354545
ÖÇ44453445334553453
ÖÇ55454534455345444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr