|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190301504102 | EDEBİ TERİMLER VE AKIMLAR | Zorunlu | 2 | 4 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin edebi terimleri ve akımları tanımalarını hedeflerken edebi bir eseri belirli bir edebi akım içerisinde değerlendirebilmelerini amaçlar. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğretim Üyesi Zafer ŞAFAK | Öğrenme Çıktıları | 1 | Edebi terimleri bilme. | 2 | Edebi Akımları öğrenme. | 3 | Belirli bir edebi akımın neden belirli bir dönemde ortaya çıktığını kavrama | 4 | Edebi Akımların benzerlikleri, farklılıkları ve birbirleriyle çelişen yönleri hakkında değerlendirmelerde bulunabilme. | 5 | Edebi akımlar ve ortaya çıkardığı eserler hakkında eleştirel denemeler yazabilme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Temel Edebi Kavramlar | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Öğrencilerin A Glossary of Literary Terms (Seventh Edition, by M. H. Abrams Cornell University), The Routledge Dictionary of Literary Terms (Third Edition, by Peter Childs, Roger Fowler), A History of Literary
Criticism From Plato to the Present (by M. A. R. Habib, 2005), Literary Movements for Students/ Gale-Cengage Learning/2008, kitaplarını edinmeleri haftalık programda yer alan konulara çalışmaları beklenir. | Dersin İçeriği | Ders öncelikle öne çıkan şiire, romana ve tiyatroya ait edebi terimler/kavramlar üzerinde dururken edebi türleri ve eğilimleri yönlendiren edebi akımlara yer verir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Edebi Akımlara Giriş
Klasik Edebiyat/Klasisizm | - | - | 2 | Edebiyat ve Edebi Kavramlar
Kurgusal ve Kurgusal-olmayan edebiyat, yazılı ve sözlü edebiyat | - | - | 3 | 19. yüzyıl
Realizm | - | - | 4 | Edebi Türler
Kurgu, düzyazı, kısa hikaye, novella, masal, fabl, saga, efsane, destan mit, roman,
Roman Türleri
pikaresk roman, mektup roman, bilinç akışı romanı, yeni roman, anti-roman, gotik roman, bilim kurgu | - | - | 5 | 19. yüzyıl
Natüralizm | - | - | 6 | Klasik Edebiyatta, Orta Çağda ve Erken Rönesans Döneminde Tiyatro
Üç birlik Kuramı, ve klasik dönem tiyatro sanatında öne çıkan kavramlar (Hamartia, Tragic Flaw, Hubris, Nemesis, Catharsis, Anagnorisis)
Tiyatro Türleri
Trajedi, Seneca Trajedisi, İntikam Trajedisi, Domestik Trajedi, | - | - | 7 | 20. Yüzyıl
Edebi akım olarak Modernizm | - | - | 8 | Ara Sınav | - | - | 9 | Edebi Bir Kurgunun Unsurları
Olay örgüsü, alt/yan olay örgüsü, serim, rising action, düğüm, falling action, crisis, catastrophe, çözüm, önsöz, sonsöz, in media res, flashback, çatışma,
Karakter ve Bakış Açısı
Bakış açısı, participant character, non-participant character, karakterizasyon, flat and round characters, stock character, ana karakter, yan karakter, anti karakter | - | - | 10 | 20. Yüzyılın İkinci Yarısı
Edebi ve felsefi bir akım olarak Absurdizm | - | - | 11 | Söz Sanatları ve Diğer Önemli Edebi Kavramlar
Mecaz Dili/Sembolik Dil Kullanımı, betimleme, sembol, basit benzetme, metafor, kişileştirme, paradox, oksimoron, ironi, dramatik-trajik ironi, abartı, örtmece, aliterasyon, aside, soliloquy | - | - | 12 | 20. Yüzyılın İkinci Yarısı
Postmodernizm | - | - | 13 | Yirminci Yüzyılın İkinci Yarısı
Poskolonyalizm | - | - | 14 | Yirminci Yüzyılın İkinci Yarısı
Büyülü Gerçekçilik | - | - |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | A Glossary of Literary Terms
The Routledge Dictionary of Literary Terms
The Concise Oxford Dictionary of Literary Terms/2001
Penguin Dictionary of Literary Terms and Literary Theory
Literary Movements for Students/Gale Cengage Learning-Second Edition/2009
A Dictionary of Literary Terms and Literary Theory/2013
A History of Literary Criticism from Plato to the Present/2005
Literary Movements for Students/ Gale-Cengage Learning/2008. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | - |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 | Final Sınavı | 1 | 20 | 20 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Tartışma | 1 | 20 | 20 | Makale Kritik Etme | 1 | 40 | 40 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|