Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190301504106DİL VE DİLBİLİME GİRİŞ-IISeçmeli245
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin genel amacı, öğrencilerin üst dil bilinci oluşturmalarıdır. Daha özelde ise, öğrencilere dil ve dilbilimle ilgili temel terminolojiyi öğreterek dilin işleyişi ve yapısı üzerine temel bilgiler kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Didem ERDEL
Öğrenme Çıktıları
1Modern dilbilim kavram ve gelişimini inceler. Öğrencilerin dili ve dilbilimi tanımlayabilmesi sağlanır.
2Öğrenciler, dil ve dilbilim olgularinin incelenmesinde gerekli konseptler konusunda bilgi sahibi olur ve dilbilimin diğer disiplinlerle olan ilişkisini anlatabilir ve bu ilişkiler bağlamında karşılaştırma yapabilir.
3Öğrenciler dil ve dilbilimdeki çesitli tanımları inceler ve dilin temel düzeylerini ve inceleme alanlarını açıklayabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
-
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
Bu derste temel olarak dil, dilbilim, dilbilime bağlı alt alanlar ve dilbilimsel yöntemler ile uygulamalı dilbilim gibi interdisipliner alanlara yönelik anlatımlar ve uygulamalar yapılmaktadır. Bu aşamada öğrencilerin temel dilbilimsel alanları/kavramları, yöntemleri, amaç ve hedefleri tanımaları ve bunları kendi İngilizce ifadeleriyle anlatabilmeleri yeterli görülmektedir. Bu hedeflere yönelik olarak, bir önceki dönemde öğrenilen sesbilim, sesbilgisi, biçimbilim, sözdizim, anlambilim alanlarına ek olarak edimbilim, söylem analizi, birinci ve ikinci dil edinimi, dil tarihi, bölgesel ve sosyal varyasyonlar ve dil ve kültür ilişkisi gibi konularda sunum ve çalışmalar yapılacaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Edimbilim--
2Edimbilim--
3Söylem çözümlemesi--
4Dil ve beyin--
5Ana dil edinimi--
6İkinci dil edinimi--
7Jestler ve işaret dilleri--
8ara sınav--
9Yazma--
10Dil tarihi ve değişimi--
11Dil ve bölgesel varyasyonlar--
12Dil ve sosyal varyasyon--
13Dil ve kültür--
14Genel tekrar--
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yule, G. (2022). The study of language. Cambridge university press.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı188
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma13113
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma188
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma14114
Ev Ödevi10220
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)145
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ15334144213325231
ÖÇ23334144213325231
ÖÇ33334144213325231
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr