Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190301504106 | DİL VE DİLBİLİME GİRİŞ-II | Seçmeli | 2 | 4 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin genel amacı, öğrencilerin üst dil bilinci oluşturmalarıdır. Daha özelde ise, öğrencilere dil ve dilbilimle ilgili temel terminolojiyi öğreterek dilin işleyişi ve yapısı üzerine temel bilgiler kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Didem ERDEL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Modern dilbilim kavram ve gelişimini inceler. Öğrencilerin dili ve dilbilimi tanımlayabilmesi sağlanır. | 2 | Öğrenciler, dil ve dilbilim olgularinin incelenmesinde gerekli konseptler konusunda bilgi sahibi olur ve dilbilimin diğer disiplinlerle olan ilişkisini anlatabilir ve bu ilişkiler bağlamında karşılaştırma yapabilir. | 3 | Öğrenciler dil ve dilbilimdeki çesitli tanımları inceler ve dilin temel düzeylerini ve inceleme alanlarını açıklayabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
Bu derste temel olarak dil, dilbilim, dilbilime bağlı alt alanlar ve dilbilimsel yöntemler ile uygulamalı dilbilim gibi interdisipliner alanlara yönelik anlatımlar ve uygulamalar yapılmaktadır. Bu aşamada öğrencilerin temel dilbilimsel alanları/kavramları, yöntemleri, amaç ve hedefleri tanımaları ve bunları kendi İngilizce ifadeleriyle anlatabilmeleri yeterli görülmektedir. Bu hedeflere yönelik olarak, bir önceki dönemde öğrenilen sesbilim, sesbilgisi, biçimbilim, sözdizim, anlambilim alanlarına ek olarak edimbilim, söylem analizi, birinci ve ikinci dil edinimi, dil tarihi, bölgesel ve sosyal varyasyonlar ve dil ve kültür ilişkisi gibi konularda sunum ve çalışmalar yapılacaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Edimbilim | - | - | 2 | Edimbilim | - | - | 3 | Söylem çözümlemesi | - | - | 4 | Dil ve beyin | - | - | 5 | Ana dil edinimi | - | - | 6 | İkinci dil edinimi | - | - | 7 | Jestler ve işaret dilleri | - | - | 8 | ara sınav | - | - | 9 | Yazma | - | - | 10 | Dil tarihi ve değişimi | - | - | 11 | Dil ve bölgesel varyasyonlar | - | - | 12 | Dil ve sosyal varyasyon | - | - | 13 | Dil ve kültür | - | - | 14 | Genel tekrar | - | - |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yule, G. (2022). The study of language. Cambridge university press. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 13 | 1 | 13 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ev Ödevi | 10 | 2 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 3 | 3 | 4 | 1 | 4 | 4 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 1 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 | 4 | 4 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 1 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 | 4 | 4 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|