Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190301501103İLERİ İNGİLİZCE YAZI BECERİSİ ISeçmeli115
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı fikirleri, görüşleri ve düşünceleri hedef dilde yazılı olarak ifade etmeyi, değişik türlerde kısa denemeler yazabilmeyi ve verilen bir kısa denemenin yapısını anlayabilmeyi öğretmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Didem ERDEL
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler verilen bir konu hakkındaki fikir, düşünce ve düşüncelerini hedef dilde yazılı olarak ifade edebilecektir.
2öğrenciler standart bir kısa denemenin yapısını ve farklı kısa deneme türlerini tanıyabileceklerdir.
3öğrenciler farklı kısa deneme yöntemlerini uygulayabileceklerdir
4öğrenciler farklı yazma amaçlarını, stratejilerini ve becerilerini kullanabileceklerdir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
kısa deneme türleri, kısa denemelerin temel bölümleri, örnek kısa deneme incelemeleri, kısa deneme yazımı
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin amacı, içeriği ve öğrencilerden beklentiler açıklanacaktır; dersin değerlendirme şekli ile ilgili bilgi verilecektir; dersin nasıl işleneceği ve kullanılacak malzemelerle ilgili bilgi verilecektir; bu derse nasıl çalışacakları ve nasıl hazırlanacakları açıklanacaktır. Ayrıca kısa denemenin yapısı hakkında bilgi verilecektir.
2kısa denemede paragraf yapısı
3betimsel deneme türünün ve temel bölümlerinin tanıtımı
4betimsel deneme türünde makale yazımı
5öyküleyici deneme türünün ve temel bölümlerinin tanıtımı
6öyküleyici deneme türünde makale yazımı
7görüş bildiren deneme türünün ve temel bölümlerinin tanıtımı
8arasınav
9görüş bildiren deneme türünde makale yazımı
10karşılaştırma deneme türünün ve temel bölümlerinin tanıtımı
11karşılaştırma deneme türünde makale yazımı
12neden sonuç deneme türünün ve temel bölümlerinin tanıtımı
13neden-sonuç deneme türünde makale yazımı
14genel bakış
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Savage, A., & Mayer, P. (2006). Effective academic writing: the short essay. Oxford University Press.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Derse Katılım14342
Makale Yazma14228
Makale Kritik Etme14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Ev Ödevi14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)163
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1                
ÖÇ2                
ÖÇ3                
ÖÇ4                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr