Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190301501103 | İLERİ İNGİLİZCE YAZI BECERİSİ I | Seçmeli | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı fikirleri, görüşleri ve düşünceleri hedef dilde yazılı olarak ifade etmeyi, değişik türlerde kısa denemeler yazabilmeyi ve verilen bir kısa denemenin yapısını anlayabilmeyi öğretmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Didem ERDEL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler verilen bir konu hakkındaki fikir, düşünce ve düşüncelerini hedef dilde yazılı olarak ifade edebilecektir. | 2 | öğrenciler standart bir kısa denemenin yapısını ve farklı kısa deneme türlerini tanıyabileceklerdir. | 3 | öğrenciler farklı kısa deneme yöntemlerini uygulayabileceklerdir | 4 | öğrenciler farklı yazma amaçlarını, stratejilerini ve becerilerini kullanabileceklerdir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
kısa deneme türleri, kısa denemelerin temel bölümleri, örnek kısa deneme incelemeleri, kısa deneme yazımı |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin amacı, içeriği ve öğrencilerden beklentiler açıklanacaktır; dersin değerlendirme şekli ile ilgili bilgi verilecektir; dersin nasıl işleneceği ve kullanılacak malzemelerle ilgili bilgi verilecektir; bu derse nasıl çalışacakları ve nasıl hazırlanacakları açıklanacaktır. Ayrıca kısa denemenin yapısı hakkında bilgi verilecektir. | | | 2 | kısa denemede paragraf yapısı | | | 3 | betimsel deneme türünün ve temel bölümlerinin tanıtımı | | | 4 | betimsel deneme türünde makale yazımı | | | 5 | öyküleyici deneme türünün ve temel bölümlerinin tanıtımı | | | 6 | öyküleyici deneme türünde makale yazımı | | | 7 | görüş bildiren deneme türünün ve temel bölümlerinin tanıtımı | | | 8 | arasınav | | | 9 | görüş bildiren deneme türünde makale yazımı | | | 10 | karşılaştırma deneme türünün ve temel bölümlerinin tanıtımı | | | 11 | karşılaştırma deneme türünde makale yazımı | | | 12 | neden sonuç deneme türünün ve temel bölümlerinin tanıtımı | | | 13 | neden-sonuç deneme türünde makale yazımı | | | 14 | genel bakış | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Savage, A., & Mayer, P. (2006). Effective academic writing: the short essay. Oxford University Press. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Makale Yazma | 14 | 2 | 28 |
Makale Kritik Etme | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 2 | 4 | 5 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 2 | 4 | 5 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 2 | 4 | 5 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 2 | 4 | 5 | 2 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|