Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190301508103ÇAĞDAŞ DÜŞÜNCE AKIMLARIZorunlu485
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerden, çağdaş düşünce akımlarını kronolojik bir sırayla ve genelden özele doğru tanımaları ve bu etkili düşünce ekollerinin etkileriyle ilgili olarak edebiyat ve kültürü kavrayabilmeleri, analiz edebilmeleri, tartışabilmeleri ve eleştirebilmeleri beklenmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Zafer ŞAFAK
Öğrenme Çıktıları
1Belli başlı modern düşünce ekollerini bilir.
2Modern düşünce akımları arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları kavrar.
3Belli başlı çağdaş düşünce akımlarını inceleyebilir.
4Çağdaş düşünce akımlarını i çeşitli kriterlere göre sınıflandırıp karşılaştırabilir.
5Seçilen edebi metinleri çeşitli çağdaş düşünce ekollerine göre değerlendirebilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Öğrenciler, Edebiyat Eleştirisi ve Teorisi hakkında bilgi sahibi olmalı ve gerekli temalar, kavramlar vb. hakkında bilgi sahibi olmalıdır. Bu gerekçeyle dersi alacak öğrenciler için Edebiyat Eleştirisi ve Teorisi dersini daha önceki bir dönemde almak ön koşuldur.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Öğrenciler The Routledge Companion to Postmodernism'i (Stuart Sim, Routledge, 2011) edinmekle yükümlüdür. ve bu dersin arka planı hakkında bilgi sahibi olmak için Kısım II Kritik terimler, A–Z başlıklı bölümü dikkatlice okumalı ve gerekli notları almalıdır.
Dersin İçeriği
Ders, 20. yüzyılda edebiyat, kültür ve sanatın seyrine yön veren ve 21. yüzyılın başlarında etkilerini gösteren önde gelen çağdaş düşünce ekollerini kapsar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Introduction to the Contemporary School of Thoughts Phenomenology Martin Heidegger--
2Phenomenology Edmund Husserl--
3Structuralism Pierre Bourdieu--
4Structuralism Jacques Lacan--
5Post-Structuralist Thought Jacques Derrida--
6Post-Structuralist Thought Michel Foucault--
7Post-Marxism Giorgio Agamben--
8Mid-Term Exam--
9Post-Marxism Theodor W. Adorno--
10Modernity Walter Benjamin--
11Post-modernity Jean Baudrillard--
12Post-modernity Jean-François Lyotard--
13The Post-Human Donna J. Haraway--
14Vitalist-Inspired Thought Gilles Deleuze--
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
A History of Literary Criticism From Plato to the Present (by M. A. R. Habib, 2005) The Routledge Companion to Postmodernism (by Stuart Sim, Routledge, 2011) Fifty Key Contemporary Thinkers, (by John Lechte, Routledge, 1994) Fifty Key Contemporary Thinkers From Structuralism To Post-Humanism (by John Lechte, Routledge, 2008) Fifty Major Philosophers (by Diané Collinson and Kathryn Plant, Routledge, 2006) Fifty Eastern Thinkers (by Diané Collinson, Kathryn Plant and Robert Wilkinson, Routledge, 2002)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı133
Derse Katılım14342
Tartışma14342
Soru-Yanıt14342
Makale Kritik Etme7321
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)153
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ15434545454545454
ÖÇ24344554344455434
ÖÇ34435544455445555
ÖÇ45454453455444324
ÖÇ54544555543545555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr