Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190301508103 | ÇAĞDAŞ DÜŞÜNCE AKIMLARI | Zorunlu | 4 | 8 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerden, çağdaş düşünce akımlarını kronolojik bir sırayla ve genelden özele doğru tanımaları ve bu etkili düşünce ekollerinin etkileriyle ilgili olarak edebiyat ve kültürü kavrayabilmeleri, analiz edebilmeleri, tartışabilmeleri ve eleştirebilmeleri beklenmektedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Zafer ŞAFAK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Belli başlı modern düşünce ekollerini bilir. | 2 | Modern düşünce akımları arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları kavrar. | 3 | Belli başlı çağdaş düşünce akımlarını inceleyebilir. | 4 | Çağdaş düşünce akımlarını i çeşitli kriterlere göre sınıflandırıp karşılaştırabilir. | 5 | Seçilen edebi metinleri çeşitli çağdaş düşünce ekollerine göre değerlendirebilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Öğrenciler, Edebiyat Eleştirisi ve Teorisi hakkında bilgi sahibi olmalı ve gerekli temalar, kavramlar vb. hakkında bilgi sahibi olmalıdır. Bu gerekçeyle dersi alacak öğrenciler için Edebiyat Eleştirisi ve Teorisi dersini daha önceki bir dönemde almak ön koşuldur. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Öğrenciler The Routledge Companion to Postmodernism'i (Stuart Sim, Routledge, 2011) edinmekle yükümlüdür. ve bu dersin arka planı hakkında bilgi sahibi olmak için Kısım II Kritik terimler, A–Z başlıklı bölümü dikkatlice okumalı ve gerekli notları almalıdır. |
Dersin İçeriği |
Ders, 20. yüzyılda edebiyat, kültür ve sanatın seyrine yön veren ve 21. yüzyılın başlarında etkilerini gösteren önde gelen çağdaş düşünce ekollerini kapsar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Introduction to the Contemporary School of Thoughts
Phenomenology
Martin Heidegger | - | - | 2 | Phenomenology
Edmund Husserl | - | - | 3 | Structuralism
Pierre Bourdieu | - | - | 4 | Structuralism
Jacques Lacan | - | - | 5 | Post-Structuralist Thought
Jacques Derrida | - | - | 6 | Post-Structuralist Thought
Michel Foucault | - | - | 7 | Post-Marxism
Giorgio Agamben | - | - | 8 | Mid-Term Exam | - | - | 9 | Post-Marxism
Theodor W. Adorno | - | - | 10 | Modernity
Walter Benjamin | - | - | 11 | Post-modernity
Jean Baudrillard | - | - | 12 | Post-modernity
Jean-François Lyotard | - | - | 13 | The Post-Human
Donna J. Haraway | - | - | 14 | Vitalist-Inspired Thought
Gilles Deleuze | - | - |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
A History of Literary Criticism From Plato to the Present (by M. A. R. Habib, 2005)
The Routledge Companion to Postmodernism (by Stuart Sim, Routledge, 2011)
Fifty Key Contemporary Thinkers, (by John Lechte, Routledge, 1994)
Fifty Key Contemporary Thinkers From Structuralism To Post-Humanism (by John Lechte, Routledge, 2008)
Fifty Major Philosophers (by Diané Collinson and Kathryn Plant, Routledge, 2006)
Fifty Eastern Thinkers (by Diané Collinson, Kathryn Plant and Robert Wilkinson, Routledge, 2002) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 3 | 42 |
Makale Kritik Etme | 7 | 3 | 21 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|