|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190301506100 | 19. YÜZYIL ROMANI | Zorunlu | 3 | 6 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin 19. yüzyıl İngiliz Romanının temel özelliklerini, dönemin edebi, sosyal, tarihsel, felsefi ve teorik gelişimini, romanın tarihsel ve edebi dönüşümünde Endüstri Devrimi'nin önemini kavrayarak 19. yüzyıl İngiliz romanlarının temel niteliklerini ayırt edebilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Asya Sakine UÇAR | Öğrenme Çıktıları | 1 | Victoria Dönemi İngiliz romanını, İngiliz Roman geleneğinin, dönemin tarihsel, politik, ekonomik ve kültürel gerçekleri ışığında açıklayarak yorumlayabilmek. Çeşitli edebi kuramlar desteği ile Victoria romanlarına eleştirel bir bakış getirebilmek. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Victoria Döneminin (1837-1901) erken, zirve ve geç olarak adlandırdığımız periyodlarından ve Victoria dönemi roman türlerini örnekleyen seçilmiş romanlar ışığında roman geleneği ve dönemin teknolojik, kültürel ve politik değişimleri ele alınır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | 19. yy romanına giriş | okuma, soru cevap, tartışma | | 2 | Victoria Dönemi Romanı özellikleri | okuma, soru cevap, tartışma | | 3 | Charlotte Bronte- Jane Eyre | okuma, soru cevap, tartışma | | 4 | Charlotte Bronte- Jane Eyre | okuma, soru cevap, tartışma | | 5 | Emily Bronte- Wuthering Heights | okuma, soru cevap, tartışma | | 6 | Emily Bronte- Wuthering Heights | okuma, soru cevap, tartışma | | 7 | Charles Dickens- Hard Times | okuma, soru cevap, tartışma | | 8 | arasınav | | | 9 | Charles Dickens- Hard Times | okuma, soru cevap, tartışma | | 10 | Thomas Hardy- Tess of the D'urbervilles | okuma, soru cevap, tartışma | | 11 | Thomas Hardy- Tess of the D'urbervilles | okuma, soru cevap, tartışma | | 12 | Elizabeth Gaskell- North and South | okuma, soru cevap, tartışma | | 13 | Elizabeth Gaskell- North and South | okuma, soru cevap, tartışma | | 14 | finaller | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Patrick Brantlinger. A Companion to the Victorian Novel.
Dennis Barbara. The Victorian Novel. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 1 | 14 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 | Okuma | 14 | 1 | 14 | Performans | 10 | 10 | 100 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|