Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
19030150610019. YÜZYIL ROMANIZorunlu365
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencinin 19. yüzyıl İngiliz Romanının temel özelliklerini, dönemin edebi, sosyal, tarihsel, felsefi ve teorik gelişimini, romanın tarihsel ve edebi dönüşümünde Endüstri Devrimi'nin önemini kavrayarak 19. yüzyıl İngiliz romanlarının temel niteliklerini ayırt edebilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Asya Sakine UÇAR
Öğrenme Çıktıları
1Victoria Dönemi İngiliz romanını, İngiliz Roman geleneğinin, dönemin tarihsel, politik, ekonomik ve kültürel gerçekleri ışığında açıklayarak yorumlayabilmek. Çeşitli edebi kuramlar desteği ile Victoria romanlarına eleştirel bir bakış getirebilmek.
2Victoria Dönemi İngiliz romanını, İngiliz Roman geleneğinin, dönemin tarihsel, politik, ekonomik ve kültürel gerçekleri ışığında açıklayarak yorumlayabilmek. Çeşitli edebi kuramlar desteği ile Victoria romanlarına eleştirel bir bakış getirebilmek.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Victoria Döneminin (1837-1901) erken, zirve ve geç olarak adlandırdığımız periyodlarından ve Victoria dönemi roman türlerini örnekleyen seçilmiş romanlar ışığında roman geleneği ve dönemin teknolojik, kültürel ve politik değişimleri ele alınır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
119. yy romanına girişokuma, soru cevap, tartışma
2Victoria Dönemi Romanı özellikleriokuma, soru cevap, tartışma
3Charlotte Bronte- Jane Eyreokuma, soru cevap, tartışma
4Charlotte Bronte- Jane Eyreokuma, soru cevap, tartışma
5Emily Bronte- Wuthering Heightsokuma, soru cevap, tartışma
6Emily Bronte- Wuthering Heightsokuma, soru cevap, tartışma
7Charles Dickens- Hard Timesokuma, soru cevap, tartışma
8arasınav
9Charles Dickens- Hard Timesokuma, soru cevap, tartışma
10Thomas Hardy- Tess of the D'urbervillesokuma, soru cevap, tartışma
11Thomas Hardy- Tess of the D'urbervillesokuma, soru cevap, tartışma
12Elizabeth Gaskell- North and Southokuma, soru cevap, tartışma
13Elizabeth Gaskell- North and Southokuma, soru cevap, tartışma
14finaller
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Patrick Brantlinger. A Companion to the Victorian Novel. Dennis Barbara. The Victorian Novel.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Derse Katılım14114
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma111
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma111
Okuma14114
Performans1010100
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)147
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1                
ÖÇ2                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr