Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190301506110 | AMERİKAN TİYATROSU | Seçmeli | 3 | 6 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Ders, öğrencilerin, içerisinde geliştiği kültürle birlikte Amerikan Tiyatrosunu öğretmeyi hedefler. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğretim Üyesi Zafer ŞAFAK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Amerikan Tiyatrosunun tarihsel gelişimini ve kaynaklarını bilme. | 2 | Amerikan Tiyatrosunun gelişiminde rol oynayan Realizm, Dışavurumculuk, Dadaizm, Sürrealizm'i kavrama. | 3 | Amerikan Tiyatrosunda öne çıkan tiyatro grupları hakkında nitelikli bulgulara ulaşacak araştırma yapabilme. | 4 | İkinci Dünya Savaşı öncesinde ve Savaş sonrasında Amerikan Tiyatrosunda etkili olan ve oyunlarda sıklıkla gün yüzüne çıkan toplumsal, ekonomik ve kültürel değişkenler arasında bağ kurarak değerlendirmeler yapabilme. | 5 | Amerikan Tiyatrosunu merkeze alarak kültürler arası çıkarımlarda bulunabilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Amerikan Edebiyatına Giriş |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Öğrencilerin Modern American Drama (Chelsea House Publishers, 2005, edit. by Harold Bloom) kitabını edinmeleri ve aşağıdaki ilgili bölümleri okumaları önerilir: Introduction 1-13 (by Harold Bloom), Eugene O’Neill 13-21 (by Lionel Trilling), Edward Albee: Don’t Make Waves 21-45 (by Gerald Weales), Minting Their Separate Wills: Tennessee Williams and Hart Crane 73-97 (by Gilbert Debusscher), Arthur Miller: Public Issues, Private Tensions 115-125 (by Robert A. Martin). |
Dersin İçeriği |
Ders Amerikan Tiyatrosunun tarihsel kaynaklarını, Amerika'da tiyatro sanatına ait edebi akımları, oluşumları ve özellikle 20. yüzyıla ait oyunları ve oyun yazarlarını içerir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Amerikan Tiyatrosuna Giriş
18. yüzyıl Amerikan Tiyatrosunda Vatanseverlik Teması
Amerikan Tiyatrosunda İç Savaştan Modernizme
Amerikan Tiyatrosunda Modernizm
Amerikan Tiyatrosunda Realizm, Natüralizm, Dışavurumculuk, Dadaizm ve Sürrealizm gibi Akımların Etkisi | - | - | 2 | The New Theatre Movement ve Eugene O’Neill
The Amateur Theatre Groups in Greenwich Village (1915-1929)
1920'lerde Amerikan Tiyatrosu
Eugene O’Neill (1888-1955) | - | - | 3 | Eugene O’Neill'dan The Hairy Ape Oyunu | - | - | 4 | The Drama of Attack
Amerikan Tiyatrosu ve Büyük Buhran Yılları
Öne Çıkan Amerikan Tiyatro Oyun Yazarları
Clifford Odets (1906-1963)
Lillian Hellinan (1905-1984) | - | - | 5 | Clifford Odets'ten Waiting for Lefty Oyunu | - | - | 6 | Savaş Sonrası Amerikan Tiyatrosu ve Özellikleri
Broadway Tiyatrosu
Savaş Sonrası Amerikan Tiyatrosunda Öne Çıkan Oyun yazarları
Tennessee Williams (1911-1983)
Arthur Miller (1915-2005) | - | - | 7 | Arthur Miller'dan Death of A Salesman Oyunu | - | - | 8 | Ara Sınav | - | - | 9 | Tennessee Williams'dan A Streetcar Named Desire Oyunu | - | - | 10 | Savaş Sonrasında Broadway Sonrası Amerikan Tiyatrosu
Absürd Tiyatro
Edward Albee (1928-2016)
Arthur Kopit (1937-2021) | - | - | 11 | Edward Albee'den Who is Afraid of Virginia Woolf Oyunu/İncelemesi ve Tartışması | - | - | 12 | Amerikan Tiyatrosunda 1960lar Sonrası Görülen Değişimler
Toplumsal Hak Hareketleri ve Vietnam Krizi'nin Amerikan Tiyatrosuna Yansıması
The New Venue/Cafe Theatres
Yeni Amerikan Tiyatro Grupları ve Önemli Performans Grupları | - | - | 13 | Broadway Tiyatrosu Dışındaki Gelişmeler
Sam Shepard (1943-2017)
Afro Amerikan Tiyatrosu
August Wilson (1945-2005) | - | - | 14 | Amerikan Tiyatrosunda Sanat, Tiyatro ve Gösteri
Kadın Oyun yazarları, Feminist Tiyatro: Maria Irene Fornes, Ntozake Shange
Chicano Tiyatrosu: Luis Valdez
Performans sanatı olarak tiyatro/Solo Performanslar ve etkisi | - | - |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Drama for Students Vol. 1-28, David Calens, Lynn Spampinato, Editors, Detroi t& London, 1998-2011.
A Critical Introduction to Twentieth Century American Drama, Bigsby, C.W.E./ Cambridge University Press, 1984.
The Oxford Companion to American Theatre, Bordman Gerald/ Oxford University Press, 2004.
Modern American Drama, Harold Bloom, Editor, Chelsea House Publishers, 2005.
Introduction to American Dramatic Literature, Ahmet Beşe, Fenomen, 2009. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 1 | 20 | 20 |
Makale Kritik Etme | 1 | 50 | 50 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 5 | 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ5 | 3 | 5 | 4 | 2 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|