Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190301506110AMERİKAN TİYATROSUSeçmeli365
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Ders, öğrencilerin, içerisinde geliştiği kültürle birlikte Amerikan Tiyatrosunu öğretmeyi hedefler.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğretim Üyesi Zafer ŞAFAK
Öğrenme Çıktıları
1Amerikan Tiyatrosunun tarihsel gelişimini ve kaynaklarını bilme.
2Amerikan Tiyatrosunun gelişiminde rol oynayan Realizm, Dışavurumculuk, Dadaizm, Sürrealizm'i kavrama.
3Amerikan Tiyatrosunda öne çıkan tiyatro grupları hakkında nitelikli bulgulara ulaşacak araştırma yapabilme.
4İkinci Dünya Savaşı öncesinde ve Savaş sonrasında Amerikan Tiyatrosunda etkili olan ve oyunlarda sıklıkla gün yüzüne çıkan toplumsal, ekonomik ve kültürel değişkenler arasında bağ kurarak değerlendirmeler yapabilme.
5Amerikan Tiyatrosunu merkeze alarak kültürler arası çıkarımlarda bulunabilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Amerikan Edebiyatına Giriş
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Öğrencilerin Modern American Drama (Chelsea House Publishers, 2005, edit. by Harold Bloom) kitabını edinmeleri ve aşağıdaki ilgili bölümleri okumaları önerilir: Introduction 1-13 (by Harold Bloom), Eugene O’Neill 13-21 (by Lionel Trilling), Edward Albee: Don’t Make Waves 21-45 (by Gerald Weales), Minting Their Separate Wills: Tennessee Williams and Hart Crane 73-97 (by Gilbert Debusscher), Arthur Miller: Public Issues, Private Tensions 115-125 (by Robert A. Martin).
Dersin İçeriği
Ders Amerikan Tiyatrosunun tarihsel kaynaklarını, Amerika'da tiyatro sanatına ait edebi akımları, oluşumları ve özellikle 20. yüzyıla ait oyunları ve oyun yazarlarını içerir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Amerikan Tiyatrosuna Giriş 18. yüzyıl Amerikan Tiyatrosunda Vatanseverlik Teması Amerikan Tiyatrosunda İç Savaştan Modernizme Amerikan Tiyatrosunda Modernizm Amerikan Tiyatrosunda Realizm, Natüralizm, Dışavurumculuk, Dadaizm ve Sürrealizm gibi Akımların Etkisi--
2The New Theatre Movement ve Eugene O’Neill The Amateur Theatre Groups in Greenwich Village (1915-1929) 1920'lerde Amerikan Tiyatrosu Eugene O’Neill (1888-1955)--
3Eugene O’Neill'dan The Hairy Ape Oyunu--
4The Drama of Attack Amerikan Tiyatrosu ve Büyük Buhran Yılları Öne Çıkan Amerikan Tiyatro Oyun Yazarları Clifford Odets (1906-1963) Lillian Hellinan (1905-1984)--
5Clifford Odets'ten Waiting for Lefty Oyunu--
6Savaş Sonrası Amerikan Tiyatrosu ve Özellikleri Broadway Tiyatrosu Savaş Sonrası Amerikan Tiyatrosunda Öne Çıkan Oyun yazarları Tennessee Williams (1911-1983) Arthur Miller (1915-2005)--
7Arthur Miller'dan Death of A Salesman Oyunu--
8Ara Sınav--
9Tennessee Williams'dan A Streetcar Named Desire Oyunu--
10Savaş Sonrasında Broadway Sonrası Amerikan Tiyatrosu Absürd Tiyatro Edward Albee (1928-2016) Arthur Kopit (1937-2021)--
11Edward Albee'den Who is Afraid of Virginia Woolf Oyunu/İncelemesi ve Tartışması--
12Amerikan Tiyatrosunda 1960lar Sonrası Görülen Değişimler Toplumsal Hak Hareketleri ve Vietnam Krizi'nin Amerikan Tiyatrosuna Yansıması The New Venue/Cafe Theatres Yeni Amerikan Tiyatro Grupları ve Önemli Performans Grupları--
13Broadway Tiyatrosu Dışındaki Gelişmeler Sam Shepard (1943-2017) Afro Amerikan Tiyatrosu August Wilson (1945-2005)--
14Amerikan Tiyatrosunda Sanat, Tiyatro ve Gösteri Kadın Oyun yazarları, Feminist Tiyatro: Maria Irene Fornes, Ntozake Shange Chicano Tiyatrosu: Luis Valdez Performans sanatı olarak tiyatro/Solo Performanslar ve etkisi--
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Drama for Students Vol. 1-28, David Calens, Lynn Spampinato, Editors, Detroi t& London, 1998-2011. A Critical Introduction to Twentieth Century American Drama, Bigsby, C.W.E./ Cambridge University Press, 1984. The Oxford Companion to American Theatre, Bordman Gerald/ Oxford University Press, 2004. Modern American Drama, Harold Bloom, Editor, Chelsea House Publishers, 2005. Introduction to American Dramatic Literature, Ahmet Beşe, Fenomen, 2009.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav12020
Final Sınavı12020
Derse Katılım14342
Tartışma12020
Makale Kritik Etme15050
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)152
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ14534445544445445
ÖÇ24452454454534545
ÖÇ34455544454445554
ÖÇ44454545554445454
ÖÇ53542544342432445
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr