Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190301503103 | İNGİLİZ TİYATROSU | Zorunlu | 2 | 3 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, Britanya tiyatrosunun tarihsel kökenlerinden günümüz biçimlerine kadar gelişimini ve çeşitliliğini incelemektir. Öğrenciler, sosyal, kültürel ve politik etkenlerin tiyatro uygulamalarını nasıl şekillendirdiğini, temel metinleri ve eleştirel teorileri analiz ederek dramatik sanatın derinlemesine anlaşılmasını sağlayacak tartışmalara katılacaklardır. Konferanslar, okumalar ve interaktif oturumlarla desteklenen bu ders, öğrencilerin Britanya dramasının evrimini ve küresel etkilerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmelerine olanak tanıyan analitik beceri ve yaratıcı içgörü kazanmalarını hedeflemektedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Özden Dere |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Britanya tiyatrosunun tarihsel gelişimini ve temelini oluşturan kuramsal yaklaşımları anlayıp açıklayabilmek | 2 | Önemli metinleri ve performansları analiz ederek tekrarlayan temaları ve kültürel, sosyal, politik bağlamların etkilerini belirleyebilmek | 3 | Dramatik uygulamaların, toplumsal dinamiklerdeki değişimlere nasıl yanıt verdiğini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek | 4 | Britanya tiyatrosu çalışmalarında birincil ve ikincil kaynakları araştırmak için uygun yöntemleri kullanabilmek | 5 | Yazılı ödevler, sunumlar ve sınıf tartışmaları aracılığıyla analizlerini etkili bir şekilde ifade edebilmek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Bu ders, Britanya tiyatrosunun kapsamlı bir incelemesini sunarak, Ortaçağ litürjik dramalarından başlayıp, Shakespeare ve çağdaşlarının yer aldığı Rönesans dönemine ve deneysel yaklaşımlar ile sosyo-politik yorumlarla şekillenen modern ve postmodern dönemlere uzanan kronolojik bir yolculuk yapmaktadır. Öğrenciler, önemli metinler ve performanslar üzerinden tarihsel ve kültürel bağlamların dramatik ifadeye etkisini analiz edecek, sahne sanatları, tür ve izleyici tepkilerinin evrimini irdeleyeceklerdir. Müfredat, tiyatro formu ile Britanya toplumu arasındaki dinamik ilişkiyi aydınlatmak amacıyla eleştirel tartışma, araştırma ve pratik uygulamaya büyük önem vermektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders Tanıtımı
Dersin amaçları, programın gözden geçirilmesi ve Britanya tiyatrosunun temel temaları ile tarihsel bağlamına giriş. | | | 2 | Ortaçağ Tiyatrosu ve Litürjik Oyunlar
İlk tiyatro uygulamalarının incelenmesi; litürjik dramalar ve gizem oyunlarının kökenlerinin tartışılması. | | | 3 | Gizem ve Ahlak Oyunları
Ortaçağ Britanya’sında dini dramanın, gizem ve ahlak oyunlarının anlatı yapısı ve kültürel önemi üzerine değerlendirmeler. | | | 4 | Rönesans Tiyatrosu: Elizabethan ve Jacobean Drama
Rönesans döneminde tiyatronun altın çağı; Shakespeare, Marlowe ve dönemin diğer önemli figürlerinin incelenmesi. | | | 5 | Restorasyon ve 18. Yüzyıl Tiyatrosu
Restorasyon sonrası tiyatrodaki değişimler, adabî komedi, satir ve yeni tiyatro biçimlerinin gelişiminin analizi. | | | 6 | 19. Yüzyıl Tiyatrosu: Viktorya Dönemi
Viktorya döneminde melodrama, görsel şov ve sahnede sosyal gerçekçiliğin ortaya çıkışı üzerine çalışmalar. | | | 7 | Ara Sınav
1–6. haftalarda işlenen konuların kapsamlı değerlendirmesi; sınav sonrası genel tekrar ve tartışmalar. | | | 8 | 20. Yüzyılın Başlarında Modernizm
Modernist trendler, dramatik biçimlerdeki yenilikler ve çağdaş tiyatroya geçişin incelenmesi. | | | 9 | Savaş Sonrası Britanya Tiyatrosu
Savaş sonrası dönemde ortaya çıkan deneysel ve fringe tiyatro hareketlerinin sosyo-politik etkileri. | | | 10 | Çağdaş Britanya Tiyatrosu
Politik tiyatro, kimlik temaları ve Britanya dramının küresel etkileri gibi modern eğilimlerin analizi. | | | 11 | Özel Konular: Çeşitli Sesler
Britanya tiyatrosunda kadınlar, azınlıklar ve alternatif seslerin katkıları ve karşılaştıkları zorlukların ele alınması. | | | 12 | Önemli Oyunlar Üzerine Vaka Çalışmaları
Britanya tiyatro pratiğini tanımlayan seçilmiş temel metinler ve performansların derinlemesine analizi. | | | 13 | Sentez ve Gözden Geçirme
Eleştirel perspektiflerin bütünleştirilmesi, genel tekrar oturumları ve final sınavına hazırlık. | | | 14 | Final Sınavı
Dersin tüm içeriğini kapsayan kapsamlı final değerlendirmesi. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
The Cambridge History of British Theatre
The Cambridge Companion to English Renaissance Theatre
The Cambridge Companion to Contemporary British and Irish Theatre
The Oxford Illustrated History of Theatre |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 20 | Derse Katılım | 14 | 10 | Tartışma | 14 | 10 | Proje Sunma | 1 | 10 | Makale Yazma | 1 | 10 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | Ev Ödevi | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 50 | Makale Yazma | 1 | 25 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 25 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 70 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 30 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Proje Sunma | 1 | 10 | 10 |
Makale Yazma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|