|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190301504101 | 18. YÜZYIL İNGİLİZ EDEBİYATI | Zorunlu | 2 | 4 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersle öğrenciler 18. Yüzyıl İngiliz Edebiyatı hakkında bilgi sahibi olacak ve bu yüzyılda üretilen edebi eserlerin değerini takdir edeceklerdir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr Öğr. Üyesi Zafer ŞAFAK | Öğrenme Çıktıları | 1 | 18. yy İngiliz Edebiyatının ne olduğunu, hangi dönemi kapsadığını bilir. | 2 | 18.yy. İngiliz Edebiyatının yazarları ve edebi türleri hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | Döneme ait edebi türleri biçimsel ve tematik olarak analiz edebilir. | 4 | Şairler-yazarlar ve eserleri arasında bağ kurarak nitelikli tanıtımsal ve eleştirel denemeler yazabilir. | 5 | Dönemin edebiyatına ait eserler hakkında yapılmış nitelikli çalışmaları değerlendirebilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Bu dersten önce öğrencilerin 17. Yüzyıl İngiliz Edebiyatı dersini alıp geçmeleri gerekmektedir. Öğrencilerin ders öncesinde dağıtılan ders materyallerini (notlar, makaleler, kaynak kitaplar, orijinal eserler, kitaplar ve kitap bölümleri) okuyup incelemeleri gerekmektedir. | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Öğrencilerin, Literature and the Social Order in Eighteenth-Century England, (by Stephen Copley, Routledge Library Editions, Vol. 6, 1986) kitabını edinmiş olmaları ve kitabı, özellikle ilgili konuları incelemeleri beklenmektedir. | Dersin İçeriği | Ders, şairlerin, eleştirmenlerin, deneme yazarlarının, oyun yazarlarının, romancıların ve onların önde gelen eserlerinin öne çıkan özellikleriyle 18. Yüzyıl İngiliz Edebiyatını kapsamaktadır. Ders, sosyal, kültürel, politik, felsefi ve dini gelişmelerin önde gelen edebiyatçıların ve onların başyapıtlarının ortaya çıkmasına zemin hazırlayan 18. yüzyılın arka planına özel bir vurgu yapmaktadır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | The Neo-Classical Age
18th Century English Literature, The Neo-Classical Poetry, The Emergence of Novel | - | - | 2 | The Intellectual Background of the 18th Century, The Novel as a New Genre | - | - | 3 | Epic Theory and the Novel, Ancient and Moderns, Literary Forms as Novel, Poetry, Drama, Periodical Essays | - | - | 4 | Jonathan Swift (1667-1745)
A Tale of a Tub | - | - | 5 | Jonathan Swift
A Modest Proposal
Criticism and Essay Readings on A Modest Proposal (MGH. 348-351) | - | - | 6 | Alexander Pope (1688-1744)
Essay on Criticism
The Rape of (the) Lock
The/An Essay on Man | - | - | 7 | Alexander Pope
Criticism and Essay Readings on The Rape of (the) Lock & The/An Essay on Man (MGH. 375-380 / 384-390) | - | - | 8 | Mid-Term Exam / Discussion of Exam Question and General Overview of the First Half up to MidTerms | - | - | 9 | Samuel Johnson (1709-1784)
Johnson’s Poetry and Satire
The Vanity of Human Wishes
Preface to Shakespeare | - | - | 10 | Samuel Johnson’s Prose
Rasellas
Preface to Shakespeare
Criticism and Essay Readings on Preface to Shakespeare (MGH. 399-400) | - | - | 11 | 18th Century English Literature Lyric Poetry
Thomas Gray (1716-1771)
Elegy Written in a Country Churchyard
Criticism and Essay Readings on Elegy Written in a Country Churchyard (MGH. 407-410) | - | - | 12 | 18th Century Drama
Sentimental Plays and Satirical Plays
Oliver Goldsmith’s She Stoops to Conquer, or Mistakes of a Knight
Richard Brinsley Sheridan’s The School for Scandals | - | - | 13 | The 18th Century Novel Revisited
Readers of the Novel, Themes of the Novel
Daniel Defoe (1660-1731) Robinson Crusoe, Moll Flanders | - | - | 14 | Samuel Richardson (1689-1761) Pamela, or Virtue Rewarded
Henry Fielding (1707-1754) The History of Tom Jones, A Foundling | - | - |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | English Literature to 1785 (by Kathleen McCoy, Judith A.V. Harlan, Harper Perennial/ Harper Collins Publishers, 1992)
The McGraw-Hill Guide to English Literature (Vol. 2, William Blake to D.H. Lawrence by Karen Lawrence, Betsy Seifter and Lois Ratner, McGraw-Hill Paperbacks, 1985)
The Norton Anthology of English Literature, Vol. 1, 4th Edition, by M. H. Abrams, 1988
UCLA Publications of the 17th and 18th Centuries Studies, (Edit by, Earl Miner, University of California Press, 2023)
His and Hers: Essays in Restoration and Eighteenth Century Literature, (by Ann Messenger, The University Press of Kentucky, 1986) Literature and the Social Order in Eighteenth-Century England, (by Stephen Copley, Routledge Library Editions, Vol. 6, 1986) | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | - |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 1 | 14 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Performans | 10 | 10 | 100 | Ev Ödevi | 5 | 1 | 5 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ5 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|