Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
19030150410118. YÜZYIL İNGİLİZ EDEBİYATIZorunlu245
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersle öğrenciler 18. Yüzyıl İngiliz Edebiyatı hakkında bilgi sahibi olacak ve bu yüzyılda üretilen edebi eserlerin değerini takdir edeceklerdir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr Öğr. Üyesi Zafer ŞAFAK
Öğrenme Çıktıları
118. yy İngiliz Edebiyatının ne olduğunu, hangi dönemi kapsadığını bilir.
218.yy. İngiliz Edebiyatının yazarları ve edebi türleri hakkında bilgi sahibi olur.
3Döneme ait edebi türleri biçimsel ve tematik olarak analiz edebilir.
4Şairler-yazarlar ve eserleri arasında bağ kurarak nitelikli tanıtımsal ve eleştirel denemeler yazabilir.
5Dönemin edebiyatına ait eserler hakkında yapılmış nitelikli çalışmaları değerlendirebilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Bu dersten önce öğrencilerin 17. Yüzyıl İngiliz Edebiyatı dersini alıp geçmeleri gerekmektedir. Öğrencilerin ders öncesinde dağıtılan ders materyallerini (notlar, makaleler, kaynak kitaplar, orijinal eserler, kitaplar ve kitap bölümleri) okuyup incelemeleri gerekmektedir.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Öğrencilerin, Literature and the Social Order in Eighteenth-Century England, (by Stephen Copley, Routledge Library Editions, Vol. 6, 1986) kitabını edinmiş olmaları ve kitabı, özellikle ilgili konuları incelemeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği
Ders, şairlerin, eleştirmenlerin, deneme yazarlarının, oyun yazarlarının, romancıların ve onların önde gelen eserlerinin öne çıkan özellikleriyle 18. Yüzyıl İngiliz Edebiyatını kapsamaktadır. Ders, sosyal, kültürel, politik, felsefi ve dini gelişmelerin önde gelen edebiyatçıların ve onların başyapıtlarının ortaya çıkmasına zemin hazırlayan 18. yüzyılın arka planına özel bir vurgu yapmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1The Neo-Classical Age 18th Century English Literature, The Neo-Classical Poetry, The Emergence of Novel--
2The Intellectual Background of the 18th Century, The Novel as a New Genre--
3Epic Theory and the Novel, Ancient and Moderns, Literary Forms as Novel, Poetry, Drama, Periodical Essays--
4Jonathan Swift (1667-1745) A Tale of a Tub--
5Jonathan Swift A Modest Proposal Criticism and Essay Readings on A Modest Proposal (MGH. 348-351)--
6Alexander Pope (1688-1744) Essay on Criticism The Rape of (the) Lock The/An Essay on Man--
7Alexander Pope Criticism and Essay Readings on The Rape of (the) Lock & The/An Essay on Man (MGH. 375-380 / 384-390)--
8Mid-Term Exam / Discussion of Exam Question and General Overview of the First Half up to MidTerms--
9Samuel Johnson (1709-1784) Johnson’s Poetry and Satire The Vanity of Human Wishes Preface to Shakespeare--
10Samuel Johnson’s Prose Rasellas Preface to Shakespeare Criticism and Essay Readings on Preface to Shakespeare (MGH. 399-400)--
1118th Century English Literature Lyric Poetry Thomas Gray (1716-1771) Elegy Written in a Country Churchyard Criticism and Essay Readings on Elegy Written in a Country Churchyard (MGH. 407-410)--
1218th Century Drama Sentimental Plays and Satirical Plays Oliver Goldsmith’s She Stoops to Conquer, or Mistakes of a Knight Richard Brinsley Sheridan’s The School for Scandals--
13The 18th Century Novel Revisited Readers of the Novel, Themes of the Novel Daniel Defoe (1660-1731) Robinson Crusoe, Moll Flanders--
14Samuel Richardson (1689-1761) Pamela, or Virtue Rewarded Henry Fielding (1707-1754) The History of Tom Jones, A Foundling--
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
English Literature to 1785 (by Kathleen McCoy, Judith A.V. Harlan, Harper Perennial/ Harper Collins Publishers, 1992) The McGraw-Hill Guide to English Literature (Vol. 2, William Blake to D.H. Lawrence by Karen Lawrence, Betsy Seifter and Lois Ratner, McGraw-Hill Paperbacks, 1985) The Norton Anthology of English Literature, Vol. 1, 4th Edition, by M. H. Abrams, 1988 UCLA Publications of the 17th and 18th Centuries Studies, (Edit by, Earl Miner, University of California Press, 2023) His and Hers: Essays in Restoration and Eighteenth Century Literature, (by Ann Messenger, The University Press of Kentucky, 1986) Literature and the Social Order in Eighteenth-Century England, (by Stephen Copley, Routledge Library Editions, Vol. 6, 1986)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Derse Katılım14114
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Performans1010100
Ev Ödevi515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)156
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ15545555544454555
ÖÇ24455445454545445
ÖÇ35445554544455545
ÖÇ44554443544544554
ÖÇ53442445543445444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr