|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190301504101 | 18. YÜZYIL İNGİLİZ EDEBİYATI | Zorunlu | 2 | 4 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | 18. yüzyıl İngilteresinin toplumsal, siyasal, ekonomik, kültürel, düşünsel, sanatsal, yazınsal özellikleri hakkında bilgilendirmek, öğrencilerin dönemin belli başlı yazınsal türlerini, yazın öğeleri, gelenekleri ve akımlarını tanımalarını sağlamak ve döneme ait belli başlı düzyazı ve manzum yazınsal ve düşünsel yapıtları inceleme ve yorumlama becerisini kazandırmak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr Öğr. Üyesi Asya Sakine UÇAR | Öğrenme Çıktıları | 1 | 18. yüzyıl İngilteresinin toplumsal, siyasal, ekonomik, kültürel, düşünsel, sanatsal, yazınsal özelliklerini tanımlar. Dönemin belli başlı yazınsal türlerini, yazın öğeleri, gelenekleri ve akımlarını saptar. Döneme ait belli başlı düzyazı ve manzum yazınsal ve düşünsel yapıtları inceler. | 2 | 18. yüzyıl İngilteresinin toplumsal, siyasal, ekonomik, kültürel, düşünsel, sanatsal, yazınsal özelliklerini tanımlar. Dönemin belli başlı yazınsal türlerini, yazın öğeleri, gelenekleri ve akımlarını saptar. Döneme ait belli başlı düzyazı ve manzum yazınsal ve düşünsel yapıtları inceler. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | 18. yüzyıl İngilteresinin toplumsal, siyasal, ekonomik, kültürel, düşünsel, sanatsal, yazınsal özellikleri, dönemin yönetim yapısı, imparatorluk konumu, belli başlı yazınsal türler, yazın öğeleri, gelenekler, akımlar, düzyazı ve manzum yazınsal ve düşünsel yapıtlar, yazınsal inceleme, yazınsal yorum, yazınsal inceleme ve yorumlamada farklı yönelimler | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | 18. yy İngiltere'si Tarihi olaylar, Sosyal, kültürel hayat | okuma, soru cevap, tartışma | | 2 | Neo-klasik Edebiyat- hiciv sanatı
Alexander Pope: An Essay on Criticism | okuma, soru cevap, tartışma | | 3 | Augustan Poetry- Alexander Pope: The Rape of the Lock | okuma, soru cevap, tartışma | | 4 | Jonathan Swift-A Modest Proposal | okuma, soru cevap, tartışma | | 5 | The Beggar's Opera - John Gay | okuma, soru cevap, tartışma | | 6 | Lady Mary Wortley Montagu-Turkish Embassy Letters | okuma, soru cevap, tartışma | | 7 | "The Sublime and Beautiful", Edmund Burke
“George Stubbs’ın Lion Devouring a Horse” ve William Turner’ın” The Slave Ship” resimleri üzerine tartışma | okuma, soru cevap, tartışma | | 8 | arasınav | | | 9 | Graveyard poets: Thomas Gray- Elegy Written in a Country Churchyard | okuma, soru cevap, tartışma | | 10 | Samuel Johnson-Preface to Shakespeare | okuma, soru cevap, tartışma | | 11 | Richard Steele ve Joseph Addison- The Spectator | okuma, soru cevap, tartışma | | 12 | Samuel Pepys’s Diary | okuma, soru cevap, tartışma | | 13 | revizyon | okuma, soru cevap, tartışma | | 14 | finaller | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | The Oxford Anthology of English Literature. Vol. I.
A Critical History of English Literature | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 1 | 14 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Performans | 10 | 10 | 100 | Ev Ödevi | 5 | 1 | 5 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|