Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
19030150410118. YÜZYIL İNGİLİZ EDEBİYATIZorunlu245
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
18. yüzyıl İngilteresinin toplumsal, siyasal, ekonomik, kültürel, düşünsel, sanatsal, yazınsal özellikleri hakkında bilgilendirmek, öğrencilerin dönemin belli başlı yazınsal türlerini, yazın öğeleri, gelenekleri ve akımlarını tanımalarını sağlamak ve döneme ait belli başlı düzyazı ve manzum yazınsal ve düşünsel yapıtları inceleme ve yorumlama becerisini kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr Öğr. Üyesi Asya Sakine UÇAR
Öğrenme Çıktıları
118. yüzyıl İngilteresinin toplumsal, siyasal, ekonomik, kültürel, düşünsel, sanatsal, yazınsal özelliklerini tanımlar. Dönemin belli başlı yazınsal türlerini, yazın öğeleri, gelenekleri ve akımlarını saptar. Döneme ait belli başlı düzyazı ve manzum yazınsal ve düşünsel yapıtları inceler.
218. yüzyıl İngilteresinin toplumsal, siyasal, ekonomik, kültürel, düşünsel, sanatsal, yazınsal özelliklerini tanımlar. Dönemin belli başlı yazınsal türlerini, yazın öğeleri, gelenekleri ve akımlarını saptar. Döneme ait belli başlı düzyazı ve manzum yazınsal ve düşünsel yapıtları inceler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
18. yüzyıl İngilteresinin toplumsal, siyasal, ekonomik, kültürel, düşünsel, sanatsal, yazınsal özellikleri, dönemin yönetim yapısı, imparatorluk konumu, belli başlı yazınsal türler, yazın öğeleri, gelenekler, akımlar, düzyazı ve manzum yazınsal ve düşünsel yapıtlar, yazınsal inceleme, yazınsal yorum, yazınsal inceleme ve yorumlamada farklı yönelimler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
118. yy İngiltere'si Tarihi olaylar, Sosyal, kültürel hayatokuma, soru cevap, tartışma
2Neo-klasik Edebiyat- hiciv sanatı Alexander Pope: An Essay on Criticismokuma, soru cevap, tartışma
3Augustan Poetry- Alexander Pope: The Rape of the Lockokuma, soru cevap, tartışma
4Jonathan Swift-A Modest Proposalokuma, soru cevap, tartışma
5The Beggar's Opera - John Gayokuma, soru cevap, tartışma
6Lady Mary Wortley Montagu-Turkish Embassy Lettersokuma, soru cevap, tartışma
7"The Sublime and Beautiful", Edmund Burke “George Stubbs’ın Lion Devouring a Horse” ve William Turner’ın” The Slave Ship” resimleri üzerine tartışmaokuma, soru cevap, tartışma
8arasınav
9Graveyard poets: Thomas Gray- Elegy Written in a Country Churchyardokuma, soru cevap, tartışma
10Samuel Johnson-Preface to Shakespeareokuma, soru cevap, tartışma
11Richard Steele ve Joseph Addison- The Spectatorokuma, soru cevap, tartışma
12Samuel Pepys’s Diaryokuma, soru cevap, tartışma
13revizyonokuma, soru cevap, tartışma
14finaller
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
The Oxford Anthology of English Literature. Vol. I. A Critical History of English Literature
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Derse Katılım14114
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Performans1010100
Ev Ödevi515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)156
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1                
ÖÇ2                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr