|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190301507103 | SÖMÜRGE VE SÖMÜRGE SONRASI EDEBİYAT | Zorunlu | 4 | 7 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrencilerin Sömürgecilik ve Sömürgecilik Sonrası edebiyata aşina olmaları ve ilgili kuram ve eleştiri açısından edebi eserleri analiz edebilmeleri amaçlanır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Zafer ŞAFAK | Öğrenme Çıktıları | 1 | Sömürge Edebiyatı ve Sömürge Sonrası Edebiyatının ne anlama geldiğini bilir. | 2 | Sömürge ve Sömürge Sonrası eleştiri kuramcılarının argümanları arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları kavrar. | 3 | Sömürge ve Sömürge Sonrası edebi kuram çerçevesinde yer alan eserleri inceleyebilir. | 4 | Sömürge ve sömürge sonrası edebiyatındaki kurgusal ve eleştirel eserleri çeşitli kriterlere göre sınıflandırıp karşılaştırabilir. | 5 | Seçilen edebi eserleri kolonyal ve postkolonyal ölçütlere göre değerlendirebilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Bu dersin öncesinde öğrencilerin Edebi Terimler ve Akımlar (2. sınıf dersi) almaları ve başarılı olmaları gerekmektedir. Öğrencilerin aynı zamanda Edebiyat Kuramı ve Eleştiri I (Edebiyat Kuramı ve Eleştiri; 4. sınıf dersi) dersini de almaları gerekir ki bu dersin içeriğini ve kapsamını anlayıp edebiyat eğitimine konumlandırabilsinler. | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | - | Dersin İçeriği | Ders, Kolonyal ve Postkolonyal edebiyatın önde gelen eserlerini, temalarını, yazarlarını, argümanlarını ve kültürel ortamları içindeki eleştirilerini kapsar. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Introduction: Colonialism and Postcolonialism | - | - | 2 | Colonialism in Detail and Representative Authors
Joseph Conrad (1857–1924), Isak Dinesen (1885–1962), E. M. Forster (1879–1970), H. Rider Haggard (1856–1925), Rudyard Kipling (1865–1936), Katherine Mansfield (1888–1923) | - | - | 3 | Representative Works of Colonialism
Heart of Darkness, Lord Jim, Out of Africa, A Passage to India, She, The Story of an African Farm, The White Man’s Burden, The Woman at the Store | - | - | 4 | Themes of Colonial Works: Imperialism and Empire, National Identity, Gender and Sexuality, Race, Human Nature, Adventure.
Style of Colonial Works: Setting, Narration, Autobiography, Modernism | - | - | 5 | Movement Variations: Missionary Writing, Travel Writing, Colonial Themes in Nineteenth-Century Literature | - | - | 6 | Historical Context: Early History, Global Conflicts, British Imperialism, Rebellion and Independence, Colonial Education and Patronage, The Science of Imperialism | - | - | 7 | Critical Essay Readings on Colonialism | - | - | 8 | Ara Sınav | - | - | 9 | Introduction to Postcolonialism in Literary Works
Representative Figures as Novelists: Chinua Achebe (1930-2103), J. M. Coetzee (1940–), Frantz Fanon (1925–1961), Salman Rushdie (1947–), Michael Ondaatje (1943–), Gayatri Chakravorty Spivak (1942–), Derek Walcott (1930-2017)
Representative Works: Breath, Eyes, Memory, Ceremony, Decolonizing the Mind, Disgrace, The English Patient, Midnight’s Children, Rose, A Small Place, Things Fall Apart
Themes: Racism, Language, Identity
Style: Point of View, Narration, Setting
Movement Variations: Literary Theory, Film, Music, American Literature | - | - | 10 | Historical Context
Post-World War II.
Critical Overview | - | - | 11 | Critical Essays and Academic Articles on Colonialism and Postcolonialism | - | - | 12 | Postcolonialism as a Literary Criticism | - | - | 13 | Representative Figures as Theorists & Critics
Frantz Fanon
Edward Said | - | - | 14 | Homi K. Bhabha
Henry Louis Gates, Jr. | - | - |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Bhabha, Homi K. The Location of Culture. New York and London: Routledge, 1994.
Fanon, Frantz. The Wretched of the Earth. Trans. Constance Farrington. New York: Grove Press, 1963.
Gates, Jr., Henry Louis, Figures in Black: Words, Signs, and the “Racial” Self. New York and Oxford: Oxford University Press, 1987.
——. Loose Canons: Notes on the Culture Wars. New York and Oxford: Oxford University Press, 1992.
Said, Edward. Beginnings: Intention and Method. New York: Columbia University Press, 1985.
——. Orientalism. New York: Vintage, 1978.
——. The World, the Text, and the Critic. Cambridge, MA: Harvard University Press, 1983.
Spivak, Gayatri Chakravorty. A Critique of Postcolonial Reason. Cambridge, MA and London: Harvard University Press, 1999.
Ashcroft, Bill, Gareth Griffiths, and Helen Tiffin. The Empire Writes Back: Theory and Practice in Post-Colonial Literatures. New York and London: Routledge, 1989.
——, eds. The Post-Colonial Studies Reader. New York and London: Routledge, 1995.
Booth, Howard, ed. Modernism and Empire. New York: St. Martin’s Press, 2000.
Young, Robert. Postcolonialism: An Historical Introduction. Oxford: Blackwell, 2001.
Literary Movements for Students/Gale Cengage Learning-Second Edition/2009.
Habib, M. A. R. A History of Literary Criticism from Plato to the Present/2005. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | - |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Tartışma | 14 | 3 | 42 | Soru-Yanıt | 14 | 3 | 42 | Makale Kritik Etme | 6 | 2 | 12 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 1 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 2 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|