Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190301507103SÖMÜRGE VE SÖMÜRGE SONRASI EDEBİYATZorunlu475
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin Sömürgecilik ve Sömürgecilik Sonrası edebiyata aşina olmaları ve ilgili kuram ve eleştiri açısından edebi eserleri analiz edebilmeleri amaçlanır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Zafer ŞAFAK
Öğrenme Çıktıları
1Sömürge Edebiyatı ve Sömürge Sonrası Edebiyatının ne anlama geldiğini bilir.
2Sömürge ve Sömürge Sonrası eleştiri kuramcılarının argümanları arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları kavrar.
3Sömürge ve Sömürge Sonrası edebi kuram çerçevesinde yer alan eserleri inceleyebilir.
4Sömürge ve sömürge sonrası edebiyatındaki kurgusal ve eleştirel eserleri çeşitli kriterlere göre sınıflandırıp karşılaştırabilir.
5Seçilen edebi eserleri kolonyal ve postkolonyal ölçütlere göre değerlendirebilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Bu dersin öncesinde öğrencilerin Edebi Terimler ve Akımlar (2. sınıf dersi) almaları ve başarılı olmaları gerekmektedir. Öğrencilerin aynı zamanda Edebiyat Kuramı ve Eleştiri I (Edebiyat Kuramı ve Eleştiri; 4. sınıf dersi) dersini de almaları gerekir ki bu dersin içeriğini ve kapsamını anlayıp edebiyat eğitimine konumlandırabilsinler.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
Ders, Kolonyal ve Postkolonyal edebiyatın önde gelen eserlerini, temalarını, yazarlarını, argümanlarını ve kültürel ortamları içindeki eleştirilerini kapsar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Introduction: Colonialism and Postcolonialism--
2Colonialism in Detail and Representative Authors Joseph Conrad (1857–1924), Isak Dinesen (1885–1962), E. M. Forster (1879–1970), H. Rider Haggard (1856–1925), Rudyard Kipling (1865–1936), Katherine Mansfield (1888–1923)--
3Representative Works of Colonialism Heart of Darkness, Lord Jim, Out of Africa, A Passage to India, She, The Story of an African Farm, The White Man’s Burden, The Woman at the Store--
4Themes of Colonial Works: Imperialism and Empire, National Identity, Gender and Sexuality, Race, Human Nature, Adventure. Style of Colonial Works: Setting, Narration, Autobiography, Modernism--
5Movement Variations: Missionary Writing, Travel Writing, Colonial Themes in Nineteenth-Century Literature--
6Historical Context: Early History, Global Conflicts, British Imperialism, Rebellion and Independence, Colonial Education and Patronage, The Science of Imperialism--
7Critical Essay Readings on Colonialism--
8Ara Sınav--
9Introduction to Postcolonialism in Literary Works Representative Figures as Novelists: Chinua Achebe (1930-2103), J. M. Coetzee (1940–), Frantz Fanon (1925–1961), Salman Rushdie (1947–), Michael Ondaatje (1943–), Gayatri Chakravorty Spivak (1942–), Derek Walcott (1930-2017) Representative Works: Breath, Eyes, Memory, Ceremony, Decolonizing the Mind, Disgrace, The English Patient, Midnight’s Children, Rose, A Small Place, Things Fall Apart Themes: Racism, Language, Identity Style: Point of View, Narration, Setting Movement Variations: Literary Theory, Film, Music, American Literature--
10Historical Context Post-World War II. Critical Overview--
11Critical Essays and Academic Articles on Colonialism and Postcolonialism--
12Postcolonialism as a Literary Criticism--
13Representative Figures as Theorists & Critics Frantz Fanon Edward Said--
14Homi K. Bhabha Henry Louis Gates, Jr.--
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Bhabha, Homi K. The Location of Culture. New York and London: Routledge, 1994. Fanon, Frantz. The Wretched of the Earth. Trans. Constance Farrington. New York: Grove Press, 1963. Gates, Jr., Henry Louis, Figures in Black: Words, Signs, and the “Racial” Self. New York and Oxford: Oxford University Press, 1987. ——. Loose Canons: Notes on the Culture Wars. New York and Oxford: Oxford University Press, 1992. Said, Edward. Beginnings: Intention and Method. New York: Columbia University Press, 1985. ——. Orientalism. New York: Vintage, 1978. ——. The World, the Text, and the Critic. Cambridge, MA: Harvard University Press, 1983. Spivak, Gayatri Chakravorty. A Critique of Postcolonial Reason. Cambridge, MA and London: Harvard University Press, 1999. Ashcroft, Bill, Gareth Griffiths, and Helen Tiffin. The Empire Writes Back: Theory and Practice in Post-Colonial Literatures. New York and London: Routledge, 1989. ——, eds. The Post-Colonial Studies Reader. New York and London: Routledge, 1995. Booth, Howard, ed. Modernism and Empire. New York: St. Martin’s Press, 2000. Young, Robert. Postcolonialism: An Historical Introduction. Oxford: Blackwell, 2001. Literary Movements for Students/Gale Cengage Learning-Second Edition/2009. Habib, M. A. R. A History of Literary Criticism from Plato to the Present/2005.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı133
Derse Katılım14342
Tartışma14342
Soru-Yanıt14342
Makale Kritik Etme6212
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)144
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ14554553445555434
ÖÇ24455554554545445
ÖÇ34134445254334222
ÖÇ44455554554544442
ÖÇ55434443254345555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr