Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190301501100 | İNGİLİZ EDEBİYATINA GİRİŞ | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilerin; Anglo-Saxon döneminden başlayarak İngiliz Edebiyatının tarihsel, kültürel ve edebi gelişimini kronolojik olarak incelemelerini sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda, bu ders, öğrencilerin seçilen metinlerin edebi ve dönemsel özelliklerini incelemelerini sağlamayı amaçlamaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Asya Sakine UÇAR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İngiliz Edebiyatının dönemlerini genel özellikleriyle tanıyabilme. | 2 | Dönemlere ait temel eser ve yazarları tanıyabilme. | 3 | Metinlerin tarihsel ve kültürel arka planını tanıyabilme. | 4 | Edebi türler ve dönemler arasındaki farklılıkları kavrayabilme. | 5 | Eleştirel ve analitik olarak düşünebilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Anglo-Saxon Dönemi, Anglo Norman dönemi, Ortaçağ, bu dönemlerin belli başlı yazarları ve eserleri, edebi kavram ve türler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Anglo-Sakson Dönemi (AD. 450-1066) | Tanışma ve ders içeriğinin incelenmesi
Okuma | | 2 | "Caedmon’s Hymn”
"The Dream of the Rood"
şiirlerinin incelenmesi | Okuma, soru cevap | | 3 | Ağıt şiirleri örnekleri
"The Wanderer"
"the Seafarer" | Okuma, soru cevap, Tartışma | | 4 | Epik şiir örneği
Beowulf | Okuma, soru cevap, tartışma | | 5 | Beowulf şiir incelemeseine devam edilir. | okuma, soru cevap, tartışma | | 6 | Anglo-Norman Dönemi, tarihi özgeçmiş | okuma, soru cevap, tartışma | | 7 | Arthur efsaneleri
"Romance" nedir? | okuma, soru cevap, tartışma | | 8 | arasınav | | | 9 | "Sir Gawain and the Green Knight" incelemesi | okuma, soru cevap, tartışma | | 10 | Geoffrey Chaucer'ınThe Canterbury Tales eserine kısa bir bakış | okuma, soru cevap, tartışma | | 11 | Piers Plowman incelemesi | okuma, soru cevap, tartışma | | 12 | Ortaçağ dini piyes ve moralite oyunları
Everyman incelemsi | okuma, soru cevap, tartışma | | 13 | Morte d'Arthur incelemesi | okuma, soru cevap, tartışma | | 14 | final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Anthony Burgess, English Literature
D. Daiches, A Critical History of English Literature
Larry Scanlon - The Cambridge Companion to Medieval English Literature 1100-1500
Robert Huntington Fletcher - A History of English Literature
Michael Alexander- A History of English Literature
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Performans | 10 | 10 | 100 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|