Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190301501100İNGİLİZ EDEBİYATINA GİRİŞ Zorunlu115
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin; Anglo-Saxon döneminden başlayarak İngiliz Edebiyatının tarihsel, kültürel ve edebi gelişimini kronolojik olarak incelemelerini sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda, bu ders, öğrencilerin seçilen metinlerin edebi ve dönemsel özelliklerini incelemelerini sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Asya Sakine UÇAR
Öğrenme Çıktıları
1İngiliz Edebiyatının dönemlerini genel özellikleriyle tanıyabilme.
2İngiliz Edebiyatının dönemlerini genel özellikleriyle tanıyabilme.
3Dönemlere ait temel eser ve yazarları tanıyabilme.
4Dönemlere ait temel eser ve yazarları tanıyabilme.
5Metinlerin tarihsel ve kültürel arka planını tanıyabilme.
6Metinlerin tarihsel ve kültürel arka planını tanıyabilme.
7Edebi türler ve dönemler arasındaki farklılıkları kavrayabilme.
8Edebi türler ve dönemler arasındaki farklılıkları kavrayabilme.
9 Eleştirel ve analitik olarak düşünebilme.
10 Eleştirel ve analitik olarak düşünebilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Anglo-Saxon Dönemi, Anglo Norman dönemi, Ortaçağ, bu dönemlerin belli başlı yazarları ve eserleri, edebi kavram ve türler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Anglo-Sakson Dönemi (AD. 450-1066)Tanışma ve ders içeriğinin incelenmesi Okuma
2"Caedmon’s Hymn” "The Dream of the Rood" şiirlerinin incelenmesiOkuma, soru cevap
3Ağıt şiirleri örnekleri "The Wanderer" "the Seafarer"Okuma, soru cevap, Tartışma
4Epik şiir örneği BeowulfOkuma, soru cevap, tartışma
5Beowulf şiir incelemeseine devam edilir.okuma, soru cevap, tartışma
6Anglo-Norman Dönemi, tarihi özgeçmişokuma, soru cevap, tartışma
7Arthur efsaneleri "Romance" nedir?okuma, soru cevap, tartışma
8arasınav
9"Sir Gawain and the Green Knight" incelemesiokuma, soru cevap, tartışma
10Geoffrey Chaucer'ınThe Canterbury Tales eserine kısa bir bakışokuma, soru cevap, tartışma
11Piers Plowman incelemesiokuma, soru cevap, tartışma
12Ortaçağ dini piyes ve moralite oyunları Everyman incelemsiokuma, soru cevap, tartışma
13 Morte d'Arthur incelemesiokuma, soru cevap, tartışma
14final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Anthony Burgess, English Literature D. Daiches, A Critical History of English Literature Larry Scanlon - The Cambridge Companion to Medieval English Literature 1100-1500 Robert Huntington Fletcher - A History of English Literature Michael Alexander- A History of English Literature
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Derse Katılım14114
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma155
Performans1010100
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)141
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1                
ÖÇ2                
ÖÇ3                
ÖÇ4                
ÖÇ5                
ÖÇ6                
ÖÇ7                
ÖÇ8                
ÖÇ9                
ÖÇ10                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr