Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190301508101 | EDEBİYAT TEORİSİ VE ELEŞTİRİ II | Zorunlu | 4 | 8 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin belirli edebiyat kuramlarına ve eleştirisine aşina olmaları, edebiyatı ve çeşitli edebi türleri ve yazıları ilgili kuram ve eleştiri bağlamında analiz edebilmeleri amaçlanır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Zafer ŞAFAK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Belli başlı edebiyat teorilerini ve eleştirilerini bilir. | 2 | Edebiyat teorileri ve eleştirileri arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları kavrar. | 3 | Belli başlı edebiyat teorilerini inceleyebilir. | 4 | Edebi teorilerini ve eleştirilerini çeşitli kriterlere göre sınıflandırıp karşılaştırabilir. | 5 | Seçilen edebi eserleri çeşitli edebi eleştiri yaklaşımlarına göre değerlendirebilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Öğrenciler bu dersin öncesinde Edebi Terimler ve Akımlar (2. sınıf dersi) almaları ve dersin içeriğini ve kapsamını anlayabilmeleri ve edebiyat eğitiminde Edebiyat Teorisi ve Eleştirisini konumlandırabilmeleri için bahsi geçen 2. sınıf dersinden başarılı olmaları gerekmektedir. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Öğrencilerin; Edebi Terimler Sözlüğü (Yedinci Baskı, M. H. Abrams Cornell Üniversitesi), The Routledge Edebi Terimler Sözlüğü (Üçüncü Baskı, Peter Childs, Roger Fowler), A History of Literary'i kitaplarını edinmiş olmaları beklenmektedir. Criticism From Plato to the Present (M. A. R. Habib, 2005) künyeli kitaptan ilgili haftalardaki konular ders materyallerine ek olarak karşılaştırmalı olarak incelenmesi önerilir. |
Dersin İçeriği |
Ders, genel olarak edebiyatın seyrine yön veren belirli ve önde gelen edebiyat kuramlarını ve edebiyat eleştirisini/ eleştirilerini kapsar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ancient Greek Literary Criticism Introduction Classical Literary Criticism: Intellectual and Political Backgrounds | - | - | 2 | Plato (428–ca. 347 BC) Plato on Poetry, Poetry and the Formal Structure of the Republic, The Politics of Plato’s Aesthetics, Metaphysical Presuppositions and Impasses, The Influence and Legacy of Plato | - | - | 3 | Aristotle (384–322 BC) Life and Philosophy, Aristotle’s Metaphysics, Aristotle’s Logic, Aristotle’s Politics, Aristotle’s Poetics, The Concept of Imitation in the Poetics, The Concept of Action in Aristotle’s View of Tragedy, The Legacy of Aristotle’s Poetics | - | - | 4 | The Early Modern Period Neo-Classical Literary Criticism | - | - | 5 | The Later Nineteenth Century Literary Criticism Realism and Naturalism | - | - | 6 | The Later Ninetieth Century The Heterological Thinkers | - | - | 7 | The Later Nineteenth Century Literary Criticism Marxist Literary Criticism | - | - | 8 | Mid-Term Exam | - | - | 9 | Introduction to the Twentieth Century Literary Theory and Criticism Backgrounds and Perspectives | - | - | 10 | The Twentieth Century Literary Criticism Psychoanalytic Literary Criticism | - | - | 11 | The Twentieth Century Literary Criticism Formalism | - | - | 12 | The Twentieth Century Literary Criticism Reader-Response and Reception Theory | - | - | 13 | The Twentieth Century Literary Criticism New Historicist Literary Criticism | - | - | 14 | General Overview | - | - |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
A Glossary of Literary Terms The Routledge Dictionary of Literary Terms The Concise Oxford Dictionary of Literary Terms/2001 Penguin Dictionary of Literary Terms and Literary Theory A Dictionary of Literary Terms and Literary Theory/2013 A History of Literary Criticism from Plato to the Present/2005 Literary Movements for Students/Gale Cengage Learning-Second Edition/2009 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 3 | 42 |
Makale Kritik Etme | 7 | 3 | 21 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 2 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 2 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|