Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
PF304ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİSeçmeli364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders, yabancı dil öğretimindeki güncel yaklaşım ve kuramları temel alan bir çerçevede İngilizce öğretiminin planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerinde öğretmenin rolü ve sorumlulukları ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmayı ve yabancı dil öğretiminde güncel yöntem, teknik ve araç-gereç kullanımına dair bilgi ve beceri donanımı sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Didem ERDEL
Öğrenme Çıktıları
1Yabancı dil öğretimine özgü özgü temel kavramları açıklar.
2Yabancı dil öğretimine özgü temel kavramları yabancı dil öğretimiyle ilişkilendirir.
3Yabancı dil öğretimindeki yöntem, teknik, araç-gereç ve materyalleri seçerek kullanabilir.
4Bir yabancı dil (İngilizce) dersini planlayabilir.
5Yabancı dil öğretiminde sınıf yönetimine dair bilgi ve becerilere sahiptir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğinde ilk ders izlenimleri, derse ısındırma (warm-up), dilbilgisi ve kelime bilgisinin öğretimi, dört dil becerisinin öğretimi, öğrenci hatalarına müdahale, ders planlama, sınıf yönetimi gibi konular yer almaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Derse giriş -İlk ders nasıldır?--
2Dilbilgisi yapılarının öğretimi--
3Sözcük öğretimi--
4Derse ısındırma etkinlikleri
5Dinleme becerisinin öğretimi
6Konuşma becerisinin öğretimi
7Okuma becerisinin öğretimi
8Midterm
9Yazma becerisinin öğretimi
10Becerilerin birlikte öğretimi
11Öğrenci hatalarına dönüt verme
12Ders planlama
13Sınıf yönetimi
14Genel tekrar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Tanner, R. & Green, C. (2003).Tasks for Teacher Education: A Reflective Approach. Longman. Davis, B. G. (2009). Tools for teaching. John Wiley & Sons.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav110
Derse Katılım110
Performans170
Ev Ödevi110
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı150
Final Sınavı için Bireysel Çalışma150
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı111
Derse Katılım14242
Proje Hazırlama166
Proje Sunma111
Bireysel Çalışma11414
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma155
Performans133
Ev Ödevi12828
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)108
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ11222115313324111
ÖÇ22222223212222111
ÖÇ31111111111111111
ÖÇ42222224222122222
ÖÇ52122224212222212
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr