Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | PF304 | ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders, yabancı dil öğretimindeki güncel yaklaşım ve kuramları temel alan bir çerçevede İngilizce öğretiminin planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerinde öğretmenin rolü ve sorumlulukları ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmayı ve yabancı dil öğretiminde güncel yöntem, teknik ve araç-gereç kullanımına dair bilgi ve beceri donanımı sağlamayı amaçlamaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Didem ERDEL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yabancı dil öğretimine özgü özgü temel kavramları açıklar. | 2 | Yabancı dil öğretimine özgü temel kavramları yabancı dil öğretimiyle ilişkilendirir. | 3 | Yabancı dil öğretimindeki yöntem, teknik, araç-gereç ve materyalleri seçerek kullanabilir. | 4 | Bir yabancı dil (İngilizce) dersini planlayabilir. | 5 | Yabancı dil öğretiminde sınıf yönetimine dair bilgi ve becerilere sahiptir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
Bu dersin içeriğinde ilk ders izlenimleri, derse ısındırma (warm-up), dilbilgisi ve kelime bilgisinin öğretimi, dört dil becerisinin öğretimi, öğrenci hatalarına müdahale, ders planlama, sınıf yönetimi gibi konular yer almaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Derse giriş
-İlk ders nasıldır? | - | - | 2 | Dilbilgisi yapılarının öğretimi | - | - | 3 | Sözcük öğretimi | - | - | 4 | Derse ısındırma etkinlikleri | | | 5 | Dinleme becerisinin öğretimi | | | 6 | Konuşma becerisinin öğretimi | | | 7 | Okuma becerisinin öğretimi | | | 8 | Midterm | | | 9 | Yazma becerisinin öğretimi | | | 10 | Becerilerin birlikte öğretimi | | | 11 | Öğrenci hatalarına dönüt verme | | | 12 | Ders planlama | | | 13 | Sınıf yönetimi | | | 14 | Genel tekrar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Tanner, R. & Green, C. (2003).Tasks for Teacher Education: A Reflective Approach. Longman.
Davis, B. G. (2009). Tools for teaching. John Wiley & Sons. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 10 | Derse Katılım | 1 | 10 | Performans | 1 | 70 | Ev Ödevi | 1 | 10 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 50 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 42 | 42 |
Proje Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Performans | 1 | 3 | 3 |
Ev Ödevi | 1 | 28 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 5 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 4 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ5 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|