|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190301504104 | İNGİLİZ KÜLTÜR TARİHİ | Seçmeli | 2 | 4 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin Britanya'nın kültürel tarihini, erken dönemlerinden günümüze kadar kapsamlı bir şekilde anlamalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Disiplinlerarası bir yaklaşımla, öğrenciler Britanya kimliğini ve toplumunu şekillendiren temel tarihî, edebî ve sanatsal akımları keşfedeceklerdir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Özden DERE | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenciler Britanya tarihindeki temel kültürel ve tarihî dönemleri anlayabileceklerdir. | 2 | Çeşitli medeniyetlerin Britanya kültürel kimliği üzerindeki etkisini analiz edebileceklerdir. | 3 | Britanya kültürüyle ilgili edebî, sanatsal ve tarihî kaynakları eleştirel bir şekilde değerlendirebileceklerdir. | 4 | Britanya toplumunun evrimine disiplinlerarası bir bakış açısı geliştirebileceklerdir. | 5 | Improve their research and analytical skills through assignments and discussions. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | YOK | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Bu ders, Britanya tarihindeki önemli kültürel dönüşümleri, Roma döneminden günümüze kadar ele almaktadır. Anglo-Saksonlar, Normanlar ve Vikingler gibi farklı medeniyetlerin etkisini inceleyerek Rönesans, Sanayi Devrimi ve modern çokkültürlü Britanya gibi kritik dönemlere odaklanır. Öğrenciler, edebiyat, sanat ve tarihî olaylar aracılığıyla kültürel kimliğin yüzyıllar içinde nasıl evrildiğini analiz edeceklerdir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Kültürel Tarih Nedir?
Britanya Tarihine Genel Bakış | Ders, soru-cevap bölümü, tartışma | | 2 | Anglo-Sakson ve Viking Britanyası
Dil, Edebiyat ve Sosyal Yapılar | Ders, soru cevap bölümü, tartışma | | 3 | Roma Britanyası
Roma'nın Britanya kültürü üzerindeki etkisi | Ders, soru-cevap bölümü, tartışma | | 4 | Norman Fethi ve Ortaçağ Britanyası
Feodalizm, Din ve Mimari | Ders, soru cevap bölümü, tartışma | | 5 | Rönesans ve Erken Modern Dönem
Hümanizm, Matbaanın Yayılması ve Shakespeare | Ders, soru-cevap bölümü, tartışma | | 6 | 17. Yüzyıl: İç Savaş ve Restorasyon
Politik Çalkantılar, Püritanizm ve Monarşi | Ders, soru-cevap bölümü, tartışma | | 7 | 18. Yüzyıl: Aydınlanma ve Sanayi Devrimi
Bilim, Sanayi ve Toplumsal Değişim | Ders, soru-cevap bölümü, tartışma | | 8 | 19. Yüzyıl: Viktorya Britanyası
İmparatorluk, Sınıf Farklılıkları ve Kültürel Gelişmeler | Ders, soru-cevap bölümü, tartışma | | 9 | 20. Yüzyıl: Modernizm ve Dünya Savaşları
Edebiyat, Sanat ve Ulusal Kimlik | Ders, soru-cevap bölümü, tartışma | | 10 | Savaş Sonrası Britanya ve Refah Devleti
Göç, Gençlik Kültürü ve Medya | Ders, soru-cevap bölümü, tartışma | | 11 | 1960'lar ve Kültürel Devrim
Müzik, Karşı-Kültür ve Politik Değişimler | Ders, soru-cevap bölümü, tartışma | | 12 | 20. Yüzyıl Sonları: Thatcherizm ve Çokkültürlülük
Politika, Göç ve Medya | Ders, soru-cevap bölümü, tartışma | | 13 | 21. Yüzyıl: Günümüz Britanyası
Brexit, Dijital Kültür ve Kimlik | Ders, soru-cevap bölümü, tartışma | | 14 | Değerlendirme ve Öğrenci Sunumları
Genel Bakış ve Tartışma | Ders, soru-cevap bölümü, tartışma | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Küçük, H. (2015). Britanya Tarihi: Krallıktan İmparatorluğa. İletişim Yayınları.
Özçelik, S. (2012). İngiliz Kültür Tarihi. Alfa Yayınları.
Gündoğdu, A. (2018). Britanya’nın Sosyal ve Kültürel Gelişimi. YKY. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 30 | Derse Katılım | 1 | 20 | Tartışma | 1 | 20 | Proje Sunma | 1 | 30 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 70 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 30 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | YOK |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Quiz | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 1 | 14 | 14 | Tartışma | 1 | 14 | 14 | Proje Sunma | 1 | 40 | 40 | Makale Kritik Etme | 1 | 40 | 40 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|